- Szczegóły
- Autor: Monika Czerwińska-Babiarz
- Kategoria: Rzecznik Konsumentów
UOKiK wziął udział w globalnym przeglądzie internetu szukając manipulacyjnych praktyk sprzedażowych – tzw. dark patterns.
Co najmniej jeden dark pattern stosowało ponad 75 proc. z 642 zbadanych stron internetowych i aplikacji mobilnych.
Na stronach skontrolowanych przez Urząd najczęstszym problemem była preselekcja.
[Warszawa, 9 lipca 2024 r.] Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów wziął udział w corocznym przeglądzie sprzedażowych stron internetowych i aplikacji mobilnych organizowanym przez Międzynarodową Sieć Ochrony Konsumentów (ICPEN). Tegoroczne Sweep days (od angielskiego wymiatania – w tym przypadku złych praktyk marketingowych) odbyły się w dniach od 29 stycznia do 2 lutego. Wzięło w nich udział 26 instytucji chroniących
Czytaj więcej: Wielkie „wymiatanie” złych praktyk w e-commerce
- Szczegóły
- Autor: Monika Czerwińska-Babiarz
- Kategoria: Rzecznik Konsumentów
Z dniem 01 lipca 2024 r. zmieniła się forma udzielania porad konsumenckich.
Na stronie: http://www.poradydlakonsumentow.pl dostępne są formularze dla konsumentów. Poradnictwo zostało utrzymane, ale w innej formie, bardziej przystępnej dla konsumentów.
Zmieniono również godziny funkcjonowania infolinii. Numery telefonów bez zmian.
Został zlikwidowany dotychczasowy adres e-mail:
Czytaj więcej: Komunikat w sprawie poradnictwa konsumenckiego
- Szczegóły
- Autor: Monika Czerwińska-Babiarz
- Kategoria: Rzecznik Konsumentów
Prezes UOKiK wszczął postępowanie przeciwko AzaGroup – właścicielowi sklepów internetowych Renee.pl i Born2Be.pl.
Wątpliwości dotyczą prezentowania w tych sklepach promocji: brakuje informacji o najniższej cenie z 30 dni przed obniżką, a atrakcyjne ceny widniejące w reklamach są przeznaczone wyłącznie dla członków programu lojalnościowego.
Kara za naruszenie zbiorowych interesów konsumentów może wynieść do 10 proc. obrotu przedsiębiorcy.
[Warszawa, 2 lipca 2024 r.] Renee i Born2Be to
- Szczegóły
- Autor: Monika Czerwińska-Babiarz
- Kategoria: Rzecznik Konsumentów
Skontrolowaliśmy 46 pojazdów dla dzieci: rowerów, rowerków trójkołowych i hulajnóg.
Połowa produktów miała braki w oznakowaniu – najczęściej nie było prawidłowej instrukcji, danych producenta lub importera, ostrzeżeń.
Rowery przeszły pozytywnie testy w laboratorium. Wśród rowerków trójkołowych i hulajnóg wykryliśmy 15 modeli z wadami konstrukcyjnymi. Szczegóły w raportach.
Źródło: https://uokik.gov.pl/rowery-rowerki-i-hulajnogi-dla-najmlodszych-kontrole-inspekcji-handlowej
- Szczegóły
- Autor: Monika Czerwińska-Babiarz
- Kategoria: Rzecznik Konsumentów
Czy kupujesz od przedsiębiorcy? Za co odpowiada sprzedający, a za co internetowa platforma handlowa? Powinieneś to wiedzieć, zawierając umowy przez Internet.
W serwisie Travelist.pl nie było to jasne – Prezes UOKiK wydał w tej sprawie decyzję zobowiązującą.
Spółka wprowadzi zmiany na stronie internetowej i przyzna 50 zł do wykorzystania na Travelist.pl.
[Warszawa, 18 czerwca 2024 r.] Od półtora roku unijna dyrektywa Omnibus zwiększa ochronę konsumentów w cyfrowym świecie. Jedne z







