- Szczegóły
- Autor: Monika Czerwińska-Babiarz
- Kategoria: Rzecznik Konsumentów
Do UOKiK docierało wiele skarg na zasady działania parkingów prowadzonych przez WEIP na terenie całego kraju.
Spółka nie uznawała reklamacji, błędnie informowała o sposobach ich składania, straszyła poniesieniem kosztów windykacyjnych i egzekucyjnych.
Zarządca parkingów zwróci pieniądze za niesłusznie wystawione wezwania do wniesienia opłaty dodatkowej z powodu braku biletu parkingowego.
Jak wynika z analizy Urzędu i sygnałów od konsumentów, przedsiębiorca nakładał opłaty dodatkowe, nawet jeżeli klient w złożonej reklamacji udowodnił, że dysponował w momencie wystawienia opłaty dodatkowej ważnym biletem parkingowym. Chodzi o sytuacje, gdy bilet nie był umieszczony w widocznym miejscu za szybą pojazdu, tylko np
- Szczegóły
- Autor: Monika Czerwińska-Babiarz
- Kategoria: Rzecznik Konsumentów
Jutro, 15 marca, w Światowy Dzień Konsumenta, startujemy z kampanią społeczną.
Ostrzegamy przed fałszywymi inwestycjami. Uważaj – oszuści uwiarygadniają reklamy scamów fałszywymi wizerunkami znanych osób.
Włącz się w akcję UOKiK! Zapraszamy media, instytucje i organizacje do wspólnych działań.
[Warszawa, 14 marca 2024 r.] Każdy z nas może paść ofiarą cyberoszustów. Każdy z nas może być kuszony reklamami zyskownych inwestycji bez ryzyka w waluty, kryptoaktywa, weksle, akcje lub obligacje
Czytaj więcej: Inwestujesz? Daj sobie czas. Sprawdzaj, czytaj, pytaj!
- Szczegóły
- Autor: Monika Czerwińska-Babiarz
- Kategoria: Rzecznik Konsumentów
Paliwo premium w cenie zwykłego. Świetnie! Niestety, za brak jasnej informacji Prezes UOKiK stawia zarzuty Shell Polska.
Jeżeli przedsiębiorca informuje konsumentów o obniżonej cenie paliwa, to powinien wskazać najniższa cenę z 30 dni przed obniżką.
To kolejne działanie Urzędu sprawdzające wykonanie przepisów dyrektywy Omnibus.
[Warszawa, 11 marca 2024 r.] Wątpliwości UOKiK wzbudziła promocja „Wtorki i czwartki z Shell V-Power”, zgodnie z którą w wymienione dni
Czytaj więcej: Źle oznaczona promocja paliw na SHELL Polska? Zarzuty Urzędu
- Szczegóły
- Autor: Monika Czerwińska-Babiarz
- Kategoria: Rzecznik Konsumentów
Już za tydzień święto ważne dla nas wszystkich.
Ruszamy wtedy z nową kampanią społeczną! Czego dotyczy? Uchylamy rąbka tajemnicy: ryzykowne inwestycje, znane twarze, sieć…
Już dziś zajrzyj na prawakonsumenta.uokik.gov.pl, obejrzyj nasze webinary, posłuchaj podcastu.
15 marca, w Światowy Dzień Konsumenta, startujemy z ogólnopolską kampanią społeczną. W tym roku ostrzegamy przed fałszywymi inwestycjami, które uwiarygadniane są wizerunkami znanych osób bez ich wiedzy. Super okazja? Jeden klik i
- Szczegóły
- Autor: Monika Czerwińska-Babiarz
- Kategoria: Rzecznik Konsumentów
Dr Smile został ukarany przez Prezesa UOKiK za sposób zawierania umów z konsumentami, niepotwierdzanie ich na trwałym nośniku oraz stosowanie klauzuli abuzywnej.
Konsultanci spółki wykorzystywali presję czasu i techniki manipulacyjne, namawiając do natychmiastowego podpisania umowy.
Przedsiębiorca ma zapłacić łącznie prawie 3,5 mln zł kary.
[Warszawa, 7 marca 2024 r.] Spółka Dr Smile Polska oferowała korektę wad zgryzu poprzez stosowanie wyprodukowanych na zamówienie, spersonalizowanych