- Szczegóły
- Autor: Monika Czerwińska-Babiarz
- Kategoria: Rzecznik Konsumentów
Musiałe(a)ś płacić za kontakt z infolinią Orange lub nju przy darmowych rozmowach w pakiecie? Wkrótce otrzymasz zwrot kosztów
Prezes UOKiK zobowiązał do tego spółkę Orange Polska.
Sprawdź, czy przysługuje Ci rekompensata i jak ją otrzymać.
Prezes UOKiK wydał decyzję, w której zakwestionował praktyki spółki Orange Polska. Pierwszą z nich było pobieranie opłat za połączenia z infoliniami obsługowymi Orange i nju mobile, również w sytuacji, gdy konsument korzystał z oferty, w której ma darmowe rozmowy do sieci komórkowych i stacjonarnych w ramach posiadanego pakietu. Co więcej, opłaty pobierane były nie tylko za faktyczny czas połączenia z konsultantem, ale również m.in. za czas oczekiwania na takie połączenie.
Drugą praktyką
- Szczegóły
- Autor: Monika Czerwińska-Babiarz
- Kategoria: Rzecznik Konsumentów
Z zajęć w przedszkolach w ramach projektu UOKiK “ABC Małego Konsumenta” skorzystało już niemal 10 tysięcy dzieci. Scenariusze zajęć to jedna z pomocy edukacyjnych, dostępnych nieodpłatnie na stronie malykonsument.uokik.gov.pl.
Przygotowane są także gry online zaprojektowane z myślą o dzieciach: „Sklepowe memo” i „Na zakupach” – przez zabawę uczą mądrych wyborów konsumenckich, pozwalają ćwiczyć pamięć i spostrzegawczość.
Każdy może skorzystać z materiałów w domu. Przypominamy, że
Czytaj więcej: Świadomy konsument od najmłodszych lat – dzień przedszkolaka z UOKiK
- Szczegóły
- Autor: Monika Czerwińska-Babiarz
- Kategoria: Rzecznik Konsumentów
Prezes UOKiK nałożył ponad 100 tys. zł za nieuczciwe praktyki na stronach internetowych bigotka.pl i arkadie.pl
Brakowało jasnej informacji, że konsument kupuje u pośrednika.
Do szybkich zakupów namawiał licznik, który codziennie od nowa zachęcał do skorzystania z tych samych ofert.
Zakupy w sieci to codzienność wielu z nas - najpopularniejszą kategorią są odzież i dodatki. Spółka Bak Drop (poprzednio Bigotka) oferowała na swoich stronach arkadie.pl, a wcześniej bigotka.pl szeroki asortyment
Czytaj więcej: Fałszywy licznik czasu u pośrednika, który udaje sklep
- Szczegóły
- Autor: Monika Czerwińska-Babiarz
- Kategoria: Rzecznik Konsumentów
Sprawdziliśmy oznakowanie 9 modeli barierek ochronnych dla dzieci – w 3 były nieprawidłowości.
Testów w laboratorium nie przeszedł 1 model z 7 przebadanych – szczeliny i otwory groziły zaklinowaniem się dziecka.
Wybierasz i instalujesz barierkę? Dobierz ją do rozmiaru otworu, w którym ma być zamontowana. Nie modyfikuj samodzielnie konstrukcji! Zapoznaj się uważnie z instrukcją użytkowania.
Zobacz wykaz skontrolowanych produktów.
- Szczegóły
- Autor: Monika Czerwińska-Babiarz
- Kategoria: Rzecznik Konsumentów
Prezes UOKiK stawia zarzuty naruszenia zbiorowych interesów konsumentów spółce Centrum Medyczne Telmed z Lublina
Korzystający ze stron: e-lekarz24h.pl oraz e-zwolnienie24h.pl mogą być wprowadzani w błąd w kwestii możliwości uzyskania recepty na niektóre leki, autentyczności opinii o usługach i prawa odstąpienia od umowy.
Przedsiębiorcy grozi kara do 10 proc. obrotu.
[Warszawa, 14 września 2023 r.] Centrum Medyczne Telmed w Lublinie prowadzi konsultacje medyczne online za
Czytaj więcej: Zarzuty Prezesa UOKiK dla Centrum Medycznego Telmed
- Okulary przeciwsłoneczne. Kontrola UOKiK, IH i KAS
- Omnibus i obowiązki informacyjne w e-commerce. Kolejne działania i zarzuty Prezesa UOKiK
- Alternatywne projekty inwestycyjne. Kolejne działania UOKiK
- Ponad 5 mln zł kary za kryptoreklamę za Instagramie
- Wygląd to nie wszystko - Inspekcja Handlowa skontrolowała bidony dla maluchów