- Szczegóły
- Autor: Monika Czerwińska-Babiarz
- Kategoria: Rzecznik Konsumentów
Przedsiębiorca czy osoba fizyczna nieprowadząca działalności gospodarczej? Kto sprzedaje na platformie i jakie wynikają z tego prawa dla konsumentów? Jaki jest podział obowiązków między platformą a sprzedającym?
Prezes UOKiK sprawdza czy konsumenci są prawidłowo informowani o kwestiach wynikających z dyrektywy Omnibus. Po jego interwencji wielu przedsiębiorców dostosowało lub zaczęło zmieniać swoje praktyki.
Zalando, Booking, Travelist usłyszały zarzuty - grozi im kara do 10 proc. obrotu.
Od 1 stycznia br. implementacja unijnej dyrektywy Omnibus zwiększa ochronę konsumentów w cyfrowym świecie. Przepisy nakładają na działających w internecie przedsiębiorców nowe obowiązki informacyjne, np. podawanie numeru telefonu, informowanie czy i
- Szczegóły
- Autor: Monika Czerwińska-Babiarz
- Kategoria: Rzecznik Konsumentów
UOKiK podejmuje intensywne działania by wyeliminować dostępne przez internet projekty alternatywnego inwestowania.
Systemy promocyjne typu piramida obiecują uczestnikom korzyści, uzależnione przede wszystkim od wprowadzania do systemu kolejnych osób.
UOKiK wyjaśnia czy platformy internetowe iGenius, Dream Trips i Jifu nie naruszają zbiorowych interesów konsumentów
Monitoring UOKiK i sygnały z rynku wskazują na dużą aktywność nieuczciwych przedsiębiorców, którzy obiecują internautom możliwość
Czytaj więcej: Alternatywne projekty inwestycyjne. Kolejne działania UOKiK
- Szczegóły
- Autor: Monika Czerwińska-Babiarz
- Kategoria: Rzecznik Konsumentów
Prezes UOKiK nałożył łącznie ponad 5 mln zł kary za nieprawidłowe oznaczanie materiałów reklamowych w mediach społecznościowych.
Decyzje dotyczą jednego z liderów branży suplementów diety – spółki Olimp Laboratories oraz trojga influencerów z branży fitness.
To pierwsze kary nałożone zarówno na twórców, jak i na reklamodawcę
za nieprawidłowe oznaczanie treści reklamowych.
Po niespełna roku od opublikowania Rekomendacji w sprawie oznaczania reklam w social mediach, licznych działaniach i
Czytaj więcej: Ponad 5 mln zł kary za kryptoreklamę za Instagramie
- Szczegóły
- Autor: Monika Czerwińska-Babiarz
- Kategoria: Rzecznik Konsumentów
Sprawdziliśmy oznakowanie 20 modeli bidonów dla dzieci do lat 4. Nieprawidłowości miało 8 z nich.
W laboratorium przetestowaliśmy 18 modeli – 2 nie spełniły norm i zostały wycofane ze sprzedaży. Miały małe, łatwo odczepialne elementy, które dziecko mogłoby połknąć.
Przy wyborze produktów, zwłaszcza dla maluchów, weź pod uwagę przede wszystkim bezpieczeństwo, funkcjonalność i wiek dziecka, dla którego jest przeznaczony.
Zobacz raport i wykaz sprawdzonych produktów.
Źródło:
Czytaj więcej: Wygląd to nie wszystko - Inspekcja Handlowa skontrolowała bidony dla maluchów
- Szczegóły
- Autor: Monika Czerwińska-Babiarz
- Kategoria: Rzecznik Konsumentów
Prezes UOKiK uznał, że spółka Aforti Holding, która namawiała do zainwestowania w „Ofertę wekslową”, złamała prawo.
To kolejne działanie Prezesa Urzędu na rynku inwestycji alternatywnych.
Aforti Holding za wprowadzanie konsumentów w błąd ma zapłacić ponad 790 tys. zł kary.
Aforti Holding należy do grupy spółek, które zajmują się m.in. prowadzeniem platformy wymiany walut, udzielaniem pożyczek dla przedsiębiorców, windykacją, a także faktoringiem. Spółka zachęcała i namawiała
- Bezpieczna głowa - Inspekcja Handlowa sprawdziła kaski
- Ile wełny w wełnie? Zarzuty Prezesa UOKiK dotyczące składu odzieży Lavard i Lord
- Hulajnogą przez świat - kontrola Inspekcji Handlowej
- Opłaty za niezamówione usługi – zarzuty Prezesa UOKiK dla UPC
- Na czym bezpiecznie hulać? - kontrola Inspekcji Handlowej







