- Szczegóły
- Autor: Monika Czerwińska-Babiarz
- Kategoria: Rzecznik Konsumentów
Stowarzyszenie Stop Bankowemu Bezprawiu organizuje w dniu 15 grudnia 2018 r. o godz. 10.00 w Wojewódzkim Domu Kultury im. Marsz. J. Piłsudskiego, ul. Księdza Jana Ściegiennego 2 w Kielcach darmowe porady prawne dla osób poszkodowanych przez instytucje finansowe (banki, parabanki, kredyty, pożyczki, nakazy zapłaty, Bankowy tytuł egzekucyjny-BTE).
Projekt jest w 100% finansowany ze środków UOKIK.
Warunkiem skorzystania z darmowej porady jest wcześniejsza rejestracja na stronie https://projekt.bankowebezprawie.pl/grudzien/
Informacja uzyskana od Pani Barbara Husiew
Wiceprezes Stowarzyszenia Stop Bankowemu Bezprawiu
- Szczegóły
- Autor: Monika Czerwińska-Babiarz
- Kategoria: Rzecznik Konsumentów

Projekt wsparcia konsumentów sfinansowany przez UOKiK
O poradach
„Grudzień Konsumenta Rynku Finansowego” to projekt mający na celu udzielanie bezpłatnego poradnictwa prawnego w kilkunastu miastach Polski. Porady prawne będą dotyczyły praw konsumentów rynku finansowego: kredytów i pożyczek, licytacji i egzekucji komorniczych, nakazów zapłaty, bankowych tytułów egzekucyjnych, polisolokat oraz innych produktów rynku usług finansowych.
Najważniejsze cele realizacji projektu:
– wzrost
- Szczegóły
- Autor: Monika Czerwińska-Babiarz
- Kategoria: Rzecznik Konsumentów

- Inspekcja Handlowa skontrolowała produkty zarejestrowane, takie jak szynka szwarcwaldzka, ser koryciński czy kiełbasa lisiecka.
- Inspektorzy sprawdzili 272 partie produktów, mieli zastrzeżenia do 14 proc.
- Nieprawidłowości dotyczyły zarówno składu, jak i oznakowania.
Wypowiedź Dariusza Łomowskiego z UOKiK na temat wyników kontroli
Wypowiedź Dariusza Łomowskiego z UOKiK - porady
Zobacz więcej materiałów multimedialnych
Na półkach sklepowych można czasem znaleźć tzw. produkty
Czytaj więcej: Produkty chronione pod lupą Inspekcji Handlowej
- Szczegóły
- Autor: Monika Czerwińska-Babiarz
- Kategoria: Rzecznik Konsumentów

- Mikołaj kupuje prezenty przez internet? Może je zwrócić bez podania przyczyny w ciągu 14 dni. Odsyła na swój koszt.
- Ważne są terminy dostawy i realizacji zamówienia oraz zasady promocji przedświątecznych ofert.
- Przypominamy podstawowe zasady e-zakupów.
Komentarz Katarzyny Araczewskiej z UOKiK
Zobacz więcej materiałów multimedialnych
Z roku na rok coraz więcej osób kupuje prezenty przez internet. Jest to wygodne – nie trzeba stać w kolejce, zakupy można zrobić szybko bez
Czytaj więcej: Prezenty przez internet? Przeczytaj porady UOKiK
- Szczegóły
- Autor: Monika Czerwińska-Babiarz
- Kategoria: Rzecznik Konsumentów

- Osoby starsze często padają ofiarą nieuczciwych handlowców.
- Dlatego cztery instytucje połączyły siły, aby ostrzegać seniorów.
- UOKiK, Policja, ZUS i KRUS podpisały dziś porozumienie o wspólnej akcji edukacyjnej.
Z doświadczenia UOKiK wynika, że konsumenci III wieku są najczęściej narażeni na nieuczciwe praktyki podczas sprzedaży na prezentacjach, a także w czasie wizyt akwizytorów. Często zapraszani są na rzekomo bezpłatne pokazy, których rzeczywistym celem jest sprzedaż drogich