- Szczegóły
- Autor: Małgorzata Rymarz
- Kategoria: Rzecznik Konsumentów

- Bank Millennium automatycznie dodawał do kart płatniczych płatną usługę „Pakiet bezpieczeństwa”.
- Konsumenci nie mieli wyboru - UOKiK ustalił, że mogła to być nieuczciwa praktyka rynkowa.
- Złóż reklamację, a bank zwróci ci opłaty za dodatkową usługę.
Wypowiedź Julii Szulczyk z UOKiK
Klienci, którzy między 28 marca 2015 r. a 1 października 2016 r. podpisywali z bankiem Millennium umowę o kartę debetową lub kredytową, automatycznie nabywali usługę „Pakiet bezpieczeństwa”. Polegała ona na powiadomieniach SMS o transakcjach oraz na ubezpieczeniu karty. Po bezpłatnym okresie promocyjnym kosztowało to 3,99 zł miesięcznie. Aby zrezygnować z „Pakietu bezpieczeństwa”, klienci musieli zadzwonić na infolinię albo wybrać się do
Czytaj więcej: "Pakiet bezpieczeństwa" w banku Millennium - złóż reklamację. Decyzja UOKiK
- Szczegóły
- Autor: Monika Czerwińska-Babiarz
- Kategoria: Rzecznik Konsumentów

- Półmaska filtrująca (zwana „antysmogową”) przepuszcza szkodliwe pyły, czujnik czadu nie alarmuje, gdy ulatnia się tlenek węgla – wykazały badania
w laboratorium. - Inspekcja Handlowa na zlecenie UOKiK sprawdziła, czy półmaski filtrujące
i czujniki czadu rzeczywiście chronią nas przed toksycznymi substancjami. - UOKiK radzi, na co zwrócić uwagę przy zakupie tych produktów.
Wypowiedź Marka Niechciała prezesa UOKiK na temat kontroli masek
Wypowiedź Marka Niechciała prezesa UOKiK na temat
Czytaj więcej: UOKiK dla bezpieczeństwa: maski antysmogowe i czujniki czadu pod lupą
- Szczegóły
- Autor: Monika Czerwińska-Babiarz
- Kategoria: Rzecznik Konsumentów
Na spotkanie z Rzecznikiem Praw Obywatelskich dr Adamem Bodnarem, które miało miejsce w dniu 22 stycznia 2018 r. w Miejskim Centrum Kultury w Skarżysku-Kamiennej przyszło ponad 40 osób, przede wszystkim seniorzy.
W spotkaniu uczestniczyła także prawnik Biura Rzecznika Praw Obywatelskich, która przyjmowała wnioski indywidualne.
W spotkaniu z RPO uczestniczyli również pracownicy Biura Powiatowego Rzecznika Konsumentów w Skarżysku-Kamiennej.
Rzecznik Praw Obywatelskich zwrócił się bezpośrednio
Czytaj więcej: Rzecznik Praw Obywatelskich z wizytą w Skarżysku-Kamiennej
- Szczegóły
- Autor: Monika Czerwińska-Babiarz
- Kategoria: Rzecznik Konsumentów
Przypadające na 21-22 stycznia Dzień Babci i Dzień Dziadka są dobrą okazją do refleksji nad sytuacją społeczno-gospodarczą osób starszych. Związek Banków Polskich analizuje ten obszar w nowym raporcie „InfoSenior”, w którym przedstawia trendy w korzystaniu seniorów z różnych rodzajów bankowości i zwraca uwagę na najważniejsze zasady, które ułatwią seniorom bezpieczne poruszanie się w świecie finansów. Według raportu polscy seniorzy coraz bardziej otwierają się na bankowość – np. prawie 70 proc
Czytaj więcej: Portret finansowy polskich seniorów w nowym raporcie ZBP
- Szczegóły
- Autor: Małgorzata Rymarz
- Kategoria: Rzecznik Konsumentów

- Babciu! Dziadku! Uważajcie na zaproszenia na bezpłatne badania.
- Bądźcie czujni, gdy odbieracie telefon z gazowni, elektrowni, telekomunikacji, a konsultant twierdzi, że ma lepszą ofertę.
- Macie prawo do bezpłatnej pomocy prawnej, gdy podpiszecie niekorzystną umowę.
Babciu i dziadku – z okazji Waszego święta - przygotowaliśmy porady dotyczące zawierania umów z akwizytorem. Wnuczku – przeczytaj je, a dowiesz się, jak możesz pomóc najbliższym.
- Odbierasz telefon od pana z
- Suplement to nie lek - kontrola Inspekcji Handlowej
- Harmonogram dyżurów Powiatowego Rzecznika Konsumentów w UMiG Suchedniów - 11.01.-28.06.2018 r.
- Polubownie - nowe zasady mają już rok
- Święta i Sylwester - garść porad w prezencie od UOKiK
- "Inwestycje" alternatywne i piramidy finansowe. Uważaj - oszustwo