- Szczegóły
- Autor: Monika Czerwińska-Babiarz
- Kategoria: Rzecznik Konsumentów

- Prezes UOKiK wszczął postępowanie przeciwko NMedical.
- Firma zaprasza na badania, które okazują się pokazem handlowym.
- Konsumenci skarżą się, że NMedical nie uznaje prawa odstąpienia od umowy.
Komentarz Prezesa UOKiK Marka Niechciała
Zobacz więcej materiałów multimedialnych
Postępowanie przeciwko NMedical (działającemu również pod marką NovuMedical) zostało wszczęte w czerwcu br. Podstawą do podjęcia działań były liczne zawiadomienia rzeczników konsumentów z całej Polski. Jest to firma, która oferuje udział w swoim programie medycznym. Umowy zawiera głównie z osobami starszymi.
Ze skarg konsumentów wynika, że zapraszani byli na bezpłatne badania stanu zdrowia. Rzekome badanie wykonywane jest jednak nie przez pracowników
Czytaj więcej: Zaproszenie na badania - uważaj, to pokaz handlowy
- Szczegóły
- Autor: Monika Czerwińska-Babiarz
- Kategoria: Rzecznik Konsumentów
- Akcja trwała od marca do czerwca 2018 r.
- Ostrzegała seniorów przed nieuczciwymi praktykami rynkowymi.
- Wsparło ją kilkadziesiąt podmiotów.
Kampania dotyczyła problemu nieuczciwości niektórych przedsiębiorców wobec starszych osób i wykorzystywania ich ufności oraz nieznajomości prawa konsumenckiego.
Handlowcy nakłaniają do zakupu zestawów garnków, pościeli czy urządzeń paramedycznych, z reguły po drastycznie zawyżonych cenach lub bez właściwości opisywanych w trakcie pokazów w hotelach
Czytaj więcej: Seniorze, uważaj! - podsumowanie kampanii UOKiK
- Szczegóły
- Autor: Monika Czerwińska-Babiarz
- Kategoria: Rzecznik Konsumentów

- Już po raz dziewiąty 53 instytucje wspólnie przypominają konsumentom, o czym pamiętać w czasie urlopu.
- UOKiK radzi, jak po 1 lipca zmieniają się zasady reklamacji, kiedy biuro podróży może podnieść cenę i co zrobić, gdy bankrutuje.
- Wejdź także na strony internetowe innych uczestników akcji informacyjnej „Przed wakacjami – co warto wiedzieć”.
Komentarz Prezesa UOKiK Marka Niechciała
Zobacz więcej materiałów multimedialnych
1 lipca wchodzą w życie nowe
- Szczegóły
- Autor: Monika Czerwińska-Babiarz
- Kategoria: Rzecznik Konsumentów
W dniu 04 czerwca 2018 r. rzecznik konsumentów wraz z funkcjonariuszami Komendy Powiatowej Policji w Skarżysku-Kamiennej wzięła udział w spotkaniu z mieszkańcami osiedla Przydworcowe, które odbyło się w Klubie SM przy ul. Zielnej 7. Spotkanie miało na celu przybliżenie konsumentom technik i metod stosowanych przez akwizytorów jak również omówienie działań jakie należy podjąć w przypadku zawarcia, niekorzystnej bądź niechcianej, umowy poza lokalem przedsiębiorstwa/na odległość (sprzedaż energii
Czytaj więcej: Spotkanie z mieszkańcami osiedla Przydworcowe w Skarżysku-Kamiennej
- Szczegóły
- Autor: Małgorzata Rymarz
- Kategoria: Rzecznik Konsumentów

- „Promocja kończy się dzisiaj” – zapewniały reklamy suplementu diety Green Magma, jednak trwała od dwóch lat.
- Logihub, dystrybutor Green Magma, odda konsumentom połowę ceny, którą zapłacili za ten środek spożywczy.
- Chcesz odzyskać pieniądze? Napisz na adres dystrybutora:
Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript. .
Wypowiedź Moniki Chrupały-Suchomskiej z UOKiK
Zobacz więcej materiałów
Czytaj więcej: Niekończąca się promocja suplementu Green Magma