- Szczegóły
- Autor: Małgorzata Rymarz
- Kategoria: Rzecznik Konsumentów
- UOKiK zbadał w laboratoriach jakość masła.
- Mimo wysokiej ceny masło nie jest fałszowane tłuszczami roślinnymi. To dobra informacja.
- Wątpliwości wzbudza nieznacznie przekroczona zawartość wody.
Kostka masła – nawet w dyskontach i hipermarketach – to od kilku miesięcy wydatek ok. 5-7 zł. W związku z dużymi podwyżkami cen Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów przygląda się sprzedaży tego produktu.
- Sprawdzamy mechanizmy rynkowe, które mogły doprowadzić do wzrostu cen. Zbadaliśmy także, czy nie dochodzi do fałszowania składu masła. Wyjaśniamy też, czy sieci handlowe nie wprowadzają klientów w błąd – mówi Marek Niechciał, prezes Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów.
Ceny
Podwyżki cen masła związane są z rynkiem światowym –
Czytaj więcej: Masło drogie, ale dobrej jakości - działania UOKiK
- Szczegóły
- Autor: Małgorzata Rymarz
- Kategoria: Rzecznik Konsumentów
https://uokik.gov.pl/aktualnosci.php?news_id=13795
Źródło: Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów
- Szczegóły
- Autor: Małgorzata Rymarz
- Kategoria: Rzecznik Konsumentów
- Prezes UOKiK sprawdził, jak Euro Bank, Bank Handlowy i Bank Ochrony Środowiska informują klientów o zmianach opłat.
- Zmiany warunków umów muszą być dostarczone konsumentom na trwałym nośniku wraz z informacją o podstawie prawnej i faktycznej wprowadzanej modyfikacji.
- Nawet 80 mln zł – tyle może wynieść rekompensata dla konsumentów.
Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów sprawdza, jak banki zmieniają warunki umów z konsumentami. Najczęściej modyfikacje dotyczą podwyżek w tabelach
Czytaj więcej: Zmiany opłat - decyzje UOKiK - Euro Bank, Bank Handlowy i Bank Ochrony Środowiska
- Szczegóły
- Autor: Małgorzata Rymarz
- Kategoria: Rzecznik Konsumentów
- W piątek 24 listopada sklepy będą kusić wyprzedażami.
- Zanim ulegniesz szałowi zakupów, sprawdź, czy okazja naprawdę jest okazją.
- Towar kupiony w atrakcyjnej cenie także możesz reklamować.
Black Friday, czyli po polsku Czarny Piątek, to dzień wielkich wyprzedaży, które rozpoczynają sezon świąteczny. W USA to już tradycja, ale od kilku lat także w Polsce sklepy przygotowują na ten dzień specjalne oferty, a klienci szturmują sklepy – również internetowe. Warto do zakupów podejść
Czytaj więcej: Black Friday - masz takie same prawa, jak zwykle
- Szczegóły
- Autor: Małgorzata Rymarz
- Kategoria: Rzecznik Konsumentów
- UOKiK sprawdził, jak czterej najwięksi operatorzy rozliczają nadpłaty po zakończeniu umowy.
- Zdaniem urzędu, operatorzy powinni informować o wysokości nadpłaty i możliwości jej zwrotu.
- Zobacz, jak możesz się o nią ubiegać.
Komentarz Prezesa UOKiK Marka Niechciała
Zobacz więcej materiałów multimedialnych
Na twoim koncie abonenckim po zakończeniu umowy z operatorem telekomunikacyjnym może pojawić się nadpłata. Wynika z tego, że np. przez pomyłkę przelejesz więcej pieniędzy, albo
- Europejska Grupa Finansowa Council - decyzja UOKiK
- Harmonogram dyżurów Powiatowego Rzecznika Konsumentów w UMiG w Suchedniowie - 12.10.-21.12.2017 r.
- Międzynarodowy Dzień Osób Starszych - bezpieczny i aktywny senior
- Goldberg & Sons Chorzów - ostrzeżenie konsumenckie
- One Life Network - ostrzeżenie konsumenckie