- Szczegóły
- Autor: Monika Czerwińska-Babiarz
- Kategoria: Rzecznik Konsumentów

- Kolejna decyzja UOKiK dotycząca warunków promocji kredytów hipotecznych.
- Klienci DNB Banku otrzymają zwrot pieniędzy za wyższą marżę i podwyższone opłaty za konto.
- Sprawdź w decyzji UOKiK, czy i jak możesz złożyć wniosek do banku.
Komentarz Prezesa UOKiK Marka Niechciała
Zobacz więcej materiałów multimedialnych
Do Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów docierały skargi na to, że DNB podwyższa marżę objętych promocją kredytów hipotecznych i opłaty za konto w pakiecie Personale. O sprawie zawiadomił urząd również Powiatowy Rzecznik Konsumentów we Wrocławiu.
Zdaniem banku, kredytobiorcy nie dotrzymali warunków promocji, na podstawie której płacili mniejsze raty. Zgodnie z umową, musieli oni zasilać konto konkretną kwotą (np. 5
Czytaj więcej: DNB Bank Polska oddaje pieniądze - decyzja UOKiK
- Szczegóły
- Autor: Monika Czerwińska-Babiarz
- Kategoria: Rzecznik Konsumentów

- Bez wychodzenia z domu i bez ponoszenia kosztów, szybko możesz rozwiązać swój problem dotyczący zakupu jedzenia czy napojów.
- Już działa pierwsze w Polsce i jedyne w Europie dedykowane wyłącznie żywności Centrum Polubownego Rozwiązywania Sporów.
- Masz problem z reklamacją zakupionych produktów – sprawdź: cprsz.pl.
Wypowiedz Andrzeja Gantnera wiceprezesa Polskiej Federacji Producentów Żywności
Produkty żywnościowe to najczęściej kupowane dobra konsumpcyjne. Na żywność polska
- Szczegóły
- Autor: Monika Czerwińska-Babiarz
- Kategoria: Rzecznik Konsumentów

- UOKiK ostrzega: uważaj na serwisy pseudopożyczkowe.
- Firma GELDOR Artur Karwot z Rybnika prowadzi ich co najmniej 81.
- Wbrew pozorom nie oferuje pożyczek, tylko zbiera dane osobowe i pobiera bezzwrotne opłaty.
Komentarz Prezesa UOKiK Marka Niechciała
Zobacz więcej materiałów multimedialnych
Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów wydał ostrzeżenie przed firmą GELDOR Artur Karwot z Rybnika. Jej działalność może narazić wiele osób na znaczne straty finansowe.
Przedsiębiorca stworzył co
Czytaj więcej: Ostrzeżenie konsumenckie - GELDOR Artur Karwot
- Szczegóły
- Autor: Monika Czerwińska-Babiarz
- Kategoria: Rzecznik Konsumentów
Projekt dotyczący filmów edukacyjnych jest projektem, który powstał wskutek współpracy Stowarzyszenia AQUILA z Urzędem Ochrony Konkurencji i Konsumentów. Projekt miał na celu stworzenie ośmiu krótkich filmów edukacyjnych, które wyjaśniać będą najczęstsze problemy natury konsumenckiej, m.in.:
- różnicę pomiędzy rękojmią a gwarancją;
- sposób skutecznego składania reklamacji z tytułu rękojmi w sklepie stacjonarnym;
- uprawnienia przysługujące konsumentom z tytułu zakupów przez Internet
Czytaj więcej: Informacja o projekcie dotyczącym filmów edukacyjnych
- Szczegóły
- Autor: Monika Czerwińska-Babiarz
- Kategoria: Rzecznik Konsumentów

- Nieprawidłowe oznakowanie produktów to najczęstsze zastrzeżenia w stosunku do tradycyjnych żarówek i opraw oświetleniowych.
- Inspekcja Handlowa skontrolowała 300 rodzajów wyrobów i zakwestionowała 35,3 proc. z nich.
- Część zastrzeżeń dotyczyła także bezpieczeństwa.
Zastępca mazowieckiego wojewódzkiego inspektora Inspekcji Handlowej Renata Jezierska - wyniki kontroli
Zastępca mazowieckiego wojewódzkiego inspektora Inspekcji Handlowej Renata Jezierska- porady
Zobacz więcej materiałów
Czytaj więcej: Żarówki i oprawy - czy są bezpieczne? Kontrola Inspekcji Handlowej