- Szczegóły
- Autor: Monika Czerwińska-Babiarz
- Kategoria: Rzecznik Konsumentów
- Banki nie mogą dowolnie zmieniać istotnych warunków umów o kredyt hipoteczny.
- Prezes UOKiK postawił zarzuty Getin Noble Bankowi i Raiffeisen Bank International.
- Oba banki poinformowały klientów o zmianie sposobów wyliczania kursów kupna i sprzedaży walut obcych.
Wypowiedź Marka Niechciała Prezesa UOKiK
Do Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów docierały skargi na to, że Getin Noble Bank (GNB) i Raiffeisen Bank International (RBI) informowały konsumentów o jednostronnych zmianach postanowień w regulaminach stanowiących załącznik do umów o kredyt hipoteczny indeksowany i denominowany przede wszystkim do franka szwajcarskiego. Klienci dostali w 2016 r. listy z informacjami o nowych warunkach. Oba banki chciały wprowadzić nowe
Czytaj więcej: Zmiana umów o kredyt hipoteczny - UOKiK wszczyna postępowania
- Szczegóły
- Autor: Monika Czerwińska-Babiarz
- Kategoria: Rzecznik Konsumentów
- Wady konstrukcyjne i nieprawidłowe oznakowanie to zastrzeżenia w stosunku do opraw oświetleniowych, np. lampek biurkowych czy żyrandoli.
Wypowiedź Beaty Manios z Wojewódzkiego Inspektoratu Inspekcji Handlowej w SzczecinieW II kwartale 2019 roku Inspekcja Handlowa skontrolowała 192 takie produkty.- Wiele nieprawidłowości można wykryć „gołym okiem”, dlatego warto zachować czujność podczas zakupów.
W II kwartale 2019 roku Inspekcja Handlowa sprawdziła 192 oprawy oświetleniowe, czyli
- Szczegóły
- Autor: Monika Czerwińska-Babiarz
- Kategoria: Rzecznik Konsumentów
- Telemarketer, który dzwoni z zaproszeniem na pokaz lub bezpłatne badania, ma obowiązek poinformować o tym, że odbędzie się tam sprzedaż.
- Konsument musi wcześniej na taki kontakt wyrazić zgodę.
- Urząd nałożył karę na firmę telemarketingową Arstele.
Firma Arstele dzwoniła do konsumentów i zapraszała na badania w ramach „Akademii Zdrowia”, organizowane przez spółkę VGET POLSKA. O ukaraniu VGET POLSKA za nieuczciwe praktyki podczas pokazów handlowych informowaliśmy w lipcu. Firma
- Szczegóły
- Autor: Monika Czerwińska-Babiarz
- Kategoria: Rzecznik Konsumentów
- Inspekcja Handlowa sprawdziła 112 przedsiębiorców sprzedających sprzęt elektryczny i elektroniczny.
- Wszyscy kontrolowani deklarowali, że zgodnie z przepisami bezpłatnie przyjmują stare urządzenia.
- Co czwarty z nich miał jednak problem z prawidłową informacją w sklepach lub oznakowaniem produktów.
Wypowiedź Marty Bazyluk-Pitery z Departamentu Inspekcji Handlowej UOKiK
Zużytego lub zepsutego sprzętu elektrycznego i elektronicznego np. suszarek do włosów czy tabletów nie wolno wyrzucać
Czytaj więcej: Gdzie oddać stary sprzęt elektryczny - kontrola Inspekcji Handlowej
- Szczegóły
- Autor: Monika Czerwińska-Babiarz
- Kategoria: Rzecznik Konsumentów
- Przedstawiciele Telestrady SA mogli wprowadzać konsumentów w błąd, że reprezentują ich dotychczasowego operatora.
- Skarżący twierdzą też, że nie dostawali podpisanych dokumentów.
- UOKiK wszczął postępowanie - jeśli zarzuty się potwierdzą, Telestradzie grozi kara do 10 proc. obrotów.
Wypowiedź Marka Niechciała Prezesa UOKiK
Do Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów trafiły liczne skargi na kolejną firmę telekomunikacyjną, która mogła nieuczciwie pozyskiwać nowych klientów, podszywając







