- Szczegóły
- Autor: Monika Czerwińska-Babiarz
- Kategoria: Rzecznik Konsumentów

- Facebook będzie czytelniej informował o zasadach, na jakich świadczy usługi na rzecz konsumentów.
- To przykład jednego z warunków wynegocjowanych przez Komisję Europejską i państwa członkowskie.
- UOKiK brał udział w negocjacjach i przekazywał swoje uwagi.
Komisja Europejska i państwa członkowskie UE wynegocjowały zmianę warunków świadczenia usług przez portal społecznościowy Facebook. Wątpliwości budził m.in. brak czytelnych informacji o tym, w jaki sposób Facebook wykorzystuje dane osobowe użytkowników serwisu, a także zasady ponoszenia odpowiedzialności przez spółkę. Dziś Komisja Europejska ogłosiła efekt tych prac. ‑ Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów aktywnie brał udział w negocjacjach. Nie były one łatwe
- Szczegóły
- Autor: Monika Czerwińska-Babiarz
- Kategoria: Rzecznik Konsumentów

- Aplikacje ściągane na telefon mogą prosić konsumentów o dostęp do różnych danych, które będą potem wykorzystywać.
- W sklepach Apple i Google trudno znaleźć pełne informacje o zasadach gromadzenia tych danych.
- UOKiK wspólnie z 26 organami ochrony konsumentów apeluje o zmiany.
Komentarz Katarzyny Araczewskiej z UOKiK
Polski Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów dołączył do międzynarodowego apelu w sprawie sklepów z aplikacjami. 27 instytucji zrzeszonych w
- Szczegóły
- Autor: Monika Czerwińska-Babiarz
- Kategoria: Rzecznik Konsumentów

- UOKiK ostrzega przed systemami funkcjonującymi na portalu FutureNet oraz platformie reklamowej FutureAdPro – to mogą być piramidy.
- Prezes urzędu wszczął postępowanie i postawił zarzuty firmom, które są administratorem tych portali.
- Śledztwo prowadzi też Prokuratura Okręgowa we Wrocławiu.
Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów podejrzewa, że na portalach FutureNet i FutureAdPro funkcjonują systemy, które mogą być systemami promocyjnymi typu piramida. Konsumenci mogą stracić swoje
Czytaj więcej: Future Net i Future AdPro - zarzuty oraz ostrzeżenie konsumenckie
- Szczegóły
- Autor: Monika Czerwińska-Babiarz
- Kategoria: Rzecznik Konsumentów

- Przedsiębiorca działający pod nazwą IP Group Robert Kałuża wprowadzał konsumentów w błąd.
- Na swoich stronach internetowych informował, że oferuje pożyczki. W rzeczywistości jego działalność polegała na zbieraniu pieniędzy od konsumentów.
- UOKiK wydał decyzję w tej sprawie. Wcześniej zawiadomił prokuraturę.
IP Group Robert Kałuża prowadził wiele stron internetowych pod różnymi nazwami. Na każdej z nich przedsiębiorca zachęcał konsumentów do skorzystania z oferty pożyczki. „Weź
- Szczegóły
- Autor: Monika Czerwińska-Babiarz
- Kategoria: Rzecznik Konsumentów

- Rzecznicy konsumentów pomagają już od 20 lat.
- Wyróżniliśmy 30 z nich.
- Co ósmy Polak skorzystał już z porady rzecznika.
– W ciągu 10 ostatnich lat rzecznicy konsumentów udzielili 4,5 mln porad. Jeżeli porównamy to do liczby mieszkańców Polski, to okazuje się, że co ósmy Polak skorzystał już z porady rzecznika. Mamy prawo do bezpłatnej pomocy prawnej już od ponad 20 lat – mówi Marek Niechciał, prezes Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów.
Wyróżnienia dla
Czytaj więcej: Co ósmy Polak skorzystał już z porady rzecznika konsumentów