- Szczegóły
- Autor: Monika Czerwińska-Babiarz
- Kategoria: Rzecznik Konsumentów
- Brak konkurencji, wyższe stawki za przetwarzanie i składowanie odpadów – to główne przyczyny podwyżki cen za odbiór śmieci w ostatnich dwóch latach.
- UOKiK opublikował raport w tej sprawie.
- Urząd sprawdził sytuację we wszystkich gminach miejskich w Polsce.
Wypowiedź Marka Niechciała Prezesa UOKiK
W związku z informacjami dotyczącymi znacznych podwyżek cen za gospodarowanie odpadami UOKiK postanowił przyjrzeć się temu rynkowi. Celem było sprawdzenie, jak duże są wzrosty cen i z czego wynikają. Urząd zbadał sytuację we wszystkich 302 gminach miejskich w Polsce. Efektem jest opublikowany „Raport z badania rynku usług związanych z gospodarowaniem odpadami komunalnymi w gminach miejskich w latach 2014-2019”
Podwyżki 2018
- Szczegóły
- Autor: Monika Czerwińska-Babiarz
- Kategoria: Rzecznik Konsumentów

- Pierogi, pyzy, surówki i inne wyroby garmażeryjne – kupujemy je, bo są wygodne i proste w przygotowaniu.
- Co czwarte gotowe danie wzbudziło zastrzeżenia podczas kontroli Inspekcji Handlowej.
- Najgorzej wypadły produkty sprzedawane na wagę.
Wypowiedź Agnieszki Orlińskiej z UOKiK
W pierwszym kwartale 2018 roku Inspekcja Handlowa skontrolowała wyroby garmażeryjne. Sprawdziła zarówno ich jakość, jak i oznakowanie. Inspektorzy odwiedzili 78 małych i sieciowych sklepów oraz hurtowni. Ocenili
Czytaj więcej: Wyroby garmażeryjne - kontrola inspekcji handlowej
- Szczegóły
- Autor: Monika Czerwińska-Babiarz
- Kategoria: Rzecznik Konsumentów

- Prezes UOKiK uznał za niedozwolone klauzule stosowane przez UPC.
- Zakwestionowane postanowienia dotyczą m.in. możliwości jednostronnego podwyższania abonamentu za kablówkę oraz zmiany istotnych warunków
w wykonywanych umowach. - Kara to prawie 33 mln zł i nakaz zwrotu niesłusznie naliczonych opłat.
Wypowiedź Marka Niechciała Prezesa UOKiK
Do Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów docierały skargi na to, że UPC Polska jednostronnie wyłącza niektóre kanały i podwyższa abonament.
W
- Szczegóły
- Autor: Monika Czerwińska-Babiarz
- Kategoria: Rzecznik Konsumentów

- Rozbieżności między ofertą biur podróży a faktycznym standardem usług czy zmiana godzin lotów – takie sygnały wpływają do UOKiK.
- Przypominamy: w przypadku nieprawidłowości konsument ma prawo złożyć reklamację i domagać się obniżenia ceny.
- Urząd monitoruje sytuację na rynku – interweniuje u przedsiębiorców i rozmawia z przedstawicielami branży o samoregulacji.
Wypowiedź Małgorzaty Cieloch z Biura Prasowego UOKiK
Zakwaterowanie w innym hotelu niż w umowie, brud i zniszczenia w pokojach
- Szczegóły
- Autor: Monika Czerwińska-Babiarz
- Kategoria: Rzecznik Konsumentów

- Dobra wiadomość dla konsumentów wprowadzonych w błąd przez operatora telekomunikacyjnego PGT.
- Firma windykacyjna One Debt Partners musi wycofać z sądów powództwa wobec dłużników i doprowadzić do umorzenia postępowań egzekucyjnych.
- To efekt decyzji prezesa UOKiK, która ma rygor natychmiastowej wykonalności.
Wypowiedź Zbigniewa Kaczmarka z Delegatury UOKiK we Wrocławiu
Jesienią 2018 r. UOKiK wszczął postępowanie przeciw firmie windykacyjnej One Debt Partners (ODP) z Wrocławia. W lutym
Czytaj więcej: Nieuczciwe praktyki windykacyjne One Debt Partners - decyzja UOKiK