- Szczegóły
- Autor: Małgorzata Rymarz
- Kategoria: Rzecznik Konsumentów
- Blisko 1,5 mln sprawdzonych, 700 tys. zakwestionowanych i 30 tys. zniszczonych zabawek – to efekt wspólnej akcji UOKiK i Krajowej Administracji Skarbowej.
- Celnicy przy wsparciu Inspekcji Handlowej i specjalistycznych laboratoriów sprawdzali, czy w sprowadzanych spoza UE lalkach, piłkach lub gryzakach nie ma zbyt dużo toksycznych ftalanów.
- Podobne działania podjęły – z polskiej inicjatywy – inne państwa Grupy Wyszehradzkiej.
To pierwsza akcja, w której państwa Grupy Wyszehradzkiej (Polska, Węgry, Czechy i Słowacja) wspólnie wypowiedziały wojnę niebezpiecznym zabawkom sprowadzanym spoza UE. Pomysł wyszedł od Polski pod koniec 2016 r. W efekcie w każdym z tych krajów różne służby i urzędy połączyły siły, by nie wpuścić na teren UE
Czytaj więcej: Zabawki bez toksyn - wspólna akcja UOKiK, Inspekcji Handlowej i celników
- Szczegóły
- Autor: Małgorzata Rymarz
- Kategoria: Rzecznik Konsumentów
- Przedstawiciele handlowi proponowali aneks do umowy i obniżenie rachunków za prąd. Okazało się, że konsumenci podpisali umowy z nowymi firmami i płacili większe rachunki.
- UOKiK wydał decyzje dotyczące trzech sprzedawców energii: Energetyczne Centrum, Novum i Energa-Obrót.
- Przedsiębiorcy zobowiązali się do rekompensaty pieniężnej dla konsumentów. Klienci otrzymają również umorzenie lub zwrot wszelkich opłat za rozwiązanie umowy.
Komentarz Prezesa UOKiK Marka Niechciała
Czytaj więcej: Sprzedawcy prądu: Energetyczne Centrum, Novum i Energa-Obrót - decyzje UOKiK
- Szczegóły
- Autor: Małgorzata Rymarz
- Kategoria: Rzecznik Konsumentów
- Bezpłatne badania, które trwają 10-20 sekund, domowa rehabilitacja, prelekcje o zdrowym stylu życia, prezenty, a nawet Jan Paweł II – wszystko to jest wabikiem mającym nakłonić starszych, schorowanych ludzi do zakupów.
- UOKiK ukarał 5 firm, które sprzedają towary podczas prezentacji i pokazów.
- Zarzucił im m.in. że ukrywały prawdziwy cel spotkań, wprowadzały w błąd co do właściwości produktów, wykorzystywały sprzeczne z prawem weksle.
Czytaj więcej: Sprzedaż poza lokalem - jak nie dać się nabrać
- Szczegóły
- Autor: Małgorzata Rymarz
- Kategoria: Rzecznik Konsumentów
- Bank Millennium automatycznie dodawał do kart płatniczych płatną usługę „Pakiet bezpieczeństwa”.
- Konsumenci nie mieli wyboru - UOKiK ustalił, że mogła to być nieuczciwa praktyka rynkowa.
- Złóż reklamację, a bank zwróci ci opłaty za dodatkową usługę.
Wypowiedź Julii Szulczyk z UOKiK
Klienci, którzy między 28 marca 2015 r. a 1 października 2016 r. podpisywali z bankiem Millennium umowę o kartę debetową lub kredytową, automatycznie nabywali usługę „Pakiet bezpieczeństwa”. Polegała ona
Czytaj więcej: "Pakiet bezpieczeństwa" w banku Millennium - złóż reklamację. Decyzja UOKiK
- Szczegóły
- Autor: Monika Czerwińska-Babiarz
- Kategoria: Rzecznik Konsumentów
- Półmaska filtrująca (zwana „antysmogową”) przepuszcza szkodliwe pyły, czujnik czadu nie alarmuje, gdy ulatnia się tlenek węgla – wykazały badania
w laboratorium. - Inspekcja Handlowa na zlecenie UOKiK sprawdziła, czy półmaski filtrujące
i czujniki czadu rzeczywiście chronią nas przed toksycznymi substancjami. - UOKiK radzi, na co zwrócić uwagę przy zakupie tych produktów.
Wypowiedź Marka Niechciała prezesa UOKiK na temat kontroli masek
Wypowiedź Marka Niechciała prezesa UOKiK na temat
Czytaj więcej: UOKiK dla bezpieczeństwa: maski antysmogowe i czujniki czadu pod lupą
- Rzecznik Praw Obywatelskich z wizytą w Skarżysku-Kamiennej
- Portret finansowy polskich seniorów w nowym raporcie ZBP
- Dzień Babci i Dziadka - prawa konsumenta
- Suplement to nie lek - kontrola Inspekcji Handlowej
- Harmonogram dyżurów Powiatowego Rzecznika Konsumentów w UMiG Suchedniów - 11.01.-28.06.2018 r.