- Szczegóły
- Autor: Monika Czerwińska-Babiarz
- Kategoria: Rzecznik Konsumentów

- Pracownicy UOKiK sprawdzili 16 dużych sklepów z elektroniką w całej Polsce.
- To do tej pory największa akcja, w której wcielili się w tajemniczego klienta.
- Sprawdzaliśmy informacje, które sprzedawcy przekazują podczas zakupu telefonu, komputera, telewizora.
Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów od 2016 r. może korzystać z instytucji tajemniczego klienta. Pracownicy UOKiK już 26 razy wcielili się w tę rolę. W ten sposób UOKiK może sprawdzić, jak przebiega proces oferowania przez sprzedawcę określonych usług lub produktów. – Nie stosujemy prowokacji. Nie kupujemy produktów, ani nie zawieramy umów. Przychodzimy do banku czy na pokaz handlowy jako zwyczajni konsumenci, żeby z ich punktu widzenia sprawdzić, jakie informacje są tam
Czytaj więcej: Tajemniczy klient - UOKiK w sklepach z elektroniką
- Szczegóły
- Autor: Monika Czerwińska-Babiarz
- Kategoria: Rzecznik Konsumentów

- CL Singapore - firma, która wprowadza na rynek kryptowalutę DasCoin i zachęca do zakupu licencji - sprzedaje tylko obietnice.
- UOKiK podejrzewa, że może być to piramida, bo właściciel obiecuje zyski przede wszystkim w zamian za namówienie innych osób.
Wypowiedź Marka Niechciała Prezesa UOKiK
Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów wydał ostrzeżenie konsumenckie przed firmą CL Singapore z Singapuru, która wprowadza na rynek kryptowalutę DasCoin. Przedsiębiorca buduje również swoją sieć
- Szczegóły
- Autor: Monika Czerwińska-Babiarz
- Kategoria: Rzecznik Konsumentów

- Facebook będzie czytelniej informował o zasadach, na jakich świadczy usługi na rzecz konsumentów.
- To przykład jednego z warunków wynegocjowanych przez Komisję Europejską i państwa członkowskie.
- UOKiK brał udział w negocjacjach i przekazywał swoje uwagi.
Komisja Europejska i państwa członkowskie UE wynegocjowały zmianę warunków świadczenia usług przez portal społecznościowy Facebook. Wątpliwości budził m.in. brak czytelnych informacji o tym, w jaki sposób Facebook wykorzystuje
- Szczegóły
- Autor: Monika Czerwińska-Babiarz
- Kategoria: Rzecznik Konsumentów

- Aplikacje ściągane na telefon mogą prosić konsumentów o dostęp do różnych danych, które będą potem wykorzystywać.
- W sklepach Apple i Google trudno znaleźć pełne informacje o zasadach gromadzenia tych danych.
- UOKiK wspólnie z 26 organami ochrony konsumentów apeluje o zmiany.
Komentarz Katarzyny Araczewskiej z UOKiK
Polski Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów dołączył do międzynarodowego apelu w sprawie sklepów z aplikacjami. 27 instytucji zrzeszonych w
- Szczegóły
- Autor: Monika Czerwińska-Babiarz
- Kategoria: Rzecznik Konsumentów

- UOKiK ostrzega przed systemami funkcjonującymi na portalu FutureNet oraz platformie reklamowej FutureAdPro – to mogą być piramidy.
- Prezes urzędu wszczął postępowanie i postawił zarzuty firmom, które są administratorem tych portali.
- Śledztwo prowadzi też Prokuratura Okręgowa we Wrocławiu.
Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów podejrzewa, że na portalach FutureNet i FutureAdPro funkcjonują systemy, które mogą być systemami promocyjnymi typu piramida. Konsumenci mogą stracić swoje
Czytaj więcej: Future Net i Future AdPro - zarzuty oraz ostrzeżenie konsumenckie