- Szczegóły
- Autor: Monika Czerwińska-Babiarz
- Kategoria: Rzecznik Konsumentów

- Lipowy, gryczany, manuka – czy kupujemy miód dobrej jakości?
- Inspekcja Handlowa w II kwartale 2018 r. zbadała 269 partii miodu, miała zastrzeżenia do 48 z nich.
- Wątpliwości wzbudziło przede wszystkim oznakowanie, mniej dotyczyło składu.
Wypowiedź Dariusza Łomowskiego z UOKiK na temat wyników kontroli
Wypowiedź Dariusza Łomowskiego z UOKiK - porady
Zobacz więcej materiałów multimedialnych
W 2017 roku produkcja miodu w Polsce wyniosła ponad 15 tysięcy ton. Mniej więcej drugie tyle pochodziło z zagranicy, głównie z Unii Europejskiej. Przed zakupem słoika miodu warto zastanowić się, czy wiemy, skąd pochodzi, jakiej jest odmiany.
Kontrola Inspekcji Handlowej
W II kwartale 2018 roku Inspekcja Handlowa sprawdziła jakość handlową
- Szczegóły
- Autor: Monika Czerwińska-Babiarz
- Kategoria: Rzecznik Konsumentów

- Polskie Stowarzyszenie Sprzedaży Bezpośredniej i Federacja Konsumentów pod patronatem UOKiK rozpoczynają akcję „Poznaj swojego kontrahenta”.
- Chcemy wspólnie przeciwdziałać nieuczciwym praktykom, do których dochodzi podczas pokazów na rynku sprzedaży bezpośredniej.
- Kampania edukacyjna skierowana jest m.in. do firm wynajmujących sale na takie spotkania.
Komentarz Prezesa UOKiK Marka Niechciała
Wypowiedź Mirosława Lubonia dyrektora generalnego PSSB
W całej Polsce odbywają się pokazy
- Szczegóły
- Autor: Monika Czerwińska-Babiarz
- Kategoria: Rzecznik Konsumentów

- Seniorze, uważaj na firmę CMSE sp. z o.o., która zaprasza na bezpłatne badania, a potem sprzedaje drogie pakiety usług medycznych.
- Spółka działa w całej Polsce, używając różnych nazw.
- Jutro (31 stycznia) opowiemy o nowej kampanii przeciw nierzetelnej sprzedaży na pokazach – zapraszamy media na konferencję prasową.
Komentarz Prezesa UOKiK Marka Niechciała
Zobacz więcej materiałów multimedialnych
Dowiedziałam się, że grozi mi wózek inwalidzki (…) i w związku z tym moją jedyną szansą
Czytaj więcej: CMSE (dawniej: CMSF - Centrum Medyczne św. Franciszka) - postępowania UOKiK
- Szczegóły
- Autor: Monika Czerwińska-Babiarz
- Kategoria: Rzecznik Konsumentów

- Serwisy HotAwards i HotPrizes były promowane w taki sposób, aby sugerować konsumentom, że biorą udział w konkursie.
- W rzeczywistości aby „wygrać”, należałoby wysłać SMS-y kosztujące nawet kilkadziesiąt tysięcy złotych.
- UOKiK uznał, że przedsiębiorcy stosowali nieuczciwe praktyki rynkowe.
Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów wydał 2 decyzje dotyczące serwisów internetowych z „nagrodami”. Były one promowane w taki sposób, aby zachęcić konsumentów do wysyłania SMS-ów premium, choć –
Czytaj więcej: Fikcyjne konkursy w internecie - decyzje UOKiK
- Szczegóły
- Autor: Monika Czerwińska-Babiarz
- Kategoria: Rzecznik Konsumentów

- Deutsche Bank Polska stosuje klauzule niedozwolone we wzorcach umów kredytów denominowanych we franku szwajcarskim lub euro.
- Bank nieprecyzyjnie określa wysokość kursów walut obcych i możliwości ich zmiany.
- Prezes UOKiK nałożył na Deutsche Bank Polska prawie 7 mln zł kary.
Komentarz Prezesa UOKiK Marka Niechciała
Zobacz więcej materiałów multimedialnych
Prezes Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów wydał decyzję, w której uznał za niedozwolone trzy klauzule stosowane przez