- Szczegóły
- Autor: Monika Czerwińska-Babiarz
- Kategoria: Rzecznik Konsumentów
- Już po raz dziewiąty 53 instytucje wspólnie przypominają konsumentom, o czym pamiętać w czasie urlopu.
- UOKiK radzi, jak po 1 lipca zmieniają się zasady reklamacji, kiedy biuro podróży może podnieść cenę i co zrobić, gdy bankrutuje.
- Wejdź także na strony internetowe innych uczestników akcji informacyjnej „Przed wakacjami – co warto wiedzieć”.
Komentarz Prezesa UOKiK Marka Niechciała
Zobacz więcej materiałów multimedialnych
1 lipca wchodzą w życie nowe przepisy dotyczące imprez turystycznych i usług powiązanych (do umów podpisanych przed tą datą stosuje się dotychczasowe zasady). Dzięki nim konsumenci z całej Unii Europejskiej będą chronieni na takim samym poziomie. Nowa ustawa uwzględnia też możliwości, jakie daje
- Szczegóły
- Autor: Monika Czerwińska-Babiarz
- Kategoria: Rzecznik Konsumentów
W dniu 04 czerwca 2018 r. rzecznik konsumentów wraz z funkcjonariuszami Komendy Powiatowej Policji w Skarżysku-Kamiennej wzięła udział w spotkaniu z mieszkańcami osiedla Przydworcowe, które odbyło się w Klubie SM przy ul. Zielnej 7. Spotkanie miało na celu przybliżenie konsumentom technik i metod stosowanych przez akwizytorów jak również omówienie działań jakie należy podjąć w przypadku zawarcia, niekorzystnej bądź niechcianej, umowy poza lokalem przedsiębiorstwa/na odległość (sprzedaż energii
Czytaj więcej: Spotkanie z mieszkańcami osiedla Przydworcowe w Skarżysku-Kamiennej
- Szczegóły
- Autor: Małgorzata Rymarz
- Kategoria: Rzecznik Konsumentów
- „Promocja kończy się dzisiaj” – zapewniały reklamy suplementu diety Green Magma, jednak trwała od dwóch lat.
- Logihub, dystrybutor Green Magma, odda konsumentom połowę ceny, którą zapłacili za ten środek spożywczy.
- Chcesz odzyskać pieniądze? Napisz na adres dystrybutora:
Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript. .
Wypowiedź Moniki Chrupały-Suchomskiej z UOKiK
Zobacz więcej materiałów
Czytaj więcej: Niekończąca się promocja suplementu Green Magma
- Szczegóły
- Autor: Monika Czerwińska-Babiarz
- Kategoria: Rzecznik Konsumentów
- Małe elementy w grzechotkach, zbyt dużo ftalanów w lalkach, pluszaki z pękniętymi szwami – takie nieprawidłowości wykryła Inspekcja Handlowa.
- Miała też wiele zastrzeżeń formalnych, np. brakowało danych producenta lub importera, niezbędnych ostrzeżeń czy instrukcji.
- W efekcie kontrolerzy zakwestionowali w 2017 r. prawie co czwartą, a w pierwszym kwartale 2018 r. – prawie co trzecią ze sprawdzonych zabawek.
Wypowiedź Renaty Jezierskiej zastępcy mazowieckiego wojewódzkiego inspektora
Czytaj więcej: Przed Dniem Dziecka: czy zabawki są bezpieczne?
- Szczegóły
- Autor: Monika Czerwińska-Babiarz
- Kategoria: Rzecznik Konsumentów
W dniu 22 maja 2018 r. rzecznicy konsumentów Małgorzata Rymarz i Monika Czerwińska-Babiarz wzięły udział w spotkaniu z funkcjonariuszami Komendy Powiatowej Policji w Skarżysku-Kamiennej.
Spotkanie miało na celu omówienie współpracy pomiędzy rzecznikami konsumentów, a Policją oraz wymianę doświadczeń. Dyskusja dotyczyła głównie postępowania w przypadku zawarcia niekorzystnych umów pomiędzy konsumentami, a firmamai energetycznymi czy telekomunikacyjnymi. Omówione zostały również prawa i
Czytaj więcej: Rzecznicy Konsumentów na spotkaniu z funkcjonariuszami Policji