- Szczegóły
- Autor: Monika Czerwińska-Babiarz
- Kategoria: Rzecznik Konsumentów

Czy możemy reklamować towar kupiony jako używany tak samo jak nowy? Czy mamy w takiej sytuacji dwa lata od dnia wydania rzeczy na złożenie reklamacji do sprzedawcy?
Konsument może złożyć reklamację na podstawie rękojmi również wtedy, gdy towar, który zakupił od przedsiębiorcy był towarem używanym. W przypadku sprzedaży towarów używanych, sprzedawca co do zasady ponosi odpowiedzialność z tytułu rękojmi w okresie dwóch lat od wydania rzeczy konsumentowi.
W przypadku sprzedaży ruchomej rzeczy używanej dwuletni termin rękojmi może być skrócony do jednego roku. Takie ograniczenie odpowiedzialności z tytułu rękojmi musi być wyraźnie zastrzeżone przed zawarciem umowy z konsumentem, który musi wyrazić zgodę na to ograniczenie. Brak
Czytaj więcej: Czy można reklamować towar kupiony jako używany tak samo jak nowy?
- Szczegóły
- Autor: Monika Czerwińska-Babiarz
- Kategoria: Rzecznik Konsumentów

- Ponad 37 tys. wniosków o polubowne rozstrzygnięcie sporu wpłynęło w latach 2017-2018 do podmiotów uprawnionych.
- Konsumenci najczęściej zwracali się po mediację lub koncyliację do Inspekcji Handlowej - ponad 17 tys. wniosków.
- Największym zainteresowaniem cieszyła się branża finansowa. Do Rzecznika Finansowego, Sądu Polubownego przy KNF i Arbitra Bankowego trafiło łącznie ponad 14 tys. wniosków.
Wypowiedź Aleksandry Milewskiej z Departamentu Ochrony Zbiorowych Interesów Konsumentów
Czytaj więcej: Polubowne rozwiązywanie sporów konsumenckich - podsumowanie dwóch lat działania
- Szczegóły
- Autor: Monika Czerwińska-Babiarz
- Kategoria: Rzecznik Konsumentów
W dniu 14 czerwca 2019 r. (piątek) Biuro Powiatowego Rzecznika Konsumentów będzie nieczynne z uwagi na wyjazd pracowników biura na szkolenie.
- Szczegóły
- Autor: Monika Czerwińska-Babiarz
- Kategoria: Rzecznik Konsumentów

- Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów wydał dwie decyzje dotyczące firm organizujących pokazy handlowe.
- Vitaldream oraz R.A.M. Polska sprzedawały Aplikator Pola Magnetycznego.
- Firmy wprowadzały konsumentów w błąd co do właściwości urządzenia.
Wypowiedź Marka Niechciała Prezesa UOKiK
Urząd wszczął postępowania przeciwko Vitaldream (obecnie w likwidacji) z Białych Błot oraz R.A.M. Polska z Opalenicy pod koniec 2018 roku. Przedsiębiorcy prowadzili sprzedaż poza lokalem - organizując
- Szczegóły
- Autor: Monika Czerwińska-Babiarz
- Kategoria: Rzecznik Konsumentów

Wypowiedź Anny Janiszewskiej z Departamentu Inspekcji Handlowej UOKiK - wyniki kontroli
- Koszule czy swetry były z innych materiałów niż wynikało z etykiet, ręczniki nie trzymały wymiarów, a obrusy plamoodporne okazały się nieodporne na olej.
- W 2017 i 2018 r. Inspekcja Handlowa sprawdziła ponad 5 tys. partii ubrań dla dzieci i dorosłych, ręczników, strojów kąpielowych, odzieży sportowej, obrusów.
- Kontrolerzy mieli zastrzeżenia do ponad 30 proc. produktów, najgorzej wypadły te zbadane w
Czytaj więcej: Ubrania, ręczniki i stroje kąpielowe pod lupą Inspekcji Handlowej