- Szczegóły
- Autor: Monika Czerwińska-Babiarz
- Kategoria: Rzecznik Konsumentów
Ruszyła strona internetowa projektu (http://dlakonsumenta.pl) i ogólnopolski numer telefonu (22 299 60 90).
Jest to nowy projekt edukacyjno-poradniczy finansowany przez Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów. Poszczególne ośrodki regionalne powoli rozpoczynają swoją działalność.
Źródło: Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów
- Szczegóły
- Autor: Monika Czerwińska-Babiarz
- Kategoria: Rzecznik Konsumentów

- Rzecznik Praw Pasażerów przy Prezesie Urzędu Lotnictwa Cywilnego został wpisany do rejestru podmiotów uprawnionych do pozasądowego rozwiązywania sporów konsumenckich.
- Pomoże ci, jeśli linia lotnicza nie chce uznać reklamacji w sprawie opóźnionego lub odwołanego lotu, albo odmówi przyjęcia na pokład*.
- Postępowanie jest bezpłatne zarówno dla konsumenta, jak i dla przedsiębiorcy.
10 stycznia 2017 roku weszła w życie ustawa o pozasądowym rozwiązywaniu sporów konsumenckich. Dzięki
Czytaj więcej: Polubowne rozwiązywanie sporów dla pasażerów lotniczych
- Szczegóły
- Autor: Monika Czerwińska-Babiarz
- Kategoria: Rzecznik Konsumentów

- Trwa ogólnopolska akcja UOKiK ostrzegająca konsumentów.
- Dotyczy nieuczciwych praktyk rynkowych związanych z inwestowaniem oszczędności.
- Kampanię wsparło już kilkudziesięciu partnerów.
Kampania społeczna UOKiK ma na celu zwrócenie uwagi na zagrożenie nieuczciwymi praktykami rynkowymi przy zawieraniu umów związanych z oszczędzaniem. Problem jest poważny ― nawet bardzo ryzykowne inwestycje mogą być przedstawiane jako bezpieczne, np. lokaty, obligacje, nieruchomości czy złoto i diamenty
Czytaj więcej: UOKiK zaprasza do włączenia się w kampanię "Oszczędzasz, inwestujesz - uważaj!"
- Szczegóły
- Autor: Monika Czerwińska-Babiarz
- Kategoria: Rzecznik Konsumentów

- Pracownicy UOKiK sprawdzili 16 dużych sklepów z elektroniką w całej Polsce.
- To do tej pory największa akcja, w której wcielili się w tajemniczego klienta.
- Sprawdzaliśmy informacje, które sprzedawcy przekazują podczas zakupu telefonu, komputera, telewizora.
Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów od 2016 r. może korzystać z instytucji tajemniczego klienta. Pracownicy UOKiK już 26 razy wcielili się w tę rolę. W ten sposób UOKiK może sprawdzić, jak przebiega proces oferowania przez
Czytaj więcej: Tajemniczy klient - UOKiK w sklepach z elektroniką
- Szczegóły
- Autor: Monika Czerwińska-Babiarz
- Kategoria: Rzecznik Konsumentów

- CL Singapore - firma, która wprowadza na rynek kryptowalutę DasCoin i zachęca do zakupu licencji - sprzedaje tylko obietnice.
- UOKiK podejrzewa, że może być to piramida, bo właściciel obiecuje zyski przede wszystkim w zamian za namówienie innych osób.
Wypowiedź Marka Niechciała Prezesa UOKiK
Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów wydał ostrzeżenie konsumenckie przed firmą CL Singapore z Singapuru, która wprowadza na rynek kryptowalutę DasCoin. Przedsiębiorca buduje również swoją sieć