- Szczegóły
- Autor: Monika Czerwińska-Babiarz
- Kategoria: Rzecznik Konsumentów

- Idea Bank wprowadzał konsumentów w błąd podczas sprzedaży obligacji korporacyjnych GetBack - uznał prezes UOKiK.
- Wydana decyzja częściowa będzie istotnym wsparciem dla poszkodowanych w dochodzeniu roszczeń.
- To nie koniec działań urzędu w sprawie Idea Banku.
Wypowiedź Marka Niechciała Prezesa UOKiK
W październiku ubiegłego roku UOKiK wszczął postępowanie, w którym postawił bankowi zarzuty stosowania praktyk naruszających zbiorowe interesy konsumentów. Postępowanie miało priorytetowy charakter. W tym czasie do urzędu wpłynęło ponad 520 skarg. Wynikało z nich, podobnie jak z postawionych przez urząd zarzutów, że przedstawiciele Idea Banku podawali klientom wprowadzające w błąd informacje np. o tym, że
Czytaj więcej: UOKiK: Idea Bank złamał prawo - obligacje GetBack
- Szczegóły
- Autor: Monika Czerwińska-Babiarz
- Kategoria: Rzecznik Konsumentów

- Prezes UOKiK nałożył ponad 2,7 mln złotych kary na firmę VGET POLSKA.
- Spółka organizowała pokazy handlowe i wprowadzała konsumentów w błąd.
- To już kolejna decyzja w tym roku dotycząca sprzedaży w trakcie prezentacji.
Wypowiedź Marka Niechciała Prezesa UOKiK
Prezes UOKiK wszczął postępowanie przeciwko VGET w lutym 2019 r. Podstawą do zajęcia się tą sprawą były doniesienia prasowe oraz skarga Miejskiego Rzecznika Konsumentów w Suwałkach. Żeby wyjaśnić sprawę, pracownicy UOKiK wcielili
Czytaj więcej: Ponad 2,7 mln złotych kary za sprzedaż na pokazach
- Szczegóły
- Autor: Monika Czerwińska-Babiarz
- Kategoria: Rzecznik Konsumentów

- Netia dzwoniła do konsumentów z ofertą zawarcia umowy, choć nie miała na to ich zgody.
- Konsumenci mogą teraz liczyć na rekompensaty.
- O tym, kto i jak może je dostać, czytaj w decyzji prezesa UOKiK.
Wypowiedź Marka Niechciała Prezesa UOKiK
Do Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów zgłaszały się osoby, które skarżyły się na niechciane telefony od operatora telekomunikacyjnego – Netii. Urząd przeanalizował zgłoszenia od konsumentów i rozmowy sprzedażowe, które prowadzili z nimi
- Szczegóły
- Autor: Monika Czerwińska-Babiarz
- Kategoria: Rzecznik Konsumentów

- W 87 proc. barów i restauracji na dworcach i stacjach benzynowych może cię spotkać przykra niespodzianka – tak wynika z kontroli Inspekcji Handlowej. Przypominamy, jakie masz wtedy prawa.
- Na jakie posiłki możesz liczyć w zagranicznym hotelu; co zrobić, gdy ośrodek nie wywiąże się z oferty? – dowiedz się z poradnika na stronie Europejskiego Centrum Konsumenckiego.
- Już po raz dziesiąty w ramach akcji „Przed wakacjami – co warto wiedzieć” przygotowaliśmy porady na czas letniego
- Szczegóły
- Autor: Monika Czerwińska-Babiarz
- Kategoria: Rzecznik Konsumentów

- Stowarzyszenie Praw Pasażerów Przyjazne Latanie zostało wykreślone z rejestru podmiotów uprawnionych do pozasądowego rozwiązywania sporów konsumenckich.
- Taką decyzję wydał UOKiK na wniosek Stowarzyszenia.
- Pasażerom lotniczym w polubownym rozwiązywaniu sporów pomaga Rzecznik Praw Pasażerów przy Prezesie Urzędu Lotnictwa Cywilnego oraz Inspekcja Handlowa.
Od dwóch lat obowiązuje ustawa o pozasądowym rozwiązywaniu sporów konsumenckich. Dzięki niej konsument, jeśli jest niezadowolony ze
Czytaj więcej: Stowarzyszenie Przyjazne Latanie już nie rozstrzyga sporów z liniami lotniczymi
- Kupujesz bilety online? Zachowaj czujność!
- 10 nowych ośrodków bezpłatnego poradnictwa konsumenckiego
- Czy można odstąpić od umowy sprzedaży na odległość również przed otrzymaniem produktu?
- Czy można reklamować towar kupiony jako używany tak samo jak nowy?
- Polubowne rozwiązywanie sporów konsumenckich - podsumowanie dwóch lat działania