- Szczegóły
- Autor: Monika Czerwińska-Babiarz
- Kategoria: Rzecznik Konsumentów

- Netia dzwoniła do konsumentów z ofertą zawarcia umowy, choć nie miała na to ich zgody.
- Konsumenci mogą teraz liczyć na rekompensaty.
- O tym, kto i jak może je dostać, czytaj w decyzji prezesa UOKiK.
Wypowiedź Marka Niechciała Prezesa UOKiK
Do Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów zgłaszały się osoby, które skarżyły się na niechciane telefony od operatora telekomunikacyjnego – Netii. Urząd przeanalizował zgłoszenia od konsumentów i rozmowy sprzedażowe, które prowadzili z nimi konsultanci. Wynikało z nich, że Netia dzwoniła z propozycją zawarcia umowy, mimo że nie miała zgód abonentów na kontakt w celach marketingu bezpośredniego. Jest to niezgodne z prawem telekomunikacyjnym. – Netia kupiła gotowe bazy z numerami telefonów
- Szczegóły
- Autor: Monika Czerwińska-Babiarz
- Kategoria: Rzecznik Konsumentów

- W 87 proc. barów i restauracji na dworcach i stacjach benzynowych może cię spotkać przykra niespodzianka – tak wynika z kontroli Inspekcji Handlowej. Przypominamy, jakie masz wtedy prawa.
- Na jakie posiłki możesz liczyć w zagranicznym hotelu; co zrobić, gdy ośrodek nie wywiąże się z oferty? – dowiedz się z poradnika na stronie Europejskiego Centrum Konsumenckiego.
- Już po raz dziesiąty w ramach akcji „Przed wakacjami – co warto wiedzieć” przygotowaliśmy porady na czas letniego
- Szczegóły
- Autor: Monika Czerwińska-Babiarz
- Kategoria: Rzecznik Konsumentów

- Stowarzyszenie Praw Pasażerów Przyjazne Latanie zostało wykreślone z rejestru podmiotów uprawnionych do pozasądowego rozwiązywania sporów konsumenckich.
- Taką decyzję wydał UOKiK na wniosek Stowarzyszenia.
- Pasażerom lotniczym w polubownym rozwiązywaniu sporów pomaga Rzecznik Praw Pasażerów przy Prezesie Urzędu Lotnictwa Cywilnego oraz Inspekcja Handlowa.
Od dwóch lat obowiązuje ustawa o pozasądowym rozwiązywaniu sporów konsumenckich. Dzięki niej konsument, jeśli jest niezadowolony ze
Czytaj więcej: Stowarzyszenie Przyjazne Latanie już nie rozstrzyga sporów z liniami lotniczymi
- Szczegóły
- Autor: Monika Czerwińska-Babiarz
- Kategoria: Rzecznik Konsumentów

Przed nami lato, a więc sezon koncertów, meczów i innych imprez rozrywkowych, kulturalnych lub sportowych. Wiele osób korzysta z możliwości zakupu biletu przez Internet na takie wydarzenia. Uwaga, ponieważ mają one określoną datę ich wykorzystania to konsument nie ma prawa do namysłu czyli nie może zwrócić kupionego biletu, nawet, jeśli pomylił się co do daty lub nie może wziąć udziału w wydarzeniu z innych losowych przyczyn. Zachowaj czujność i kupuj bilety u oficjalnego dystrybutora, który
- Szczegóły
- Autor: Monika Czerwińska-Babiarz
- Kategoria: Rzecznik Konsumentów

Od 1 kwietnia 2019 r. działa w kraju 10 ośrodków bezpłatnego poradnictwa konsumenckiego. Informacje dotyczące działalności ośrodków dostępne są pod numerem telefonu 22 299 60 90 oraz na stronie internetowej www.dlakonsumenta.pl, gdzie zamieszczone są szczegóły dotyczące adresów i godzin otwarcia dziesięciu stałych regionalnych ośrodków konsumenckich. Konsument otrzyma w nich bezpłatną pomoc prawną oraz pomoc w sporządzeniu pism (w tym pism procesowych i wniosków ADR).
Projekt
Czytaj więcej: 10 nowych ośrodków bezpłatnego poradnictwa konsumenckiego
- Czy można odstąpić od umowy sprzedaży na odległość również przed otrzymaniem produktu?
- Czy można reklamować towar kupiony jako używany tak samo jak nowy?
- Polubowne rozwiązywanie sporów konsumenckich - podsumowanie dwóch lat działania
- W dniu 14 czerwca biuro rzecznika będzie nieczynne
- Sprzedaż na pokazach - kolejne decyzje