- Szczegóły
- Autor: Monika Czerwińska-Babiarz
- Kategoria: Rzecznik Konsumentów
- Trwa ogólnopolska akcja UOKiK ostrzegająca konsumentów.
- Dotyczy nieuczciwych praktyk rynkowych związanych z inwestowaniem oszczędności.
- Kampanię wsparło już kilkudziesięciu partnerów.
Kampania społeczna UOKiK ma na celu zwrócenie uwagi na zagrożenie nieuczciwymi praktykami rynkowymi przy zawieraniu umów związanych z oszczędzaniem. Problem jest poważny ― nawet bardzo ryzykowne inwestycje mogą być przedstawiane jako bezpieczne, np. lokaty, obligacje, nieruchomości czy złoto i diamenty. Dla konsumentów może to oznaczać znaczne straty finansowe bądź nawet całkowitą utratę życiowych oszczędności. Kampania rozpoczęła się w lutym 2019 r.
Uważaj! To Twoje oszczędności
UOKiK udostępnia w związku z tym 30-sekundowy spot przeznaczony do
Czytaj więcej: UOKiK zaprasza do włączenia się w kampanię "Oszczędzasz, inwestujesz - uważaj!"
- Szczegóły
- Autor: Monika Czerwińska-Babiarz
- Kategoria: Rzecznik Konsumentów
- Pracownicy UOKiK sprawdzili 16 dużych sklepów z elektroniką w całej Polsce.
- To do tej pory największa akcja, w której wcielili się w tajemniczego klienta.
- Sprawdzaliśmy informacje, które sprzedawcy przekazują podczas zakupu telefonu, komputera, telewizora.
Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów od 2016 r. może korzystać z instytucji tajemniczego klienta. Pracownicy UOKiK już 26 razy wcielili się w tę rolę. W ten sposób UOKiK może sprawdzić, jak przebiega proces oferowania przez
Czytaj więcej: Tajemniczy klient - UOKiK w sklepach z elektroniką
- Szczegóły
- Autor: Monika Czerwińska-Babiarz
- Kategoria: Rzecznik Konsumentów
- CL Singapore - firma, która wprowadza na rynek kryptowalutę DasCoin i zachęca do zakupu licencji - sprzedaje tylko obietnice.
- UOKiK podejrzewa, że może być to piramida, bo właściciel obiecuje zyski przede wszystkim w zamian za namówienie innych osób.
Wypowiedź Marka Niechciała Prezesa UOKiK
Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów wydał ostrzeżenie konsumenckie przed firmą CL Singapore z Singapuru, która wprowadza na rynek kryptowalutę DasCoin. Przedsiębiorca buduje również swoją sieć
- Szczegóły
- Autor: Monika Czerwińska-Babiarz
- Kategoria: Rzecznik Konsumentów
- Facebook będzie czytelniej informował o zasadach, na jakich świadczy usługi na rzecz konsumentów.
- To przykład jednego z warunków wynegocjowanych przez Komisję Europejską i państwa członkowskie.
- UOKiK brał udział w negocjacjach i przekazywał swoje uwagi.
Komisja Europejska i państwa członkowskie UE wynegocjowały zmianę warunków świadczenia usług przez portal społecznościowy Facebook. Wątpliwości budził m.in. brak czytelnych informacji o tym, w jaki sposób Facebook wykorzystuje
- Szczegóły
- Autor: Monika Czerwińska-Babiarz
- Kategoria: Rzecznik Konsumentów
- Aplikacje ściągane na telefon mogą prosić konsumentów o dostęp do różnych danych, które będą potem wykorzystywać.
- W sklepach Apple i Google trudno znaleźć pełne informacje o zasadach gromadzenia tych danych.
- UOKiK wspólnie z 26 organami ochrony konsumentów apeluje o zmiany.
Komentarz Katarzyny Araczewskiej z UOKiK
Polski Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów dołączył do międzynarodowego apelu w sprawie sklepów z aplikacjami. 27 instytucji zrzeszonych w
- Future Net i Future AdPro - zarzuty oraz ostrzeżenie konsumenckie
- IP Group Robert Kałuża - decyzja UOKiK
- Co ósmy Polak skorzystał już z porady rzecznika konsumentów
- Tydzień konsumenta - filmiki z poradami od stowarzyszenia Aquila
- Pojemniki, słoiki, butelki, naczynia jednorazowe - kontrola Inspekcji Handlowej