- Szczegóły
- Autor: Monika Czerwińska-Babiarz
- Kategoria: Rzecznik Konsumentów

Fundacja Konsumentów od współpracy z Programem FoodRentgen i badań żywności rozpoczyna swoją działalność związaną z prowadzeniem niezależnych testów produktów. Przed zakupem pralki lub ekspresu do kawy konsument we Francji sięga po Que Choisir?, w Anglii po Which?, a w Polsce musi się zastanawiać, która reklama jest bardziej wiarygodna albo wierzyć w sponsorowany artykuł lub opinie innych konsumentów, wśród których mogą znajdować się przedstawiciele producenta lub jego konkurencji. W skrócie, w obecnie dostępnych narzędziach oceny produktów na rynku brakuje wiarygodności i rzetelności.
- Chcemy Polakom dać dostęp do niezależnej informacji konsumenckiej, nieopłacanej przez reklamodawców, rzetelnej i wiarygodnej – mówi Paweł
Czytaj więcej: Fundacja Konsumentów zaczyna niezależne testy produktów
- Szczegóły
- Autor: Monika Czerwińska-Babiarz
- Kategoria: Rzecznik Konsumentów

25.11.2019
- „Black Friday”, czyli „Czarny Piątek” oraz „Cyber Monday” wpisały się na dobre w konsumencki kalendarz i oficjalnie otwierają przedświąteczny okres zakupowy. Promocja promocji jednak nie równe.
- Warto wiedzieć, do czego zobowiązani są sprzedawcy, a tym samym, jakie mamy prawa.
- Przypominają o nich wspólnie Europejskie Centrum Konsumenckie oraz Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów.
Zakupy stacjonarne:
- Czy mogę reklamować towar?
Tak, jeżeli
- Szczegóły
- Autor: Monika Czerwińska-Babiarz
- Kategoria: Rzecznik Konsumentów

- Wystartował drugi etap społecznej kampanii informacyjnej Oczarowani.
- Ma ona na celu zwrócenie uwagi na ryzyka związane z inwestowaniem w zakup tzw. condohoteli/aparthoteli.
- Kampania Oczarowani została przygotowana wspólnie przez: Urząd Komisji Nadzoru Finansowego, Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów oraz Ministerstwo Inwestycji i Rozwoju.
W poniedziałek, 18 listopada br. wystartował drugi etap społecznej kampanii informacyjnej mającej na celu zwrócenie
Czytaj więcej: Dopilnuj, żeby Twoja inwestycja nie stała się iluzją! - start kampanii informacyjnej
- Szczegóły
- Autor: Monika Czerwińska-Babiarz
- Kategoria: Rzecznik Konsumentów

- Mniejsza wytrzymałość płyt styropianowych i gorsze parametry termoizolacyjne niż deklarował producent.
- Spółka Yetico wprowadzała konsumentów w błąd co do właściwości swoich produktów, w efekcie klienci mogli ponieść znaczne straty.
- UOKiK nałożył na Yetico najwyższą w historii karę za naruszenie zbiorowych interesów konsumentów - prawie 50 mln zł.
Wypowiedź Mikołaja Sobolewskiego z UOKiK
Spółka Yetico z Olsztyna to producent wyrobów budowlanych, głównie płyt styropianowych, które służą
Czytaj więcej: Materiały budowlane - prawie 50 mln zł kary dla Yetico
- Szczegóły
- Autor: Monika Czerwińska-Babiarz
- Kategoria: Rzecznik Konsumentów

- „Pieniądze z wynajmu samochodu spłacają kredyt, jednocześnie pozwalają zarobić miesięcznie 600 zł netto”, „57600 zł wynagrodzenie w ciągu całej umowy”, „Wystarczy dowód” – tak firmy Praebeo i Auto Rentier kuszą klientów.
- UOKiK zawiadomił Prokuraturę Krajową o podejrzeniu popełnienia przestępstwa przez Praebeo i Auto Rentier.
- Uważaj, to ty ponosisz całe ryzyko – jeśli spółka przestanie spłacać raty w banku, możesz zostać z kredytem, odsetkami i bez samochodu.
- Za