- Szczegóły
- Autor: Monika Czerwińska-Babiarz
- Kategoria: Rzecznik Konsumentów

- Wady konstrukcyjne i nieprawidłowe oznakowanie to zastrzeżenia w stosunku do opraw oświetleniowych, np. lampek biurkowych czy żyrandoli.
Wypowiedź Beaty Manios z Wojewódzkiego Inspektoratu Inspekcji Handlowej w SzczecinieW II kwartale 2019 roku Inspekcja Handlowa skontrolowała 192 takie produkty.- Wiele nieprawidłowości można wykryć „gołym okiem”, dlatego warto zachować czujność podczas zakupów.
W II kwartale 2019 roku Inspekcja Handlowa sprawdziła 192 oprawy oświetleniowe, czyli różnego rodzaju lampy i lampki. Kontrola objęła swoim zasięgiem sklepy, markety i hurtownie w 10 województwach, łącznie 54 przedsiębiorców. Inspektorzy zakwestionowali aż 91 sprawdzonych produktów (47,4 proc.). To więcej niż rok wcześniej. W ponad połowie
- Szczegóły
- Autor: Monika Czerwińska-Babiarz
- Kategoria: Rzecznik Konsumentów

- Telemarketer, który dzwoni z zaproszeniem na pokaz lub bezpłatne badania, ma obowiązek poinformować o tym, że odbędzie się tam sprzedaż.
- Konsument musi wcześniej na taki kontakt wyrazić zgodę.
- Urząd nałożył karę na firmę telemarketingową Arstele.
Firma Arstele dzwoniła do konsumentów i zapraszała na badania w ramach „Akademii Zdrowia”, organizowane przez spółkę VGET POLSKA. O ukaraniu VGET POLSKA za nieuczciwe praktyki podczas pokazów handlowych informowaliśmy w lipcu. Firma
- Szczegóły
- Autor: Monika Czerwińska-Babiarz
- Kategoria: Rzecznik Konsumentów

- Inspekcja Handlowa sprawdziła 112 przedsiębiorców sprzedających sprzęt elektryczny i elektroniczny.
- Wszyscy kontrolowani deklarowali, że zgodnie z przepisami bezpłatnie przyjmują stare urządzenia.
- Co czwarty z nich miał jednak problem z prawidłową informacją w sklepach lub oznakowaniem produktów.
Wypowiedź Marty Bazyluk-Pitery z Departamentu Inspekcji Handlowej UOKiK
Zużytego lub zepsutego sprzętu elektrycznego i elektronicznego np. suszarek do włosów czy tabletów nie wolno wyrzucać
Czytaj więcej: Gdzie oddać stary sprzęt elektryczny - kontrola Inspekcji Handlowej
- Szczegóły
- Autor: Monika Czerwińska-Babiarz
- Kategoria: Rzecznik Konsumentów

- Przedstawiciele Telestrady SA mogli wprowadzać konsumentów w błąd, że reprezentują ich dotychczasowego operatora.
- Skarżący twierdzą też, że nie dostawali podpisanych dokumentów.
- UOKiK wszczął postępowanie - jeśli zarzuty się potwierdzą, Telestradzie grozi kara do 10 proc. obrotów.
Wypowiedź Marka Niechciała Prezesa UOKiK
Do Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów trafiły liczne skargi na kolejną firmę telekomunikacyjną, która mogła nieuczciwie pozyskiwać nowych klientów, podszywając
- Szczegóły
- Autor: Monika Czerwińska-Babiarz
- Kategoria: Rzecznik Konsumentów

- Prezes UOKiK stwierdził, że spółka Kangen z Opalenicy naruszyła zbiorowe interesy konsumentów.
- Przedsiębiorca sprzedawał urządzenie filtrujące wodę w trakcie pokazów.
- Klientami byli głównie seniorzy.
Wypowiedź Marka Niechciała Prezesa UOKiK
Urząd wszczął postępowanie przeciwko wspólnikom spółki Kangen w lipcu 2018 roku na skutek zawiadomienia Powiatowego Rzecznika Konsumentów w Tarnowie. Firma zapraszała konsumentów na prezentacje, w trakcie których oferowała urządzenie do filtrowania
Czytaj więcej: Ponad 85 tysięcy złotych kary - urządzenia filtrujące wodę