- Szczegóły
- Autor: Monika Czerwińska-Babiarz
- Kategoria: Rzecznik Konsumentów
- Prezes UOKiK nałożył ponad 2,7 mln złotych kary na firmę VGET POLSKA.
- Spółka organizowała pokazy handlowe i wprowadzała konsumentów w błąd.
- To już kolejna decyzja w tym roku dotycząca sprzedaży w trakcie prezentacji.
Wypowiedź Marka Niechciała Prezesa UOKiK
Prezes UOKiK wszczął postępowanie przeciwko VGET w lutym 2019 r. Podstawą do zajęcia się tą sprawą były doniesienia prasowe oraz skarga Miejskiego Rzecznika Konsumentów w Suwałkach. Żeby wyjaśnić sprawę, pracownicy UOKiK wcielili się w rolę tajemniczych klientów i wzięli udział w jednej z organizowanych przez firmę prezentacji.
W trakcie kontroli UOKiK ustalił, że firma zapraszała konsumentów telefonicznie na bezpłatne badania w ramach „Akademii Zdrowia” albo akcji „Zdrowa
Czytaj więcej: Ponad 2,7 mln złotych kary za sprzedaż na pokazach
- Szczegóły
- Autor: Monika Czerwińska-Babiarz
- Kategoria: Rzecznik Konsumentów
- Netia dzwoniła do konsumentów z ofertą zawarcia umowy, choć nie miała na to ich zgody.
- Konsumenci mogą teraz liczyć na rekompensaty.
- O tym, kto i jak może je dostać, czytaj w decyzji prezesa UOKiK.
Wypowiedź Marka Niechciała Prezesa UOKiK
Do Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów zgłaszały się osoby, które skarżyły się na niechciane telefony od operatora telekomunikacyjnego – Netii. Urząd przeanalizował zgłoszenia od konsumentów i rozmowy sprzedażowe, które prowadzili z nimi
- Szczegóły
- Autor: Monika Czerwińska-Babiarz
- Kategoria: Rzecznik Konsumentów
- W 87 proc. barów i restauracji na dworcach i stacjach benzynowych może cię spotkać przykra niespodzianka – tak wynika z kontroli Inspekcji Handlowej. Przypominamy, jakie masz wtedy prawa.
- Na jakie posiłki możesz liczyć w zagranicznym hotelu; co zrobić, gdy ośrodek nie wywiąże się z oferty? – dowiedz się z poradnika na stronie Europejskiego Centrum Konsumenckiego.
- Już po raz dziesiąty w ramach akcji „Przed wakacjami – co warto wiedzieć” przygotowaliśmy porady na czas letniego
- Szczegóły
- Autor: Monika Czerwińska-Babiarz
- Kategoria: Rzecznik Konsumentów
- Stowarzyszenie Praw Pasażerów Przyjazne Latanie zostało wykreślone z rejestru podmiotów uprawnionych do pozasądowego rozwiązywania sporów konsumenckich.
- Taką decyzję wydał UOKiK na wniosek Stowarzyszenia.
- Pasażerom lotniczym w polubownym rozwiązywaniu sporów pomaga Rzecznik Praw Pasażerów przy Prezesie Urzędu Lotnictwa Cywilnego oraz Inspekcja Handlowa.
Od dwóch lat obowiązuje ustawa o pozasądowym rozwiązywaniu sporów konsumenckich. Dzięki niej konsument, jeśli jest niezadowolony ze
Czytaj więcej: Stowarzyszenie Przyjazne Latanie już nie rozstrzyga sporów z liniami lotniczymi
- Szczegóły
- Autor: Monika Czerwińska-Babiarz
- Kategoria: Rzecznik Konsumentów
Przed nami lato, a więc sezon koncertów, meczów i innych imprez rozrywkowych, kulturalnych lub sportowych. Wiele osób korzysta z możliwości zakupu biletu przez Internet na takie wydarzenia. Uwaga, ponieważ mają one określoną datę ich wykorzystania to konsument nie ma prawa do namysłu czyli nie może zwrócić kupionego biletu, nawet, jeśli pomylił się co do daty lub nie może wziąć udziału w wydarzeniu z innych losowych przyczyn. Zachowaj czujność i kupuj bilety u oficjalnego dystrybutora, który
- 10 nowych ośrodków bezpłatnego poradnictwa konsumenckiego
- Czy można odstąpić od umowy sprzedaży na odległość również przed otrzymaniem produktu?
- Czy można reklamować towar kupiony jako używany tak samo jak nowy?
- Polubowne rozwiązywanie sporów konsumenckich - podsumowanie dwóch lat działania
- W dniu 14 czerwca biuro rzecznika będzie nieczynne