- Szczegóły
- Autor: Monika Czerwińska-Babiarz
- Kategoria: Rzecznik Konsumentów
- Składałeś reklamację lub skargę na podszywanie się przez Nową Telefonię pod twojego dotychczasowego operatora?
- Firma wypłaci ci 60 zł rekompensaty, zwróci kary za wypowiedzenie umowy lub umożliwi jej rozwiązanie bez żadnych kosztów.
- To efekt decyzji UOKiK przyjmującej zobowiązanie zaproponowane przez Nową Telefonię.
Wypowiedź Marka Niechciała Prezesa UOKiK
Prezes Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów wydał decyzję wobec spółki Nowa Telefonia z Warszawy. Oferuje ona usługi telekomunikacyjne. Umowy zawierane są w domach konsumentów. Z ich skarg wynika, że przedstawiciele Nowej Telefonii mogli wprowadzać ich w błąd, sugerując, że reprezentują ich dotychczasowego operatora, który oferuje im zmianę warunków na korzystniejsze
Czytaj więcej: Rekompensaty od Nowej Telefonii - decyzja UOKiK
- Szczegóły
- Autor: Monika Czerwińska-Babiarz
- Kategoria: Rzecznik Konsumentów
- Myślisz, że znalazłeś atrakcyjną cenę na telefon lub internet, a okazuje się, że musisz zgodzić się na marketing lub elektroniczną fakturę?
- Prezentowanie cen z rabatem tak jak cen standardowych to wprowadzanie konsumentów w błąd.
- Prezes UOKiK apeluje do firm telekomunikacyjnych o to, aby rzetelnie informowały o rzeczywistej cenie usług.
Wypowiedź Magdaleny Ochal z UOKiK
Na wybór przez nas usług telefonicznych, internetowych lub telewizyjnych w dużym stopniu wpływa cena, a wiedzę o
- Szczegóły
- Autor: Monika Czerwińska-Babiarz
- Kategoria: Rzecznik Konsumentów
- Trybunał Sprawiedliwości UE wydał wyrok dotyczący skutków stosowania postanowień niedozwolonych.
- Wyrok nie oznacza automatycznego przewalutowania kredytów, jednak ma znaczenie dla postępowań sądowych oraz konsumentów, których umowy zawierają klauzule niedozwolone.
- Zdaniem UOKiK, banki powinny wyeliminować z umów niedozwolone postanowienia umowne.
Wypowiedź Marka Niechciała Prezesa UOKiK
Dziś Trybunał Sprawiedliwości UE wydał wyrok w sprawie skutków zamieszczenia w umowach klauzul
- Szczegóły
- Autor: Monika Czerwińska-Babiarz
- Kategoria: Rzecznik Konsumentów
- „Polski” czosnek z Egiptu, cebula jednocześnie z kilku krajów?
- Takie warzywa spotykamy w naszych sklepach.
- Inspekcja Handlowa sprawdziła oznakowanie warzyw i owoców krajem pochodzenia – wyniki z 18 sieci prezentuje UOKiK
- Kolejne działania UOKiK dla rolnictwa przedstawimy jutro na spotkaniu prasowym. Zapraszamy w środę o 11. 00.
Wypowiedź Anny Janiszewskiej z UOKiK
Oznakowanie świeżych warzyw i owoców krajem pochodzenia jest obowiązkowe. Do UOKiK docierały liczne sygnały o
Czytaj więcej: Skąd pochodzą owoce i warzywa w naszych sklepach?
- Szczegóły
- Autor: Monika Czerwińska-Babiarz
- Kategoria: Rzecznik Konsumentów
- Brak rachunków powierniczych, które zabezpieczają pieniądze konsumentów, zasadne wątpliwości co do rzetelności obietnic wysokich zysków oraz ryzyka towarzyszącego przedsięwzięciom - to przykłady zagrożeń, które niosą za sobą inwestycje w apart- i condohotele.
- UOKiK i KNF ostrzegają przed ryzykiem, które wiąże się z inwestowaniem w pokoje w apart- i condohotelach.
- Prawie 50 proc. Polaków deklaruje, że większą gotówkę ulokuje w nieruchomościach.
Wypowiedź Marka Niechciała Prezesa
Czytaj więcej: Inwestycje w nieruchomości - apart- i condohotele
- Kredyty konsumenckie - pierwsza decyzja UOKiK po wyroku trybunału
- Thomas Cook ogłosił upadłość - informacja Europejskiego Centrum Konsumenckiego
- Drogie SMS-y zamiast szybkich pożyczek - kara od UOKiK
- Nowe uprawnienia UOKiK - zmiany w ustawie o ochronie konkurencji i konsumentów
- Wcześniejsza spłata kredytu konsumenckiego - wyrok TSUE