- Szczegóły
- Autor: Monika Czerwińska-Babiarz
- Kategoria: Rzecznik Konsumentów

- Wszczęcie postępowań wobec banków, domów maklerskich i spółki GetBack oraz decyzje wobec Idea Banku i Polskiego Domu Maklerskiego – to podsumowanie działań UOKiK w sprawie obligacji korporacyjnych GetBack.
- Urząd podjął działania już w kwietniu 2018 r., a pierwsze skargi zaczęły napływać w maju 2018 r.
- NIK zakończył kontrolę m.in. w Urzędzie Ochrony Konkurencji i Konsumentów.
Najwyższa Izba Kontroli zakończyła analizę działań Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów dotyczących oferowania i sprzedaży obligacji korporacyjnych GetBack. Kontrola dotyczyła kilku instytucji, m.in. Komisji Nadzoru Finansowego czy Rzecznika Finansowego.
– Chciałbym podkreślić, że NIK uznał działania prezesa UOKiK związane z tzw. „aferą GetBack” za
- Szczegóły
- Autor: Monika Czerwińska-Babiarz
- Kategoria: Rzecznik Konsumentów

- Ponad 120 mln zł – tyle wynosi kara nałożona przez Marka Niechciała prezesa UOKiK za tzw. aferę dieselgate.
- Sankcja została nałożona na Volkswagen Group Polska za wprowadzenie w błąd co do poziomu emisji spalin i kierowanie wytycznych skutkujących odrzuceniem reklamacji.
- To najwyższa kara w historii UOKiK za naruszenie praw konsumentów.
Wypowiedź prezesa UOKiK Marka Niechciała
25 tomów akt, ponad 5 tys. kart z dowodami – tyle materiałów zgromadził Urząd Ochrony Konkurencji i
- Szczegóły
- Autor: Monika Czerwińska-Babiarz
- Kategoria: Rzecznik Konsumentów

- Postępowanie dotyczące manipulowania wskaźnikami emisji spalin w samochodach koncernu Volkswagen jest na końcowym etapie.
- Prezes UOKiK zakończył analizować materiał dowodowy, o czym poinformował pełnomocnika spółki.
- Oznacza to, że następnym krokiem będzie wydanie decyzji.
Wypowiedź prezesa UOKiK Marka Niechciała
Postępowanie Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów dotyczy tego, że koncern Volkswagen stosował w samochodach Volkswagen, Audi, Seat i
- Szczegóły
- Autor: Monika Czerwińska-Babiarz
- Kategoria: Rzecznik Konsumentów

- Zatajanie obowiązku zapłaty wynagrodzenia czy proponowanie pożyczek, których wysokość przewyższa możliwości konsumentów – to przykłady działań firmy Piotr Kopczyński Twoje Finanse.
- Prezes UOKiK wydał dwie decyzje kwestionujące praktyki pośrednika finansowego i postanowienia w zawieranych umowach.
- Klientami tej firmy byli mieszkańcy Dolnego Śląska.
Wypowiedź prezesa UOKiK Marka Niechciała
W maju 2018 r. prezes Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów ostrzegał przed pośrednikiem
Czytaj więcej: Piotr Kopczyński Twoje Finanse - dwie decyzje
- Szczegóły
- Autor: Monika Czerwińska-Babiarz
- Kategoria: Rzecznik Konsumentów

- Ponad 475 tys. porad, 52 tys. interwencji u przedsiębiorców, pomoc procesowa w blisko 4 tys. spraw – to efekty pracy rzeczników konsumentów w 2018 r.
- Mocno wzrosła liczba skarg na usługi turystyczne i związane ze zdrowiem.
- Nadal są rozbieżności między poziomem ochrony w różnych częściach kraju.
Wypowiedź Pawła Rodziewicza, miejskiego rzecznika konsumentów w Elblągu
Masz problem z reklamacją produktu lub usługi i potrzebujesz wsparcia w sporze z przedsiębiorcą? Bezpłatna, fachowa
Czytaj więcej: Porady, interwencje, pomoc w sądzie - podsumowanie pracy rzeczników konsumentów