- Szczegóły
- Autor: Monika Czerwińska-Babiarz
- Kategoria: Rzecznik Konsumentów
Wypowiedź Anny Janiszewskiej z Departamentu Inspekcji Handlowej UOKiK - wyniki kontroli
- Koszule czy swetry były z innych materiałów niż wynikało z etykiet, ręczniki nie trzymały wymiarów, a obrusy plamoodporne okazały się nieodporne na olej.
- W 2017 i 2018 r. Inspekcja Handlowa sprawdziła ponad 5 tys. partii ubrań dla dzieci i dorosłych, ręczników, strojów kąpielowych, odzieży sportowej, obrusów.
- Kontrolerzy mieli zastrzeżenia do ponad 30 proc. produktów, najgorzej wypadły te zbadane w laboratorium.
Prawie co trzeci skontrolowany produkt włókienniczy był złej jakości lub niewłaściwie oznakowany – w 2018 r. Inspekcja Handlowa zakwestionowała 31,5 proc. z nich, a w 2017 r. – 31,8 proc. W sumie w ciągu ostatnich dwóch lat inspektorzy
Czytaj więcej: Ubrania, ręczniki i stroje kąpielowe pod lupą Inspekcji Handlowej
- Szczegóły
- Autor: Monika Czerwińska-Babiarz
- Kategoria: Rzecznik Konsumentów
W dniu 05 czerwca 2019 r. (środa) Biuro Powiatowego Rzecznika Konsumentów będzie nieczyne z uwagi na wyjazd pracowników biura na szkolenie.
- Szczegóły
- Autor: Monika Czerwińska-Babiarz
- Kategoria: Rzecznik Konsumentów
- Orange Polska, SGI, Vex.
- To przedsiębiorcy, których dotyczyły wyroki sądowe w sprawach decyzji UOKiK z zakresu ochrony konsumentów.
Orange Polska – sygn. XVII AmA 54/17
Pierwszy wyrok dotyczy decyzji z sierpnia 2017 r. UOKiK uznał, że spółka Orange Polska naruszyła zbiorowe interesy konsumentów. Chodzi o reklamy radiowe, telewizyjne i zewnętrzne na bilbordach Superpromocji Neostrady i Geopromocji dla Neostrady. Operator zachęcał klientów niskimi opłatami miesięcznymi, nie
- Szczegóły
- Autor: Monika Czerwińska-Babiarz
- Kategoria: Rzecznik Konsumentów
- Co zrobić, gdy zepsuła się hulajnoga? – pyta przedszkolak. Jak bezpiecznie inwestować pieniądze? – zastanawia się licealista.
- Sięgnij po książki dla dzieci i młodzieży dostępne na stronie UOKiK – tam znajdziesz odpowiedzi.
- Na Dzień Dziecka przygotowaliśmy też raport o kontroli zabawek – sprawdź, na co zwracać uwagę przy zakupie.
Wypowiedź Marka Niechciała Prezesa UOKiK
Jutro święto najmłodszych konsumentów, czyli Dzień Dziecka. Na razie prezenty kupują im rodzice. Przed ukończeniem
- Szczegóły
- Autor: Monika Czerwińska-Babiarz
- Kategoria: Rzecznik Konsumentów
- Polkomtel bezprawnie pobierał opłaty wykraczające poza kwotę abonamentu za dziewięć automatycznie aktywowanych usług, np. „Czasoumilacz” czy „Serwis wyświetlacza”.
- Operator sieci Plus nie miał wyraźnej zgody abonentów na takie płatności.
- W sumie kara wyniosła 39,4 mln zł.
Wypowiedź Marka Niechciała Prezesa UOKiK
Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów wydał decyzję wobec spółki Polkomtel, operatora sieci Plus. Stwierdził w niej, że Polkomtel stosował dziewięć praktyk