- Szczegóły
- Autor: Monika Czerwińska-Babiarz
- Kategoria: Rzecznik Konsumentów
- Osoby starsze często padają ofiarą nieuczciwych handlowców.
- Dlatego cztery instytucje połączyły siły, aby ostrzegać seniorów.
- UOKiK, Policja, ZUS i KRUS podpisały dziś porozumienie o wspólnej akcji edukacyjnej.
Z doświadczenia UOKiK wynika, że konsumenci III wieku są najczęściej narażeni na nieuczciwe praktyki podczas sprzedaży na prezentacjach, a także w czasie wizyt akwizytorów. Często zapraszani są na rzekomo bezpłatne pokazy, których rzeczywistym celem jest sprzedaż drogich produktów lub usług, np. urządzeń kuchennych, pościeli, czy pakietów medycznych. Kolejnym działaniem niezgodnym z prawem jest podszywanie się przez przedstawicieli handlowych pod dotychczasowego dostawcę usług telekomunikacyjnych i energii
- Szczegóły
- Autor: Monika Czerwińska-Babiarz
- Kategoria: Rzecznik Konsumentów
- Black Friday i Cyber Monday – to dni, w których możesz zrobić korzystnie zakupy w sklepach stacjonarnych i internetowych w kraju i zagranicą.
- Pamiętaj, produkt z wyprzedaży możesz reklamować.
- Przeczytaj porady UOKiK oraz Europejskiego Centrum Konsumenckiego.
Wypowiedź Malwiny Buszko z Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów
Zobacz więcej materiałów multimedialnych
Już wkrótce nie lada gratka dla wielbicieli okazji. Black Friday i Cyber Monday to dni, kiedy sklepy stacjonarne i
- Szczegóły
- Autor: Monika Czerwińska-Babiarz
- Kategoria: Rzecznik Konsumentów
Dzień Seniora obchodzony jest w kilku wariantach na poziomie globalnym i lokalnym:
- 01 października jako Międzynarodowy Dzień Osób Starszych,
- 20 listopada jako Ogólnopolski Dzień Seniora ( w 2018 r. obchodzony w dniu 14 listopada) oraz
- 20 października jako Europejski Dzień Seniora.
Wszystkie daty mają jednak wspólny cel – kształtować społeczne postrzeganie osób starszych oraz podejmować wszelkie działania mające na celu zapewnienie im godnego życia. Do najważniejszych zadań należy więc
- Szczegóły
- Autor: Monika Czerwińska-Babiarz
- Kategoria: Rzecznik Konsumentów
- Mam 93 lata, niedowidzę i niedosłyszę. Uwierzyłam w to co mówiła kobieta przez telefon i w to co mówił kurier – to jedna ze skarg konsumentów na spółkę Telekomunikacja Stacjonarna.
- Urząd wszczął dwa postępowania przeciwko temu przedsiębiorcy. Zarzuty dotyczą m.in. podszywania się pod dotychczasowego operatora.
- Jeżeli dostałeś nakaz zapłaty z sądu, pomoże ci Stowarzyszenie Aquila.
Komentarz Prezesa UOKiK Marka Niechciała
Zobacz więcej materiałów
Czytaj więcej: Telekomunikacja Stacjonarna - dwa postępowania
- Szczegóły
- Autor: Monika Czerwińska-Babiarz
- Kategoria: Rzecznik Konsumentów
- Seniorze, ktoś podszył się pod twojego sprzedawcę prądu, gazu, operatora telefonicznego?
- Dostałeś nakaz zapłaty z sądu? Zostałeś pozwany przez firmę, która wprowadziła cię w błąd?
- 801 440 220 lub 22 290 89 16 – zadzwoń po darmową pomoc prawną.
1 października obchodzimy Międzynarodowy Dzień Seniora. Z tej okazji Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów przypomina o prawach osób starszych. – Wpływa do nas bardzo dużo skarg od konsumentów w podeszłym wieku lub ich rodzin. Te