- Szczegóły
- Autor: Monika Czerwińska-Babiarz
- Kategoria: Rzecznik Konsumentów

- Parlament Europejski zagłosował za rozwiązaniami w sprawie podwójnej jakości produktów.
- Oznacza to lepszą ochronę konsumentów i rozsądne prawo dla polskich przedsiębiorców.
Przepis dotyczący podwójnej jakości (dual quality) zostanie wdrożony na szczeblu krajowym w ustawie o przeciwdziałaniu nieuczciwym praktykom rynkowym, która jest implementacją unijnej dyrektywy 2005/29/WE. Państwa członkowskie mają 2 lata na przygotowanie nowych przepisów. Od tej pory nieuzasadnione różnicowanie produktów ze względu na kraj przeznaczenia będzie stanowić nieuczciwą praktykę rynkową.
Już teraz przedsiębiorcy nie mogą stosować nieuczciwych praktyk rynkowych. Jednak dzięki nowym rozwiązaniom, praktyka podwójnej jakości została wprost
- Szczegóły
- Autor: Monika Czerwińska-Babiarz
- Kategoria: Rzecznik Konsumentów

- Prezes UOKiK stwierdził, że firma Dannte naruszyła zbiorowe interesy konsumentów.
- Przedsiębiorca sprzedawał rewitalizator wody, a zawierana umowa dotyczyła rozbudowy instalacji wodnej.
- Umowa zawierała postanowienie o braku możliwości odstąpienia od niej po instalacji urządzenia.
Wypowiedź Marka Niechciała Prezesa UOKiK
Urząd wszczął postępowanie przeciwko firmie Dannte w październiku 2018 roku. Przedsiębiorca mailowo oraz telefonicznie przyjmował zamówienia na urządzenie do
- Szczegóły
- Autor: Monika Czerwińska-Babiarz
- Kategoria: Rzecznik Konsumentów
Ruszyła strona internetowa projektu (http://dlakonsumenta.pl) i ogólnopolski numer telefonu (22 299 60 90).
Jest to nowy projekt edukacyjno-poradniczy finansowany przez Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów. Poszczególne ośrodki regionalne powoli rozpoczynają swoją działalność.
Źródło: Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów
- Szczegóły
- Autor: Monika Czerwińska-Babiarz
- Kategoria: Rzecznik Konsumentów

- Rzecznik Praw Pasażerów przy Prezesie Urzędu Lotnictwa Cywilnego został wpisany do rejestru podmiotów uprawnionych do pozasądowego rozwiązywania sporów konsumenckich.
- Pomoże ci, jeśli linia lotnicza nie chce uznać reklamacji w sprawie opóźnionego lub odwołanego lotu, albo odmówi przyjęcia na pokład*.
- Postępowanie jest bezpłatne zarówno dla konsumenta, jak i dla przedsiębiorcy.
10 stycznia 2017 roku weszła w życie ustawa o pozasądowym rozwiązywaniu sporów konsumenckich. Dzięki
Czytaj więcej: Polubowne rozwiązywanie sporów dla pasażerów lotniczych
- Szczegóły
- Autor: Monika Czerwińska-Babiarz
- Kategoria: Rzecznik Konsumentów

- Trwa ogólnopolska akcja UOKiK ostrzegająca konsumentów.
- Dotyczy nieuczciwych praktyk rynkowych związanych z inwestowaniem oszczędności.
- Kampanię wsparło już kilkudziesięciu partnerów.
Kampania społeczna UOKiK ma na celu zwrócenie uwagi na zagrożenie nieuczciwymi praktykami rynkowymi przy zawieraniu umów związanych z oszczędzaniem. Problem jest poważny ― nawet bardzo ryzykowne inwestycje mogą być przedstawiane jako bezpieczne, np. lokaty, obligacje, nieruchomości czy złoto i diamenty
Czytaj więcej: UOKiK zaprasza do włączenia się w kampanię "Oszczędzasz, inwestujesz - uważaj!"