- Szczegóły
- Autor: Monika Czerwińska-Babiarz
- Kategoria: Rzecznik Konsumentów

- UOKiK wydał dwie decyzje dotyczące spółki Goldsaver, która oferuje kupno złota inwestycyjnego.
- Po raz kolejny przestrzegamy konsumentów przed nierozważnym lokowaniem swoich pieniędzy.
Komentarz Prezesa UOKiK Marka Niechciała
Zobacz więcej materiałów multimedialnych
UOKiK wszczął postępowania przeciwko spółce Goldsaver w grudniu 2017 r. Jedno z nich dotyczyło praktyk naruszających zbiorowe interesy konsumentów, drugie uznania klauzul za niedozwolone. Spółka należy do Grupy Kapitałowej Goldenmark prowadzącej działalność na rynku obrotu metalami szlachetnymi, w skład której wchodzi jeszcze grupa spółek występujących pod nazwą „Mennica Wrocławska”. Jednocześnie, po zawiadomieniu UOKiK, działalność przedsiębiorcy pod kątem
Czytaj więcej: Goldsaver - dwie decyzje i zawiadomienie do prokuratury
- Szczegóły
- Autor: Monika Czerwińska-Babiarz
- Kategoria: Rzecznik Konsumentów

- UOKiK ukarał kolejną spółkę telekomunikacyjną, która zdobywała klientów, podszywając się pod dotychczasowego operatora, a także stosowała niedozwolone klauzule.
- Nasza SA obiecywała obniżkę abonamentu do 30 zł i nielimitowane rozmowy, tymczasem miesięczne rachunki wynosiły nawet 2-3 razy więcej.
- Jeżeli dostałeś nakaz zapłaty z sądu, pomoże ci Stowarzyszenie Aquila.
Wypowiedź Marty Michalak z delegatury UOKiK w Łodzi
Zobacz więcej materiałów multimedialnych
W ciągu
Czytaj więcej: 1,8 mln zł kar dla firmy telekomunikacyjnej Nasza SA
- Szczegóły
- Autor: Monika Czerwińska-Babiarz
- Kategoria: Rzecznik Konsumentów

- Prezes UOKiK wszczął postępowanie przeciwko NMedical.
- Firma zaprasza na badania, które okazują się pokazem handlowym.
- Konsumenci skarżą się, że NMedical nie uznaje prawa odstąpienia od umowy.
Komentarz Prezesa UOKiK Marka Niechciała
Zobacz więcej materiałów multimedialnych
Postępowanie przeciwko NMedical (działającemu również pod marką NovuMedical) zostało wszczęte w czerwcu br. Podstawą do podjęcia działań były liczne zawiadomienia rzeczników konsumentów z całej Polski. Jest to
Czytaj więcej: Zaproszenie na badania - uważaj, to pokaz handlowy
- Szczegóły
- Autor: Monika Czerwińska-Babiarz
- Kategoria: Rzecznik Konsumentów
- Akcja trwała od marca do czerwca 2018 r.
- Ostrzegała seniorów przed nieuczciwymi praktykami rynkowymi.
- Wsparło ją kilkadziesiąt podmiotów.
Kampania dotyczyła problemu nieuczciwości niektórych przedsiębiorców wobec starszych osób i wykorzystywania ich ufności oraz nieznajomości prawa konsumenckiego.
Handlowcy nakłaniają do zakupu zestawów garnków, pościeli czy urządzeń paramedycznych, z reguły po drastycznie zawyżonych cenach lub bez właściwości opisywanych w trakcie pokazów w hotelach
Czytaj więcej: Seniorze, uważaj! - podsumowanie kampanii UOKiK
- Szczegóły
- Autor: Monika Czerwińska-Babiarz
- Kategoria: Rzecznik Konsumentów

- Już po raz dziewiąty 53 instytucje wspólnie przypominają konsumentom, o czym pamiętać w czasie urlopu.
- UOKiK radzi, jak po 1 lipca zmieniają się zasady reklamacji, kiedy biuro podróży może podnieść cenę i co zrobić, gdy bankrutuje.
- Wejdź także na strony internetowe innych uczestników akcji informacyjnej „Przed wakacjami – co warto wiedzieć”.
Komentarz Prezesa UOKiK Marka Niechciała
Zobacz więcej materiałów multimedialnych
1 lipca wchodzą w życie nowe