- Szczegóły
- Autor: Małgorzata Rymarz
- Kategoria: Rzecznik Konsumentów

- Prezes UOKiK wydał decyzję dotyczącą Multimedia Polska.
- Klienci spółki odzyskają abonament za dwa miesiące, dostaną 50 minut albo 5 GB internetu.
- Operator uniknął kary finansowej, ponieważ wyeliminuje skutki swoich praktyk.
Wypowiedź Katarzyny Araczewskiej z UOKiK
Zobacz więcej materiałów multimedialnych
Multimedia Polska to operator telekomunikacyjny, oferuje m.in. dostęp do internetu i kanałów telewizyjnych. Wątpliwości Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów wzbudził sposób zawierania lub zmiany umów w 2015 i w 2016 r. Urząd przeanalizował telefoniczne rozmowy sprzedażowe i skrypty rozmów. Postępowanie przeciwko operatorowi zostało wszczęte pod koniec grudnia 2016 r.
Multimedia Polska błędnie informowała abonentów, że mogą
- Szczegóły
- Autor: Małgorzata Rymarz
- Kategoria: Rzecznik Konsumentów

- Sprzedawcy nie pozwalają fotografować cen produktów i skanować kodów kreskowych – skarżą się klienci.
- UOKiK wystąpił do 25 przedsiębiorców prowadzących duże sieci handlowe z prośbą o wyjaśnienia.
- Konsument ma prawo porównywać ceny, zabranianie mu tego można uznać za nieuczciwą praktykę rynkową.
Wypowiedź Małgorzaty Cieloch z Biura Prasowego UOKiK
Zobacz więcej materiałów multimedialnych
Chcesz porównać ceny w różnych sklepach i robisz zdjęcie? Masz zamiar sprawdzić, jakie składniki
- Szczegóły
- Autor: Małgorzata Rymarz
- Kategoria: Rzecznik Konsumentów
- Blisko 1,5 mln sprawdzonych, 700 tys. zakwestionowanych i 30 tys. zniszczonych zabawek – to efekt wspólnej akcji UOKiK i Krajowej Administracji Skarbowej.
- Celnicy przy wsparciu Inspekcji Handlowej i specjalistycznych laboratoriów sprawdzali, czy w sprowadzanych spoza UE lalkach, piłkach lub gryzakach nie ma zbyt dużo toksycznych ftalanów.
- Podobne działania podjęły – z polskiej inicjatywy – inne państwa Grupy Wyszehradzkiej.
To pierwsza akcja, w której państwa Grupy Wyszehradzkiej
Czytaj więcej: Zabawki bez toksyn - wspólna akcja UOKiK, Inspekcji Handlowej i celników
- Szczegóły
- Autor: Małgorzata Rymarz
- Kategoria: Rzecznik Konsumentów
- Przedstawiciele handlowi proponowali aneks do umowy i obniżenie rachunków za prąd. Okazało się, że konsumenci podpisali umowy z nowymi firmami i płacili większe rachunki.
- UOKiK wydał decyzje dotyczące trzech sprzedawców energii: Energetyczne Centrum, Novum i Energa-Obrót.
- Przedsiębiorcy zobowiązali się do rekompensaty pieniężnej dla konsumentów. Klienci otrzymają również umorzenie lub zwrot wszelkich opłat za rozwiązanie umowy.
Komentarz Prezesa UOKiK Marka Niechciała
Czytaj więcej: Sprzedawcy prądu: Energetyczne Centrum, Novum i Energa-Obrót - decyzje UOKiK
- Szczegóły
- Autor: Małgorzata Rymarz
- Kategoria: Rzecznik Konsumentów

- Bezpłatne badania, które trwają 10-20 sekund, domowa rehabilitacja, prelekcje o zdrowym stylu życia, prezenty, a nawet Jan Paweł II – wszystko to jest wabikiem mającym nakłonić starszych, schorowanych ludzi do zakupów.
- UOKiK ukarał 5 firm, które sprzedają towary podczas prezentacji i pokazów.
- Zarzucił im m.in. że ukrywały prawdziwy cel spotkań, wprowadzały w błąd co do właściwości produktów, wykorzystywały sprzeczne z prawem weksle.
Czytaj więcej: Sprzedaż poza lokalem - jak nie dać się nabrać
- "Pakiet bezpieczeństwa" w banku Millennium - złóż reklamację. Decyzja UOKiK
- UOKiK dla bezpieczeństwa: maski antysmogowe i czujniki czadu pod lupą
- Rzecznik Praw Obywatelskich z wizytą w Skarżysku-Kamiennej
- Portret finansowy polskich seniorów w nowym raporcie ZBP
- Dzień Babci i Dziadka - prawa konsumenta