- Szczegóły
- Autor: Małgorzata Rymarz
- Kategoria: Rzecznik Konsumentów

- Odkurzacz powinien być oszczędny, skuteczny i cichy - wszystkie te parametry, które ułatwią wybór, znajdziesz na etykiecie energetycznej.
- Czytaj informacje na opakowaniu detergentów, trzymaj je z daleka od dzieci.
- Przed Wielkanocą podpowiadamy też, jak kupować naczynia żaroodporne.
Komentarz Krystyny Wiśniewskiej z laboratorium UOKiK w Bydgoszczy na temat detergentów
Komentarz Karoliny Komar z UOKiK na temat kontroli IH naczyń żaroodpornych
Komentarz Karoliny Komar z UOKiK na temat naczyń żaroodpornych - porady
Ostatni tydzień przed Wielkanocą to czas świątecznych zakupów, generalnych porządków i wielkiego pieczenia. Na co zwrócić uwagę w sklepie? Jakie produkty wybrać, a jakich unikać? Nasz miniprzewodnik ułatwi
Czytaj więcej: Świąteczne porządki i gotowanie z Inspekcją Handlową
- Szczegóły
- Autor: Małgorzata Rymarz
- Kategoria: Rzecznik Konsumentów
- „Pierwsza pożyczka do 2000 zł za darmo”, „nawet w 15 minut” – kusiły Net Credit i Incredit, ale żadna z tych obietnic nie była w pełni prawdziwa.
- Obie podawały też w reklamach zaniżoną wysokość rzeczywistej rocznej stopy oprocentowania, a Incredit dodatkowo źle naliczał odsetki.
- UOKiK nałożył na te dwie firmy w sumie ponad 1,65 mln zł kar.
Prezes Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów ukarał dwie firmy pożyczkowe – Net Credit i Incredit. Powód? W przekazach reklamowych wprowadzały
Czytaj więcej: Ponad 1,65 mln zł kar dla firm pożyczkowych - decyzje UOKiK
- Szczegóły
- Autor: Małgorzata Rymarz
- Kategoria: Rzecznik Konsumentów

- Prezes UOKiK wydał decyzję dotyczącą Multimedia Polska.
- Klienci spółki odzyskają abonament za dwa miesiące, dostaną 50 minut albo 5 GB internetu.
- Operator uniknął kary finansowej, ponieważ wyeliminuje skutki swoich praktyk.
Wypowiedź Katarzyny Araczewskiej z UOKiK
Zobacz więcej materiałów multimedialnych
Multimedia Polska to operator telekomunikacyjny, oferuje m.in. dostęp do internetu i kanałów telewizyjnych. Wątpliwości Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów wzbudził sposób
- Szczegóły
- Autor: Małgorzata Rymarz
- Kategoria: Rzecznik Konsumentów

- Sprzedawcy nie pozwalają fotografować cen produktów i skanować kodów kreskowych – skarżą się klienci.
- UOKiK wystąpił do 25 przedsiębiorców prowadzących duże sieci handlowe z prośbą o wyjaśnienia.
- Konsument ma prawo porównywać ceny, zabranianie mu tego można uznać za nieuczciwą praktykę rynkową.
Wypowiedź Małgorzaty Cieloch z Biura Prasowego UOKiK
Zobacz więcej materiałów multimedialnych
Chcesz porównać ceny w różnych sklepach i robisz zdjęcie? Masz zamiar sprawdzić, jakie składniki
- Szczegóły
- Autor: Małgorzata Rymarz
- Kategoria: Rzecznik Konsumentów
- Blisko 1,5 mln sprawdzonych, 700 tys. zakwestionowanych i 30 tys. zniszczonych zabawek – to efekt wspólnej akcji UOKiK i Krajowej Administracji Skarbowej.
- Celnicy przy wsparciu Inspekcji Handlowej i specjalistycznych laboratoriów sprawdzali, czy w sprowadzanych spoza UE lalkach, piłkach lub gryzakach nie ma zbyt dużo toksycznych ftalanów.
- Podobne działania podjęły – z polskiej inicjatywy – inne państwa Grupy Wyszehradzkiej.
To pierwsza akcja, w której państwa Grupy Wyszehradzkiej
Czytaj więcej: Zabawki bez toksyn - wspólna akcja UOKiK, Inspekcji Handlowej i celników
- Sprzedawcy prądu: Energetyczne Centrum, Novum i Energa-Obrót - decyzje UOKiK
- Sprzedaż poza lokalem - jak nie dać się nabrać
- "Pakiet bezpieczeństwa" w banku Millennium - złóż reklamację. Decyzja UOKiK
- UOKiK dla bezpieczeństwa: maski antysmogowe i czujniki czadu pod lupą
- Rzecznik Praw Obywatelskich z wizytą w Skarżysku-Kamiennej