- Szczegóły
- Autor: Małgorzata Rymarz
- Kategoria: Rzecznik Konsumentów

- Inspekcja Handlowa sprawdziła jakość ryb, owoców morza i przetworów z nich.
- Dopatrzyła się nieprawidłowości w ponad 70 proc. sklepów i hurtowni.
- Najwięcej zastrzeżeń kontrolerzy mieli do ryb mrożonych.
Na wigilijnym stole nie może zabraknąć śledzi, karpia czy łososia. Problem w tym, jak kupić dobrą rybę? Wybrać świeżą, mrożoną, a może w marynacie? Kontrola Inspekcji Handlowej na zlecenie UOKiK wykryła, że w sklepach jest pełno nieprawidłowości – od zbyt dużej warstwy glazury (lodu) w mrożonych rybach poprzez liczne zażółcenia, pozostawione płetwy po produkty przeterminowane. Ponadto w wielu przypadkach klienci są wprowadzani w błąd lub nie dostają podstawowych informacji. Kontrola odbyła się w II kwartale 2017 r.
Inspektorzy
Czytaj więcej: Jak kupić dobrą rybę na Święta? Kontrola Inspekcji Handlowej
- Szczegóły
- Autor: Małgorzata Rymarz
- Kategoria: Rzecznik Konsumentów

- Wieprzowina w tatarze wołowym, substancje dodatkowe E- w białej kiełbasie, których nie powinno być.
- Inspekcja Handlowa sprawdziła surowe mięso i jego wyroby.
- Inspektorzy zakwestionowali produkty sprzedawane w 70 sklepach na 168 sprawdzonych.
Inspekcja Handlowa (IH) na zlecenie UOKiK sprawdziła jakość i oznakowanie surowego mięsa i jego wyrobów (np. biała kiełbasa, tatar, metka).
Kontrola mięsa
Inspektorzy sprawdzili 168 sklepów i hurtowni w całej Polsce, kwestionując produkty
- Szczegóły
- Autor: Małgorzata Rymarz
- Kategoria: Rzecznik Konsumentów

- UOKiK zbadał w laboratoriach jakość masła.
- Mimo wysokiej ceny masło nie jest fałszowane tłuszczami roślinnymi. To dobra informacja.
- Wątpliwości wzbudza nieznacznie przekroczona zawartość wody.
Kostka masła – nawet w dyskontach i hipermarketach – to od kilku miesięcy wydatek ok. 5-7 zł. W związku z dużymi podwyżkami cen Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów przygląda się sprzedaży tego produktu.
- Sprawdzamy mechanizmy rynkowe, które mogły doprowadzić do wzrostu cen. Zbadaliśmy także
Czytaj więcej: Masło drogie, ale dobrej jakości - działania UOKiK
- Szczegóły
- Autor: Małgorzata Rymarz
- Kategoria: Rzecznik Konsumentów

https://uokik.gov.pl/aktualnosci.php?news_id=13795
Źródło: Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów
- Szczegóły
- Autor: Małgorzata Rymarz
- Kategoria: Rzecznik Konsumentów
- Prezes UOKiK sprawdził, jak Euro Bank, Bank Handlowy i Bank Ochrony Środowiska informują klientów o zmianach opłat.
- Zmiany warunków umów muszą być dostarczone konsumentom na trwałym nośniku wraz z informacją o podstawie prawnej i faktycznej wprowadzanej modyfikacji.
- Nawet 80 mln zł – tyle może wynieść rekompensata dla konsumentów.
Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów sprawdza, jak banki zmieniają warunki umów z konsumentami. Najczęściej modyfikacje dotyczą podwyżek w tabelach
Czytaj więcej: Zmiany opłat - decyzje UOKiK - Euro Bank, Bank Handlowy i Bank Ochrony Środowiska
- Black Friday - masz takie same prawa, jak zwykle
- Nadpłaty za usługi telekomunikacyjne
- Europejska Grupa Finansowa Council - decyzja UOKiK
- Harmonogram dyżurów Powiatowego Rzecznika Konsumentów w UMiG w Suchedniowie - 12.10.-21.12.2017 r.
- Międzynarodowy Dzień Osób Starszych - bezpieczny i aktywny senior