- Szczegóły
- Autor: Małgorzata Rymarz
- Kategoria: Rzecznik Konsumentów
- Przedstawiciele handlowi proponowali aneks do umowy i obniżenie rachunków za prąd. Okazało się, że konsumenci podpisali umowy z nowymi firmami i płacili większe rachunki.
- UOKiK wydał decyzje dotyczące trzech sprzedawców energii: Energetyczne Centrum, Novum i Energa-Obrót.
- Przedsiębiorcy zobowiązali się do rekompensaty pieniężnej dla konsumentów. Klienci otrzymają również umorzenie lub zwrot wszelkich opłat za rozwiązanie umowy.
Komentarz Prezesa UOKiK Marka Niechciała
Przedstawiciele tej firmy odwiedzając mnie w domu zaproponowali mi tańszą energię twierdząc że (…) dostawca energii zostanie ten sam tylko zmieni się cena na niższą. - to jedna z wielu skarg, jakie wpływały do UOKIK, rzeczników konsumentów oraz Urzędu Regulacji
Czytaj więcej: Sprzedawcy prądu: Energetyczne Centrum, Novum i Energa-Obrót - decyzje UOKiK
- Szczegóły
- Autor: Małgorzata Rymarz
- Kategoria: Rzecznik Konsumentów

- Bezpłatne badania, które trwają 10-20 sekund, domowa rehabilitacja, prelekcje o zdrowym stylu życia, prezenty, a nawet Jan Paweł II – wszystko to jest wabikiem mającym nakłonić starszych, schorowanych ludzi do zakupów.
- UOKiK ukarał 5 firm, które sprzedają towary podczas prezentacji i pokazów.
- Zarzucił im m.in. że ukrywały prawdziwy cel spotkań, wprowadzały w błąd co do właściwości produktów, wykorzystywały sprzeczne z prawem weksle.
Czytaj więcej: Sprzedaż poza lokalem - jak nie dać się nabrać
- Szczegóły
- Autor: Małgorzata Rymarz
- Kategoria: Rzecznik Konsumentów

- Bank Millennium automatycznie dodawał do kart płatniczych płatną usługę „Pakiet bezpieczeństwa”.
- Konsumenci nie mieli wyboru - UOKiK ustalił, że mogła to być nieuczciwa praktyka rynkowa.
- Złóż reklamację, a bank zwróci ci opłaty za dodatkową usługę.
Wypowiedź Julii Szulczyk z UOKiK
Klienci, którzy między 28 marca 2015 r. a 1 października 2016 r. podpisywali z bankiem Millennium umowę o kartę debetową lub kredytową, automatycznie nabywali usługę „Pakiet bezpieczeństwa”. Polegała ona
Czytaj więcej: "Pakiet bezpieczeństwa" w banku Millennium - złóż reklamację. Decyzja UOKiK
- Szczegóły
- Autor: Monika Czerwińska-Babiarz
- Kategoria: Rzecznik Konsumentów

- Półmaska filtrująca (zwana „antysmogową”) przepuszcza szkodliwe pyły, czujnik czadu nie alarmuje, gdy ulatnia się tlenek węgla – wykazały badania
w laboratorium. - Inspekcja Handlowa na zlecenie UOKiK sprawdziła, czy półmaski filtrujące
i czujniki czadu rzeczywiście chronią nas przed toksycznymi substancjami. - UOKiK radzi, na co zwrócić uwagę przy zakupie tych produktów.
Wypowiedź Marka Niechciała prezesa UOKiK na temat kontroli masek
Wypowiedź Marka Niechciała prezesa UOKiK na temat
Czytaj więcej: UOKiK dla bezpieczeństwa: maski antysmogowe i czujniki czadu pod lupą
- Szczegóły
- Autor: Monika Czerwińska-Babiarz
- Kategoria: Rzecznik Konsumentów
Na spotkanie z Rzecznikiem Praw Obywatelskich dr Adamem Bodnarem, które miało miejsce w dniu 22 stycznia 2018 r. w Miejskim Centrum Kultury w Skarżysku-Kamiennej przyszło ponad 40 osób, przede wszystkim seniorzy.
W spotkaniu uczestniczyła także prawnik Biura Rzecznika Praw Obywatelskich, która przyjmowała wnioski indywidualne.
W spotkaniu z RPO uczestniczyli również pracownicy Biura Powiatowego Rzecznika Konsumentów w Skarżysku-Kamiennej.
Rzecznik Praw Obywatelskich zwrócił się bezpośrednio
Czytaj więcej: Rzecznik Praw Obywatelskich z wizytą w Skarżysku-Kamiennej