Fundacja Konsumentów od współpracy z Programem FoodRentgen i badań żywności rozpoczyna swoją działalność związaną z prowadzeniem niezależnych testów produktów. Przed zakupem pralki lub ekspresu do kawy konsument we Francji sięga po Que Choisir?, w Anglii po Which?, a w Polsce musi się zastanawiać, która reklama jest bardziej wiarygodna albo wierzyć w sponsorowany artykuł lub opinie innych konsumentów, wśród których mogą znajdować się przedstawiciele producenta lub jego konkurencji. W skrócie, w obecnie dostępnych narzędziach oceny produktów na rynku brakuje wiarygodności i rzetelności.
- Chcemy Polakom dać dostęp do niezależnej informacji konsumenckiej, nieopłacanej przez reklamodawców, rzetelnej i wiarygodnej – mówi Paweł Rokicki, prezes Fundacji Konsumentów
i przyznaje, że niezależne testy jakości produktów, w tym produktów spożywczych obecnych na rynku to temat, który idealnie wpisuje się w statutowe cele organizacji i jest jednym z kluczowych działań podejmowanych przez organizacje konsumenckie w wielu krajach.
We współpracy z Programem FoodRentgen na początek przebadaliśmy na obecność glifosatu
10 kasz gryczanych i 10 kasz jaglanych ze stałej oferty najpopularniejszych w Polsce sklepów wielkopowierzchniowych. Glifosat to kontrowersyjny herbicyd, który może być używany do suszenia zbóż. Jego spożywanie zwiększa ryzyko wielu chorób, m.in. nowotworowych. Pierwszy raport z badań dotyczy kasz gryczanych, ale już wkrótce dowiemy się jak wygląda kwestia czystości składu kasz jaglanych.
Raport pt. „Prześwietlamy kasze gryczane” jest od dziś dostępny do pobrania bezpłatnie
m.in. na naszej stronie internetowej tutaj:
http://konsumenci.org/niezalezne-testy-produktow,przeswietlamy-kasze-gryczane-raport-z-badania,7,44.html
Źródło: Fundacja Konsumentów