- Szczegóły
- Autor: Monika Czerwińska-Babiarz
- Kategoria: Rzecznik Konsumentów
Brak odpowiedzialności przedsiębiorcy za uszkodzony bagaż? Za opóźniony – zwrot kosztów tylko do określonej kwoty?
Prezes UOKiK postawił zarzuty Polskim Liniom Lotniczym LOT.
Dotyczą one wprowadzania w błąd w zakresie odpowiedzialności przewoźnika oraz dokumentów niezbędnych do rozpatrzenia reklamacji.
[Warszawa, 17 listopada 2025 r.] Do UOKiK wpłynęły sygnały dotyczące reklamacji bagażowych osób podróżujących Polskimi Liniami Lotniczymi LOT. Konsumenci skarżą się na problemy z rozpatrywaniem reklamacji w przypadku uszkodzonego lub opóźnionego bagażu. Prezes UOKiK postawił spółce zarzuty naruszania zbiorowych interesów konsumentów.
Nie ponosimy odpowiedzialności
Na swojej stronie internetowej LOT informował pasażerów, że nie
Czytaj więcej: Uszkodzony lub opóźniony bagaż? Prezes UOKiK stawia zarzuty PLL LOT
- Szczegóły
- Autor: Monika Czerwińska-Babiarz
- Kategoria: Rzecznik Konsumentów
Wspólnie z Inspekcją Handlową i Krajową Administracją Skarbową sprawdziliśmy na granicy dokumentację 1139 sztuk rowerów elektrycznych – 29 modeli – sprowadzanych spoza UE.
Żaden produkt nie miał deklaracji zgodności i instrukcji lub były one nieprawidłowe. Prawie wszystkie modele były oznaczone błędnie lub wcale.
Część nieprawidłowości przedsiębiorcy usunęli. Jednak aż 963 e-rowerów, czyli 85 proc., nie trafiło na polski rynek.
Źródło:
Czytaj więcej: E-rowery na granicy bezpieczeństwa. Kontrola UOKiK, IH i KAS
- Szczegóły
- Autor: Monika Czerwińska-Babiarz
- Kategoria: Rzecznik Konsumentów
Treści marketingowe wywierające presję na dzieciach do nabywania produktów budzą poważne wątpliwości Prezesa UOKiK.
Urząd sprawdza rynek mediów społecznościowych pod kątem agresywnej reklamy, której odbiorcami są dzieci.
Przyglądamy się w postępowaniach wyjaśniających działalności popularnych influencerów znanych jako Wojan i Palion.
Prezes UOKiK stale monitoruje media społecznościowe pod kątem nieoznaczania
w sposób jednoznaczny treści reklamowych. Przygląda się również innemu obszarowi –
Czytaj więcej: Reklama skierowana do dzieci. UOKiK sprawdza media społecznościowe
- Szczegóły
- Autor: Monika Czerwińska-Babiarz
- Kategoria: Rzecznik Konsumentów
Sprawdziliśmy 10 modeli podnośników trapezowych, ich oznakowanie i wytrzymałość na obciążenia.
W ponad połowie stwierdziliśmy ryzyko opadnięcia pojazdu znajdującego się na podnośniku. Niebezpieczne urządzenia zostaną wycofane z rynku.
Lewarek to sprzęt do sytuacji awaryjnych. Powinien być prosty w obsłudze i sprawny w działaniu. Dopasuj jego nośność do pojazdu i zwróć uwagę na solidność wykonania.
Źródło: https://uokik.gov.pl/lewarek-gadzet-czy-niezbednik-kontrola-inspekcji-handlowej
- Szczegóły
- Autor: Monika Czerwińska-Babiarz
- Kategoria: Rzecznik Konsumentów
Naruszanie zbiorowych interesów konsumentów i stosowanie niedozwolonych postanowień umownych. Takie są zarzuty wobec spółki Polkomtel.
Prezes UOKiK kwestionuje praktyki polegające na nieuprawnionym pobieraniu opłat za utrzymanie numeru w sieci, podwyższaniu cen bez podstawy prawnej i przekazywaniu na starterze niepełnej informacji o warunkach usług.
Przedsiębiorcy grozi kara do 10 proc. obrotu.
[Warszawa, 3 listopada 2025 r.] Oferty telefonii na kartę z założenia mają zapewniać swobodę
Czytaj więcej: Opłaty w telefonii na kartę. Polkomtel z zarzutami Prezesa UOKiK
- Widocznie bezpiecznie? Kamizelki i kurtki ostrzegawcze. Kontrola Inspekcji Handlowej
- System konsorcyjny, wyjaśnienie co to za system
- Rejsy podwyższonego ryzyka. Prezes UOKiK nałożył karę za praktyki serwisu InCruises
- Pompy ciepła. Wspólne działania UOKiK, IH i KAS
- Czysta energia na czystych zasadach. Działania Prezesa UOKiK w branży OZE







