- Szczegóły
- Autor: Monika Czerwińska-Babiarz
- Kategoria: Rzecznik Konsumentów
Skontrolowaliśmy 30 pojazdów dla najmłodszych: rowerów trójkołowych i biegowych oraz hulajnóg.
Stwierdziliśmy złą konstrukcję w 14 modelach, np. niewłaściwe odstępy między kołem a ramą, zbyt małe koła, odłączające się elementy, niestabilność.
Połowa produktów miała nieprawidłowości w oznakowaniu. Najczęściej dotyczyły one ostrzeżeń i instrukcji, których nie było wcale lub były nieprawidłowe.
- Szczegóły
- Autor: Monika Czerwińska-Babiarz
- Kategoria: Rzecznik Konsumentów
Już za chwilę pierwszy dzwonek. Uczniom podpowiadamy, jak chronić kieszonkowe na zakupach, a nauczycielom – jak zaplanować ciekawe zajęcia.
Wchodzisz w to? Przetestuj nasze gry, symulator i quiz.
UOKiK zaprasza do zdobywania konsumenckich mocy!
Czy wiesz, że… gdy wypożyczasz hulajnogę, rezerwujesz bilet do kina, subskrybujesz podcast czy kupujesz dodatkowe życia w grze – jesteś konsumentem? Każda taka sytuacja to test, który sprawdza, czy potrafisz dbać o swoje kieszonkowe, oszczędzać czas i
- Szczegóły
- Autor: Monika Czerwińska-Babiarz
- Kategoria: Rzecznik Konsumentów
Volkswagen Group Polska zapłaci blisko 74 mln zł kary w związku ze sprawą znaną jako afera Dieselgate.
To efekt ugody spółki z Prezesem UOKiK zawartej przed sądem, a wypracowanej wspólnie z Prokuratorią Generalną.
Decyzja w tej sprawie jest prawomocna.
Afera Dieselgate polegała na stosowaniu przez koncern Volkswagen w samochodach Volkswagen, Audi, Seat i Skoda produkowanych w latach 2008-2015 oprogramowania, które w warunkach testowych pozwalało na manipulację poziomem emisji
Czytaj więcej: Dieselgate. Ugoda i prawomocna decyzja Prezesa UOKiK
- Szczegóły
- Autor: Monika Czerwińska-Babiarz
- Kategoria: Rzecznik Konsumentów
Parki rozrywki, linowe, wodne… Czy zakup biletu oznacza akceptację regulaminu? Kto odpowiada za rzeczy pozostawione w szatni?
Co jeśli w regulaminie są zapisy sprzeczne z dobrymi obyczajami i rażąco naruszą interesy konsumentów? To klauzule niedozwolone – są nieważne i nie obowiązują.
Jeśli karuzela nie działała albo rollercoaster cały dzień był „chwilowo zamknięty” a nie było informacji o tym przy zakupie biletu – pamiętaj o prawie do reklamacji.
Źródło:
- Szczegóły
- Autor: Monika Czerwińska-Babiarz
- Kategoria: Rzecznik Konsumentów
Sprawdziliśmy 14 modeli grilli wielorazowych na węgiel: oznakowanie oraz odporność na testy cieplne, palności i stabilności. Sprawdziliśmy też tyle samo modeli rękawic termicznych do grilla i kuchennych.
Aż 9 modeli grilli miało wady konstrukcyjne! Były niestabilne, wykonane ze zbyt cienkiej blachy, za mocno się nagrzewały, miały ostre krawędzie i nietrwałe etykiety.
Połowa rękawic była bez prawidłowych oznaczeń i instrukcji. Jeden model nie był odporny na rozprzestrzenianie się płomienia i
Czytaj więcej: Grillujemy grille i rękawice. Kontrola Inspekcji Handlowej







