- Szczegóły
- Autor: Monika Czerwińska-Babiarz
- Kategoria: Rzecznik Konsumentów
Prezes UOKiK postawił popularnym sklepom internetowym born2be.pl i renee.pl zarzut wprowadzania konsumentów w błąd.
Sklepy sugerowały ograniczony czas szczególnej korzyści cenowej, podczas gdy towary były dostępne w promocji w sposób ciągły.
Permanentne promocje stanowiły marketingowy wabik, nie oferowały rzeczywistej korzyści cenowej.
Już 77 proc. polskich internautów korzysta ze sklepów on-line. Najczęściej kupowane produkty to odzież i akcesoria oraz obuwie.[1] Właśnie te kategorie oferują popularne e-sklepy born2be.pl i renee.pl należące do spółki Azagroup. Prezes UOKiK Tomasz Chróstny postawił tej firmie zarzut wprowadzania konsumentów w błąd poprzez sugerowanie ograniczonego czasu trwania promocji, podczas gdy towary były
- Szczegóły
- Autor: Monika Czerwińska-Babiarz
- Kategoria: Rzecznik Konsumentów
Prezes UOKiK Tomasz Chróstny postawił zarzuty poznańskiej spółce POLMEDIQ.
Konsumenci zapraszani są na bezpłatne badania odporności, nie wiedząc, że mają one charakter handlowy i mogą zostać wprowadzeni w błąd odnośnie stanu swojego zdrowia.
Za stosowanie nieuczciwych praktyk rynkowych spółce grozi do 10 proc. obrotu, kara pieniężna może zostać nałożona także na członków zarządu.
POLMEDIQ prowadzi placówkę rehabilitacyjno-terapeutyczną w Poznaniu oferującą różnego rodzaju usługi o
Czytaj więcej: Nieuczciwe praktyki POLMEDIQ, zarzuty Prezesa UOKiK
- Szczegóły
- Autor: Monika Czerwińska-Babiarz
- Kategoria: Rzecznik Konsumentów
Prezes UOKiK Tomasz Chróstny uzyskał nominację do Grupy Wysokiego Szczebla ds. aktu o rynkach cyfrowych.
Grupa będzie doradzała Komisji Europejskiej w sprawach związanych z wprowadzanymi przepisami dotyczącymi największych spółek technologicznych i internetowych.
Grupa Wysokiego Szczebla (ang. High Level Group) jest powołana na mocy aktu o rynkach cyfrowych (ang. DMA, Digital Market Act). Celem Grupy jest wspieranie Komisji Europejskiej doradztwem, rekomendacjami i wiedzą ekspercką w
- Szczegóły
- Autor: Monika Czerwińska-Babiarz
- Kategoria: Rzecznik Konsumentów
Raiffeisen Bank International dokonał bezprawnie jednostronnej zmiany umowy o kredyt hipoteczny w zakresie nowych numerów kont do spłaty i obsługi kredytów.
W efekcie konsumenci byli zdezorientowani - nie wiedzieli, na który rachunek wpłacać pieniądze, co powodowało opóźnienia w spłacie rat, a w niektórych sytuacjach wszczęcie windykacji względem kredytobiorców.
Prezes UOKiK nałożył na bank karę w wysokości ponad 3,1 mln zł.
W listopadzie 2018 r. nastąpił podział Raiffeisen Bank Polska
Czytaj więcej: Ponad 3 mln zł kary dla Raiffeisen Bank, decyzja Prezesa UOKiK
- Szczegóły
- Autor: Monika Czerwińska-Babiarz
- Kategoria: Rzecznik Konsumentów
Jesteś zarządcą lub właścicielem placu zabaw? – UOKiK przygotował rady, jak dbać o takie miejsca → wejdź na placezabaw.uokik.gov.pl
Jesteś rodzicem lub opiekujesz się dzieckiem? – sprawdź, na co szczególnie zwracać uwagę na placach zabaw.
Na naszym Twitterze i Instagramie również znajdziesz porady na ten temat.
Kwestie dotyczące bezpieczeństwa placów zabaw nie leżą w kompetencji UOKiK. Niewiele jest jednak publikacji czy stron internetowych poświęconych tej tematyce. Dlatego
- Prawie 2,5 mln zł kary dla spółki Merida Polska
- Prawa konsumenta. Poznaj, korzystaj, podaj dalej
- Raport Komisji Europejskiej – Polska w gronie liderów wśród państw dbających o bezpieczeństwo produktów
- Deutsche Bank Polska, 5,7 mln zł kary i obowiązek zwrotu opłat za zaświadczenia o kredytach i pożyczkach
- Prezentowanie cen w serwisach internetowych z biletami. Działania Prezesa UOKIK