- Szczegóły
- Autor: Monika Czerwińska-Babiarz
- Kategoria: Rzecznik Konsumentów
Jeśli przedsiębiorca nie dotrzymuje deklarowanego terminu wysyłki lub dostawy to może naruszać prawa konsumentów.
Klienci empik.com zgłaszali nieprawidłowości występujące podczas zakupów.
W wyniku interwencji Prezesa UOKiK spółka przyzna konsumentom rekompensaty.
Empik.com to sklep internetowy z szerokim asortymentem produktów, również cyfrowych, a jednocześnie platforma e-commerce, na której swoją ofertę prezentują sprzedawcy zewnętrzni. Do UOKiK dochodziły sygnały wskazujące na nieprawidłowości w realizacji zamówień – konsumenci otrzymywali informację o ich anulowaniu bądź ich zamówienia były opóźnione względem deklaracji na platformie i w komunikacji mailowej. Prezes UOKiK sprawdził w postępowaniu wyjaśniającym w jaki sposób Empik
Czytaj więcej: Anulowane i opóźnione zamówienia z Empik. Rekompensaty dla klientów
- Szczegóły
- Autor: Monika Czerwińska-Babiarz
- Kategoria: Rzecznik Konsumentów
Sprawdziliśmy 10 modeli hulajnóg elektrycznych.
Połowa z nich miała błędy w oznakowaniu. Nieprawidłowa instrukcja lub jej brak może skutkować złym użyciem hulajnogi, a w konsekwencji jej uszkodzeniem, a nawet wypadkiem.
W laboratorium zweryfikowaliśmy wytrzymałość uchwytów oraz słupka kierownicy – wszystkie modele zaliczyły testy pozytywnie.
Źródło: https://uokik.gov.pl/hulali-po-drogach-kontrola-inspekcji-handlowej
- Szczegóły
- Autor: Monika Czerwińska-Babiarz
- Kategoria: Rzecznik Konsumentów
Sprawdziliśmy oznakowanie i konstrukcję 15 modeli artykułów niemowlęcych do spania: kokonów i śpiworków oraz jeden kosz Mojżesza.
Wynik? Aż 14 z 15 produktów miało wady konstrukcyjne, a ponad połowa błędy w oznakowaniu.
Najczęstsze problemy: za duże otwory w śpiworkach, zbyt długie sznurki i nitki, małe elementy, brak ostrzeżeń czy instrukcji obsługi.
Źródło: https://uokik.gov.pl/maly-produkt-wielka-odpowiedzialnosc-kontrola-inspekcji-handlowej
- Szczegóły
- Autor: Monika Czerwińska-Babiarz
- Kategoria: Rzecznik Konsumentów
Sprawdziliśmy 15 modeli domowych piekarników elektrycznych. Czy sprzedawcy prawidłowo uwidaczniają karty produktów i etykiety energetyczne?
W laboratorium zweryfikowaliśmy również zgodność deklaracji producenta na etykiecie z rzeczywistością.
Dobra wiadomość! Wszystkie piekarniki przeszły pozytywnie naszą kontrolę.
Źródło: https://uokik.gov.pl/upieczone-kontrola-inspekcji-handlowej
- Szczegóły
- Autor: Monika Czerwińska-Babiarz
- Kategoria: Rzecznik Konsumentów
Najwyższa Izba Kontroli wnikliwie sprawdziła działalność UOKiK w latach 2020-2025.
Kontrolerzy przeanalizowali ponad 20 tysięcy stron dokumentów, wskazując na rzetelność prowadzonych działań.
Prezes UOKiK otrzymał pozytywną ocenę m.in. za działania dotyczące identyfikacji negatywnych zjawisk rynkowych i wykrywania naruszeń.
[Warszawa, 30 września 2025 r.] Najwyższa Izba Kontroli przekazała do UOKiK wyniki audytu trwającego od października 2024 r. do marca 2025 r. Kontrola zrealizowana







