- Szczegóły
- Autor: Monika Czerwińska-Babiarz
- Kategoria: Rzecznik Konsumentów
Skontrolowaliśmy 10 modeli elektrycznych maszyn ogrodniczych – sześć kosiarek, trzy urządzenia dwufunkcyjne aerator/wertykulator i jeden wertykulator.
W urządzeniach dwufunkcyjnych był za długi czas zatrzymania się noży od momentu wyłączenia. Jedna kosiarka miała nieprawidłową dokumentację.
Zadbaj o swoje bezpieczeństwo! Kupuj sprzęt ze znakiem CE, czytaj instrukcje i stosuj się do nich. Pamiętaj o okularach ochronnych, pełnym obuwiu i zakrywającym ubraniu.
Źródło: https://uokik.gov.pl/bezpiecznie-na-trawce-kontrola-inspekcji-handlowej
- Szczegóły
- Autor: Monika Czerwińska-Babiarz
- Kategoria: Rzecznik Konsumentów
Prezes UOKiK wszczął wobec spółki P4, właściciela sieci Play, postępowanie w sprawie stosowania niedozwolonych postanowień umownych.
Sprawdzi również, czy operator sieci komórkowej wprowadzając do umów z klientami opłaty za utrzymanie numeru w ofertach pre-paid naruszył zbiorowe interesy konsumentów.
Spółce grozi kara do 10 proc. obrotu.
[Warszawa, 25 czerwca 2025 r.] Spółka P4 zaczęła pobierać od klientów korzystających z ofert „Play na Kartę OdNowa” oraz „Play na Kartę 3.0" opłatę za
Czytaj więcej: Kupiłeś pakiet w Play? Za korzystanie z niego możesz zapłacić podwójnie
- Szczegóły
- Autor: Monika Czerwińska-Babiarz
- Kategoria: Rzecznik Konsumentów
Sprawdziliśmy 626 lokali gastronomicznych – w 75 proc. stwierdziliśmy nieprawidłowości.
Najwięcej dotyczyło uwidaczniania cen: braku cennika i ilości potrawy lub napoju. Stwierdziliśmy też nierzetelną obsługę – porcje były za małe lub użyto innego składnika niż zadeklarowany w menu.
Usługa gastronomiczna musi być zgodna z zamówieniem. Jeśli tak nie jest – masz prawo do reklamacji!
- Szczegóły
- Autor: Monika Czerwińska-Babiarz
- Kategoria: Rzecznik Konsumentów
Pasażerowie skarżą się na sposób egzekwowania zasad przewozu bagażu podręcznego.
Prezes UOKiK wszczął postępowanie wyjaśniające w sprawie polityk bagażowych Ryanair i Wizzair.
Prezes UOKiK sprawdza, czy sposób weryfikacji wymiarów bagażu podręcznego i obciążanie konsumentów dodatkowymi opłatami są zgodne z prawem.
Skargi napływające do Urzędu opisują powtarzający się schemat: pasażer z plecakiem podchodzi do bramki, gdzie personel linii lotniczych prosi o umieszczenie go w tzw
- Szczegóły
- Autor: Monika Czerwińska-Babiarz
- Kategoria: Rzecznik Konsumentów
Gdy nie jest jasne, że oceniać zakupy mogą ci, którzy nic nie kupili, a tym, którzy kupili, nie zawsze przysługuje możliwość wystawienia oceny, to mamy do czynienia z nieuczciwymi praktykami rynkowymi.
Jeśli dodamy do tego algorytm, który istotnie zniekształca pierwotny charakter oceny, zwłaszcza negatywnej, to mamy przepis na naruszanie zbiorowych interesów konsumentów.
Prezes UOKiK wydał decyzję wobec Grupy OLX. Kara to ponad 28 mln zł.
[Warszawa, 12 czerwca 2025 r.] „Jak przebiegła
Czytaj więcej: Mylący system ocen na OLX.pl. Decyzja Prezesa UOKiK