- Szczegóły
- Autor: Monika Czerwińska-Babiarz
- Kategoria: Rzecznik Konsumentów

W dniu 01 czerwca 2016 r. została uruchomiona Infolinia Konsumencka pod nowym numerem 801 440 220.
Stowarzyszenie Konsumentów Polskich oraz Fundacja Konsumentów uruchomili Infolinię Konsumencką dostępną w dni powszednie w godzinach od 8.00 do 18.00.
Prawnicy udzielają pomocy w prostych sprawach konsumenckich, gdy nie jest wymagana analiza dokumentów. Ponadto, informują o przepisach konsumenckich oraz o instytucjach świadczących specjalistyczne porady np. w zakresie usług telekomunikacyjnych, energetycznych czy finansowych.
Każdy konsument, mający problem z przedsiębiorcą, może zwrócić się po poradę prawną, dzwoniąc pod numer 801 440 220. Porady są bezpłatne, dzwoniący ponosi jedynie koszt połączenia zgodny
- Szczegóły
- Autor: Małgorzata Rymarz
- Kategoria: Rzecznik Konsumentów

Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów przed Dniem Dziecka podpowiada rodzicom, na co powinni zwrócić uwagę, wybierając prezent dla najmłodszych oraz jak mogą uniknąć nieudanych zakupów.
W 2015 roku Inspekcja Handlowa skontrolowała ponad 3,8 tys. zabawek, kwestionując 1421 partii (37,4 proc.). To niewielki spadek w porównaniu z 2014 rokiem, kiedy nieprawidłowości wyniosły 37,8 proc. Kontrola odbyła się na terenie całego kraju i objęła m.in. sklepy, hurtownie
Czytaj więcej: Zabawki - na co zwrócić uwagę wybierając prezent dla najmłodszych
- Szczegóły
- Autor: Małgorzata Rymarz
- Kategoria: Rzecznik Konsumentów
17 kwietnia 2016 r. weszła w życie nowelizacja ustawy o ochronie konkurencji i konsumentów. Oznacza to lepszą ochronę konsumentów, szczególnie na rynku usług finansowych. Pytania i odpowiedzi dotyczące zmian w przepisach można znaleźć na stronie internetowej Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów – www.uokik.gov.pl.
Czym jest nieuczciwa sprzedaż, jak będzie wyglądać uznawanie postanowień wzorców umowy za niedozwolone, czy istotny pogląd w
- Szczegóły
- Autor: Małgorzata Rymarz
- Kategoria: Rzecznik Konsumentów
Komisja Nadzoru Finansowego we współpracy z Rzecznikiem Praw Obywatelskich przygotowała publikację edukacyjną pt. "Senior w świecie finansów".
We wstępie do niniejszej publikacji czytamy:
Z doświadczeń Rzecznika Praw Obywatelskich i Komisji Nadzoru Finansowego wynika, że dla osób starszych wiele zasad obowiązujących na rynku usług finansowych pozostaje niezrozumiałych. Stąd biorą się ich kłopoty z podjęciem właściwych decyzji czy zaufaniem do osób i firm oferujących
Czytaj więcej: "Senior w świecie finansów" - publikacja edukacyjna
- Szczegóły
- Autor: Monika Czerwińska-Babiarz
- Kategoria: Rzecznik Konsumentów
W dniu 30.03.2016 r. w Starostwie Powiatowym odbyły się konsultacje społeczne w związku z koniecznością opracowania centralnego narzędzia informatycznego w postaci „Mapy zagrożeń”. W spotkaniu zorganizowanym przez Komendę Powiatową Policji w Skarżysku-Kamiennej wzięły udział Monika Czerwińska-Babiarz i Małgorzata Rymarz. Celem przedsięwzięcia było usystematyzowanie informacji z obszaru bezpieczeństwa i porządku publicznego. Mapy zagrożeń bezpieczeństwa należy traktować jako istotny
Czytaj więcej: Konsultacje społeczne w sprawie "Mapy zagrożeń"