- Szczegóły
- Autor: Monika Czerwińska-Babiarz
- Kategoria: Rzecznik Konsumentów
Przy okazji Światowego Dnia Konsumenta Powiatowy Rzecznik Konsumentów przypomina o prawach konsumentów.
Zgodnie z Kodeksem cywilnym jeżeli konsument złożył do sprzedawcy reklamację z tytułu rękojmi i zażądał od sprzedawcy naprawienia towaru, jego wymiany albo obniżenia ceny ze wskazaniem wartości obniżenia, którą zapłacił, to przedsiębiorca ma 14 dni na ustosunkowanie się do złożonej reklamacji. Co ważne nie chodzi tu o jakąkolwiek odpowiedź, ale o złożenie oświadczenia, w którym sprzedawca musi określić czy żądanie konsumenta uznaje za zasadne czy nie. Jeżeli w tym terminie nie zajmie takiego stanowiska, to uznaje się, że reklamacja została pozytywnie rozpatrzona.
Nie zawsze sprzedawcy chcą spełnić żądania
- Szczegóły
- Autor: Monika Czerwińska-Babiarz
- Kategoria: Rzecznik Konsumentów
UWAGA!!! Powiatowy Rzecznik Konsumentów ostrzega przed zawieraniem umów sprzedaży drogą elektroniczną za pośrednictwem stron: www.expresmedia.pl lub www.expreesmedia.pl
Jest sklep internetowy działający pod następującymi adresami: www.expresmedia.pl lub www.expreesmedia.pl (różnica w adresie dot. dodanej 1 literki „e”).
Po zawarciu umowy i przesłaniu płatności konsument nie otrzymuje zamówionego i opłaconego towaru. Nie ma bowiem już
Czytaj więcej: Ostrzeżenie w sprawie: www.expresmedia.pl lub www.expreesmedia.pl
- Szczegóły
- Autor: Małgorzata Rymarz
- Kategoria: Rzecznik Konsumentów
UOKiK ostrzega: jak wynika z wpływających do Urzędu skarg konsumentów, oferująca usługi telekomunikacyjne spółka PGT, działająca pod nazwą Telefonia Polska Razem, wprowadza konsumentów w błąd, informując, że reprezentuje dotychczasowego operatora. Często przedstawiciele spółki zabierają też wszystkie podpisane przez klienta dokumenty. To kolejne ostrzeżenie konsumenckie wydane przez UOKiK
Do Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów wpłynęło blisko 200 skarg
Czytaj więcej: PGT S.A. Telefonia Polska Razem - ostrzeżenie konsumenckie
- Szczegóły
- Autor: Małgorzata Rymarz
- Kategoria: Rzecznik Konsumentów
Szanowni Państwo,
z okazji Światowego Dnia Konsumenta mamy przyjemność zaprosić Państwa do udziału w debacie “Konsument na rynku usług telekomunikacyjnych oraz e-commerce”, która odbędzie się 16 marca br. (w środę) w Warszawie, w godz. 10.00-13.30 (w Centrum Konferencyjno-Szkoleniowym UOKiK). Szczegóły znajdują się na stronie wydarzenia.
Osoby zainteresowane udziałem w spotkaniu prosimy o rejestrację do 9 marca br. w systemie on-line. Uczestnictwo w wydarzeniu jest
- Szczegóły
- Autor: Małgorzata Rymarz
- Kategoria: Rzecznik Konsumentów
Uprzejmie informuję, że obniżamy państwu abonament za telefon stacjonarny – w ten sposób spółka Novum prezentowała swoją ofertę. Konsultanci tak prowadzili rozmowy, aby konsument był przekonany o tym, że rozmawia z przedstawicielem dotychczasowego operatora, dlatego zgadzał się na nowe warunki. Kara finansowa za wprowadzanie w błąd wyniosła ponad 481 tys. zł
[Warszawa, 17 lutego 2016 r.] Novum jest dostawcą usług telekomunikacyjnych i oferuje swoje usługi, m.in
Czytaj więcej: Przedsiębiorca telekomunikacyjny Novum wprowadzał w błąd
- Ostrzeżenie przed oszustami oferującymi czujniki gazu
- Kampania Komisji Europejskiej w mediach społecznościowych - transgraniczne detaliczne usługi finansowe
- Informacja dotycząca bezpłatnej Infolinii Konsumenckiej
- Harmonogram dyżurów Powiatowego Rzecznika Konsumentów w Suchedniowie - I kwartał 2016 r.
- Bezpłatne internetowe porady prawne dla konsumentów