- Szczegóły
- Autor: Monika Czerwińska-Babiarz
- Kategoria: Rzecznik Konsumentów
- Operator telefoniczny Twoja Telekomunikacja może wprowadzać konsumentów w błąd.
- Do Urzędu i rzeczników konsumentów trafiło prawie 450 zgłoszeń od klientów.
- Prezes UOKiK wszczął postępowanie przeciwko przedsiębiorcy.
Urząd rozpoczął postępowanie w sprawie stosowania praktyk naruszających zbiorowe interesy konsumentów przeciwko spółce „Twoja Telekomunikacja”. Operator świadczy usługi telekomunikacyjne w sieci stacjonarnej oraz związane z nimi odpłatne usługi dodatkowe („Usługa Pakiet Bezpieczeństwa”, ochrona spadkobiercy przed odpowiedzialnością finansową w przypadku śmierci abonenta, itp.). Urząd w postępowaniu sprawdzi czy niezgodne z prawem
- Szczegóły
- Autor: Monika Czerwińska-Babiarz
- Kategoria: Rzecznik Konsumentów
Cyberprzestępcy uderzają po raz kolejny. Tym razem posługują się SMSami. Możliwe, że trafili już do Państwa Klienci różnych operatorów zaniepokojeni otrzymanymi wiadomościami lub nawet poszkodowani na skutek działań podjętych pod ich wpływem. Treść wiadomości: „Platna usluga SUBSMS zostala wlaczona. Koszt 15,64/dzien. aby wylaczyc wyslij ICH.ROK na numer 92555” Nadawca: InfoSMS.”
Nasza rada: aby ustrzec się przed konsekwencjami tego typu wyłudzeń, nie wolno
- Szczegóły
- Autor: Małgorzata Rymarz
- Kategoria: Rzecznik Konsumentów

Wszystko za 10 zł. Tym hasłem spółka Vectra reklamowała swoją ofertę. W rzeczywistości atrakcyjna cena obowiązywała tylko przez ograniczony czas, a potem klienci musieli płacić znacznie więcej. Przedsiębiorca dobrowolnie zobowiązał się do udzielenia rekompensaty konsumentom, którzy skorzystali z promocji.
Postępowanie w tej sprawie zostało wszczęte w grudniu 2015 r. w związku ze stałym monitorowaniem przez UOKiK przekazów reklamowych. Spółka Vectra jest
Czytaj więcej: Vectra - promocja "Wszystko za 10 zł" - decyzja UOKiK
- Szczegóły
- Autor: Monika Czerwińska-Babiarz
- Kategoria: Rzecznik Konsumentów
Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów informuje, że otrzymuje skargi od konsumentów na działania dwóch sklepów internetowych: www.mojezakupy.net oraz www.enbutique.com. W związku z podejrzeniem popełnienia przestępstwa, Prezes UOKIK złożył zawiadomienie do Prokuratury
Do UOKiK napływają skargi konsumentów na działania dwóch sklepów internetowych: www.mojezakupy.net oraz www.enbutique.com, które sprzedają markową odzież przez
Czytaj więcej: Skargi na działania sklepów mojezakupy.net i enbutique.com
- Szczegóły
- Autor: Małgorzata Rymarz
- Kategoria: Rzecznik Konsumentów
Prezes UOKiK ostrzega: firma pożyczkowa European Financial Corp. nie oddaje klientom pobranych opłat administracyjnych, gdy nie dochodzi do zawarcia umowy. Koszty wynoszą od 1500 zł do 10 000 zł. To już trzecie ostrzeżenie wydane przez Urząd
Do Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów docierają skargi na firmę pożyczkową European Financial Corp. Dotyczą one tego, że przedsiębiorca zatrzymuje opłaty pobrane od klientów, gdy nie dochodzi do zawarcia umowy o kredyt
Czytaj więcej: European Financial Corp. - ostrzeżenie konsumenckie