- Szczegóły
- Autor: Małgorzata Rymarz
- Kategoria: Rzecznik Konsumentów

Trudne do zrozumienia umowy, mała czcionka, nagabywanie przez akwizytora, oferowanie seniorom usług, z których nigdy nie będą korzystać – to główne problemy, z którymi zgłaszają się do UOKiK osoby starsze. Dziś Europejski Dzień Seniora. Przypominamy o prawach konsumentów III wieku
Ze skarg, które otrzymujemy wynika, że często seniorom sprzedaje się produkty i usługi niedopasowane do ich potrzeb. Przykładem jest chociażby gromadzenie danych w tzw. chmurze. Nadal problemy sprawiają zakupy na pokazach. Prowadzimy kilkanaście postępowań dotyczących nie zawsze uczciwej sprzedaży skierowanej do konsumentów III wieku – mówi Marek Niechciał, Prezes UOKiK. Przykładem są praktyki związane
Czytaj więcej: Europejski Dzień Seniora - prawa konsumentów III wieku
- Szczegóły
- Autor: Małgorzata Rymarz
- Kategoria: Rzecznik Konsumentów

Aktualizacja danych okazała się zawarciem umowy o zmianę dostawcy usługi, impreza artystyczna - prezentacją urządzeń paramedycznych, a wyjątkowa promocja polegała na sprzedaży sprzętu do gotowania w wygórowanej cenie. Na co uważać, kupując poza lokalem przedsiębiorcy?
17 października obchodzimy dzień sprzedaży bezpośredniej. Mamy z nią do czynienia, gdy kupujemy poza stałymi punktami sprzedaży detalicznej m.in. podczas wizyty akwizytora w domu, na pokazach w świetlicy osiedlowej
Czytaj więcej: Dzień sprzedaży bezpośredniej - poznaj swoje prawa
- Szczegóły
- Autor: Małgorzata Rymarz
- Kategoria: Rzecznik Konsumentów
Powiatowy Rzecznik Konsumentów w Skarżysku-Kamiennej
informuje, iż pracownicy Biura Powiatowego Rzecznika Konsumentów
pełnią co drugi czwartek w godzinach:
9.00 – 14.00
dyżury w Urzędzie Miasta i Gminy Suchedniów,
ul. Fabryczna 5, 26-130 Suchedniów.
Harmonogram najbliższych wyznaczonych spotkań:
13 października 2016 r.
27 października 2016 r.
10 listopada 2016 r.
24 listopada 2016 r.
08 grudnia 2016 r.
22 grudnia 2016 r.
- Szczegóły
- Autor: Monika Czerwińska-Babiarz
- Kategoria: Rzecznik Konsumentów
Uprzejmie informujemy, iż Stowarzyszenie dla Powiatu z siedzibą w Środzie Śląskiej prowadzi Konsumenckie Centrum E-porad.
Eksperci Konsumenckiego Centrum E-porad udzielają porad drogą elektroniczną pod adresem:
- Szczegóły
- Autor: Małgorzata Rymarz
- Kategoria: Rzecznik Konsumentów

Jak reklamować nieudany wyjazd wakacyjny, ile kosztuje rozmowa telefoniczna za granicą, mobilne aplikacje ułatwiające podróż. O tych oraz innych ważnych sprawach przy planowaniu letniego wypoczynku przypomina 40 instytucji biorących udział w siódmej edycji akcji Przed wakacjami, co warto wiedzieć?
Komentarz Arkadiusza Kamińskiego z UOKiK nt. wyników badań
Już blisko połowa Polaków deklaruje, że wyjeżdża na wakacje z biurem podróży – wynika z badań
Czytaj więcej: Siódma edycja akcji: Przed wakacjami, co warto wiedzieć?
- Konsumencie, uważaj - informacja Prezesa UOKiK w sprawie windykacji
- Polski Prąd z Warszawy i Multimedia Polska Energia z Gdyni - sprzedaż energii elektrycznej - postępowania UOKiK
- Infolinia Konsumencka nr tel. 801 440 220.
- Zabawki - na co zwrócić uwagę wybierając prezent dla najmłodszych
- 17.04.2016 r. - weszła w życie nowelizacja ustawy o ochronie konkurencji i konsumentów