- Szczegóły
- Autor: Monika Czerwińska-Babiarz
- Kategoria: Rzecznik Konsumentów

- Spłaciłeś wcześniej kredyt konsumencki? Instytucja finansowa musi ci zwrócić proporcjonalną część pobranych opłat.
- UOKiK wydał decyzje wobec kolejnych firm: Vivus Finance, Zaplo i Bank Pocztowy.
- Spółki te muszą pozytywnie rozpatrzyć reklamacje i zwrócić konsumentom część prowizji obliczoną metodą liniową.
Wypowiedź Prezesa UOKiK Tomasza Chróstnego
Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów wydał kolejne decyzje związane z naruszeniami zbiorowych interesów osób, które przed terminem spłaciły kredyt konsumencki. Dotyczą one firm pożyczkowych Vivus Finance i Zaplo oraz Banku Pocztowego. Jeśli klient uregulował dług wcześniej niż przewidywała to umowa, spółki te zatrzymywały sobie całą prowizję. Tymczasem zgodnie z art. 49 ustawy o
Czytaj więcej: Przedterminowa spłata kredytu - kolejne decyzje UOKiK
- Szczegóły
- Autor: Monika Czerwińska-Babiarz
- Kategoria: Rzecznik Konsumentów

- Inspekcja Handlowa sprawdziła blisko 200 partii naczyń żaroodpornych z ceramiki i szkła.
- Miała zastrzeżenia do prawie 42 proc. z nich.
- Nieprawidłowości to m.in. zbyt mała odporność na wysokie temperatury i brak instrukcji bezpiecznego użytkowania.
Wypowiedź Agaty Klusek-Dąbrowskiej z UOKiK – wyniki kontroli
Planujesz zakup naczyń żaroodpornych? Uważaj, Inspekcja Handlowa sprawdziła 191 partii takich produktów i zakwestionowała 80 z nich (prawie 42 proc.). Kontrola odbyła się w II
Czytaj więcej: Naczynia żaroodporne - kontrola Inspekcji Handlowej
- Szczegóły
- Autor: Monika Czerwińska-Babiarz
- Kategoria: Rzecznik Konsumentów

- Konsumencie, uważaj na tzw. inwestycyjne weksle nieruchomościowe.
- Gdy wystawca weksla ogłosi upadłość, możesz nie odzyskać pieniędzy.
- Jest to nowy sposób na pozyskanie kapitału, który jako mechanizm jest ryzykowny dla konsumentów.
Wypowiedź prezesa UOKiK Tomasza Chróstnego
Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów ostrzega przed ryzykiem jakie wiąże się z inwestycjami w tzw. oprocentowane weksle inwestycyjne. Z informacji posiadanych przez UOKiK wynika, że konsument przekazuje
- Szczegóły
- Autor: Monika Czerwińska-Babiarz
- Kategoria: Rzecznik Konsumentów

- Prezes UOKiK ukarał spółki Pollana Med i MEDISPOL (obecnie Radnar) za naruszenie interesów konsumentów.
- To kolejne działania urzędu w walce z nieuczciwymi pokazami.
Starsi konsumenci są często narażeni na nieuczciwe praktyki podczas sprzedaży na prezentacjach. Handlowcy wykorzystują ich problemy ze zdrowiem. Prezes UOKiK ukarał dwie spółki prowadzące sprzedaż w taki sposób.
Pollana Med z Mrowina zapraszała konsumentów na organizowane przez siebie prezentacje produktów, takich jak maty
Czytaj więcej: Pokazy handlowe - kolejne decyzje prezesa UOKiK
- Szczegóły
- Autor: Monika Czerwińska-Babiarz
- Kategoria: Rzecznik Konsumentów

- UOKiK sprawdza, czy operatorzy komórkowi oddają konsumentom niewykorzystane pieniądze, gdy minie ważność konta na kartę.
- W takich krajach jak Niemcy, Austria, Węgry, Chorwacja, Hiszpania, zwrot niewykorzystanych środków jest powszechną praktyką.
- Urząd wydał pierwszą decyzję w tej sprawie.
Wypowiedź prezesa UOKiK Tomasza Chróstnego
Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów we wrześniu 2016 r. wszczął postępowania przeciwko czterem największym operatorom - Orange Polska, P4, Polkomtel