- Szczegóły
- Autor: Monika Czerwińska-Babiarz
- Kategoria: Rzecznik Konsumentów

- UOKiK sprawdza, czy operatorzy komórkowi oddają konsumentom niewykorzystane pieniądze, gdy minie ważność konta na kartę.
- W takich krajach jak Niemcy, Austria, Węgry, Chorwacja, Hiszpania, zwrot niewykorzystanych środków jest powszechną praktyką.
- Urząd wydał pierwszą decyzję w tej sprawie.
Wypowiedź prezesa UOKiK Tomasza Chróstnego
Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów we wrześniu 2016 r. wszczął postępowania przeciwko czterem największym operatorom - Orange Polska, P4, Polkomtel oraz T-Mobile Polska. Wątpliwości budziło to, że brak kolejnego doładowania telefonu na kartę oznaczał, że przepadają niewykorzystane środki. Podstawą do przyjrzenia się tej praktyce były skargi konsumentów. Pierwsze postępowanie właśnie się
- Szczegóły
- Autor: Monika Czerwińska-Babiarz
- Kategoria: Rzecznik Konsumentów

- Konsumencie, uważaj na firmy, które oferują najem zamiast sprzedaży sprzętu elektronicznego.
- UOKiK otrzymuje skargi na sklepy, które mogą w niedostatecznie czytelny sposób informować o charakterze zawieranej z konsumentem umowy - czy jest to sprzedaż, czy najem sprzętu elektronicznego.
Do Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów docierają sygnały od konsumentów dotyczące działalności podmiotów oferujących elektronikę: bestcena.pl oraz dragonist.pl. Dotyczą stosowania
- Szczegóły
- Autor: Monika Czerwińska-Babiarz
- Kategoria: Rzecznik Konsumentów

- Idea Bank stosował misselling, czyli oferował konsumentom obligacje GetBack w sposób niedostosowany do ich potrzeb – stwierdził prezes UOKiK Tomasz Chróstny.
- Prezes UOKiK nakazał wypłacić poszkodowanym rekompensaty.
Wypowiedź prezesa UOKiK Tomasza Chróstnego
W sierpniu ubiegłego roku UOKiK wydał decyzję częściową, w której stwierdził, że Idea Bank stosował praktyki naruszające zbiorowe interesy konsumentów – wprowadzając ich w błąd przy oferowaniu obligacji spółki
Czytaj więcej: UOKiK: Idea Bank ma oddać pieniądze poszkodowanym przez GetBack
- Szczegóły
- Autor: Monika Czerwińska-Babiarz
- Kategoria: Rzecznik Konsumentów

- Narty, łyżwy, snowboard – warto wiedzieć, czy są bezpieczne.
- Inspekcja Handlowa skontrolowała te produkty w I kwartale 2019 roku.
- Dobra wiadomość dla miłośników zimowego szaleństwa: nieprawidłowości dotyczyły jedynie oznakowania.
Inspekcja Handlowa w I kwartale 2019 roku skontrolowała produkty takie jak narty, kijki, snowboardy, łyżwy i buty narciarskie w 15 województwach. Większość sprawdzonych partii (96 proc.) pochodziła z zagranicy. Kontrole objęły 64 przedsiębiorców – głównie
Czytaj więcej: Zimowy sprzęt sportowy - kontrola Inspekcji Handlowej
- Szczegóły
- Autor: Monika Czerwińska-Babiarz
- Kategoria: Rzecznik Konsumentów

- Getin Noble Bank stosuje klauzule niedozwolone we wzorcach aneksów do umów kredytów hipotecznych indeksowanych do euro i franka szwajcarskiego.
- UOKiK zakwestionował postanowienia dotyczące ustalania kursów walut, według których naliczane są raty.
- Urząd uznał, że zasady te są niejasne i niezrozumiałe dla konsumentów.
Wypowiedź Moniki Stec-Nowak z Departamentu Ochrony Zbiorowych Interesów Konsumentów UOKiK
Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów uznał za niedozwolone klauzule, które
Czytaj więcej: Prawie 13,5 mln zł kary dla Getin Noble Banku