- Szczegóły
- Autor: Monika Czerwińska-Babiarz
- Kategoria: Rzecznik Konsumentów
- Telemarketer, który dzwoni z zaproszeniem na pokaz lub bezpłatne badania, ma obowiązek poinformować o tym, że odbędzie się tam sprzedaż.
- Konsument musi wcześniej na taki kontakt wyrazić zgodę.
- Urząd nałożył karę na firmę telemarketingową Arstele.
Firma Arstele dzwoniła do konsumentów i zapraszała na badania w ramach „Akademii Zdrowia”, organizowane przez spółkę VGET POLSKA. O ukaraniu VGET POLSKA za nieuczciwe praktyki podczas pokazów handlowych informowaliśmy w lipcu. Firma Arstele nie miała jednak ich wcześniejszej zgody konsumentów na telemarketing.
Z ustaleń UOKiK wynika, że telemarketerzy nie informowali o tym, że podczas spotkania odbędzie się sprzedaż, a także nie mieli zgody konsumentów na przekazanie informacji
- Szczegóły
- Autor: Monika Czerwińska-Babiarz
- Kategoria: Rzecznik Konsumentów
- Inspekcja Handlowa sprawdziła 112 przedsiębiorców sprzedających sprzęt elektryczny i elektroniczny.
- Wszyscy kontrolowani deklarowali, że zgodnie z przepisami bezpłatnie przyjmują stare urządzenia.
- Co czwarty z nich miał jednak problem z prawidłową informacją w sklepach lub oznakowaniem produktów.
Wypowiedź Marty Bazyluk-Pitery z Departamentu Inspekcji Handlowej UOKiK
Zużytego lub zepsutego sprzętu elektrycznego i elektronicznego np. suszarek do włosów czy tabletów nie wolno wyrzucać
Czytaj więcej: Gdzie oddać stary sprzęt elektryczny - kontrola Inspekcji Handlowej
- Szczegóły
- Autor: Monika Czerwińska-Babiarz
- Kategoria: Rzecznik Konsumentów
- Przedstawiciele Telestrady SA mogli wprowadzać konsumentów w błąd, że reprezentują ich dotychczasowego operatora.
- Skarżący twierdzą też, że nie dostawali podpisanych dokumentów.
- UOKiK wszczął postępowanie - jeśli zarzuty się potwierdzą, Telestradzie grozi kara do 10 proc. obrotów.
Wypowiedź Marka Niechciała Prezesa UOKiK
Do Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów trafiły liczne skargi na kolejną firmę telekomunikacyjną, która mogła nieuczciwie pozyskiwać nowych klientów, podszywając
- Szczegóły
- Autor: Monika Czerwińska-Babiarz
- Kategoria: Rzecznik Konsumentów
- Prezes UOKiK stwierdził, że spółka Kangen z Opalenicy naruszyła zbiorowe interesy konsumentów.
- Przedsiębiorca sprzedawał urządzenie filtrujące wodę w trakcie pokazów.
- Klientami byli głównie seniorzy.
Wypowiedź Marka Niechciała Prezesa UOKiK
Urząd wszczął postępowanie przeciwko wspólnikom spółki Kangen w lipcu 2018 roku na skutek zawiadomienia Powiatowego Rzecznika Konsumentów w Tarnowie. Firma zapraszała konsumentów na prezentacje, w trakcie których oferowała urządzenie do filtrowania
Czytaj więcej: Ponad 85 tysięcy złotych kary - urządzenia filtrujące wodę
- Szczegóły
- Autor: Monika Czerwińska-Babiarz
- Kategoria: Rzecznik Konsumentów
- Drożej w kasie niż wskazuje na to cena umieszczona przy towarze oraz brak informacji o cenie przy produkcie na półce – to zarzuty UOKiK wobec Jeronimo Martins Polska, właściciela sklepów Biedronka.
- Ze skarg konsumentów i ustaleń Inspekcji Handlowej wynika, że takie sytuacje nie są rzadkością w tej sieci.
- Za nieuczciwe praktyki przedsiębiorcy grozi kara do 10 proc. obrotu.
Wypowiedź Marka Niechciała Prezesa UOKiK
Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów wszczął postępowanie przeciw