- Szczegóły
- Autor: Monika Czerwińska-Babiarz
- Kategoria: Rzecznik Konsumentów

- Do UOKiK trafiły skargi na spółkę Enrex Energy.
- Wynika z nich, że przedstawiciele firmy mogli podszywać się pod dotychczasowego sprzedawcę prądu lub gazu.
- Prezes UOKiK Tomasz Chróstny wszczął w tej sprawie postępowanie wyjaśniające.
Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów otrzymał sygnały od konsumentów, rzeczników konsumentów oraz z Urzędu Regulacji Energetyki dotyczące spółki Enrex Energy z Katowic. Dotyczą one zachowań przedstawicieli tej firmy podczas zawierania umów sprzedaży prądu i gazu w domach klientów. Ze skarg wynika, że handlowcy mogli się podszywać pod pracowników sprzedawcy, z którego usług wcześniej korzystali konsumenci, a także że często nie zostawiali im podpisanych dokumentów. W efekcie część osób mogła się
Czytaj więcej: Sprzedawcy prądu i gazu - postępowanie Prezesa UOKiK
- Szczegóły
- Autor: Monika Czerwińska-Babiarz
- Kategoria: Rzecznik Konsumentów

Fundacja Konsumentów i FoodRentgen i opublikowały dziś (z opóźnieniem spowodowanym przez kryzys koronawirusowy) kolejny raport dotyczący zawartości pozostałości glifosatu w kaszach z polskich sklepów – tym razem jaglanych. Jaglanki zbadano dwukrotnie w ponad 4-miesięcznym odstępie czasu. Na wyniki zareagowali też producenci. Sieć Biedronka wycofała kilka partii kaszy jaglanej jeszcze przed opublikowaniem raportu, to samo zapowiedziała firma Kupiec. W lutym GIS zapowiadał, że planuje w 2020r
- Szczegóły
- Autor: Monika Czerwińska-Babiarz
- Kategoria: Rzecznik Konsumentów

- Prezes UOKiK Tomasz Chróstny wszczął postępowanie wyjaśniające dotyczące działalności spółki Szybka Gotówka.
- Konsumenci skarżą się na zawyżone opłaty i rolowanie pożyczek.
- UOKiK radzi, na co zwrócić uwagę przed zaciągnięciem chwilówki.
Wypowiedź Prezesa UOKiK Tomasza Chróstnego
Do Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów wpływają skargi na platformę pożyczkową Szybka Gotówka. Oferuje ona krótkoterminowe pożyczki przez internet. Skargi dotyczą głównie automatycznego refinansowania
- Szczegóły
- Autor: Monika Czerwińska-Babiarz
- Kategoria: Rzecznik Konsumentów

- Prezes UOKiK kontynuuje otwarte 9 kwietnia postępowanie wyjaśniające w zakresie udzielanych przez banki tzw. wakacji kredytowych, w których weryfikuje m.in. prawidłowość naliczania i informowania konsumentów o rzeczywistych kosztach skorzystania z odroczenia spłaty kredytu czy zasad rozpatrywania reklamacji.
- Santander Bank Polska zadeklarował, że nie będzie uznawać aneksów jako potwierdzenia zadłużenia, zaś BNP Paribas zmodyfikował treść zawieranych porozumień – działania te uznajemy za
- Szczegóły
- Autor: Monika Czerwińska-Babiarz
- Kategoria: Rzecznik Konsumentów

- „Bezpieczna inwestycja”, „stabilna sytuacja finansowa firmy”, „ekskluzywna oferta” – przedstawiciele spółki GetBack wprowadzali konsumentów w błąd.
- Prezes UOKiK Tomasz Chróstny uznał, że spółka dopuszczała się nieuczciwych praktyk rynkowych przy oferowaniu i sprzedaży obligacji korporacyjnych.
- Decyzja Prezesa Urzędu będzie pomocna przy dochodzeniu przez konsumentów roszczeń w sądach.
Wypowiedź Prezesa UOKiK Tomasza Chróstnego
GetBack (obecnie w restrukturyzacji) to spółka, która
Czytaj więcej: GetBack wprowadzał w błąd nabywców obligacji - decyzja Prezesa UOKiK