- Szczegóły
- Autor: Monika Czerwińska-Babiarz
- Kategoria: Rzecznik Konsumentów
- Inspekcja Handlowa sprawdziła bezpieczeństwo wysokich krzesełek dla dzieci.
- Zakwestionowała około 40 proc. z nich.
- Dobra wiadomość dla rodziców – nieprawidłowości dotyczyły jedynie oznakowania.
W IV kwartale 2019 roku Inspekcja Handlowa przeprowadziła kontrolę bezpieczeństwa wysokich krzesełek dla dzieci (używanych głównie do stołu, do karmienia). Objęła ona 36 przedsiębiorców, w tym hurtownie, sklepy i markety, producenta i importera.
Inspektorzy sprawdzili 113 partii produktów i zakwestionowali 46 z nich, czyli nieco ponad 40 proc. (40,71 proc.). Tylko 4 zakwestionowane partie zostały wyprodukowane w Polsce, reszta pochodziła z zagranicy (w tym z innych krajów UE). Jednak w żadnym przypadku pracownicy inspekcji nie stwierdzili
Czytaj więcej: Bezpieczeństwo wysokich krzesełek dla dzieci - kontrola Inspekcji Handlowej
- Szczegóły
- Autor: Monika Czerwińska-Babiarz
- Kategoria: Rzecznik Konsumentów
- Do UOKiK trafiły skargi na spółkę Enrex Energy.
- Wynika z nich, że przedstawiciele firmy mogli podszywać się pod dotychczasowego sprzedawcę prądu lub gazu.
- Prezes UOKiK Tomasz Chróstny wszczął w tej sprawie postępowanie wyjaśniające.
Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów otrzymał sygnały od konsumentów, rzeczników konsumentów oraz z Urzędu Regulacji Energetyki dotyczące spółki Enrex Energy z Katowic. Dotyczą one zachowań przedstawicieli tej firmy podczas zawierania umów sprzedaży
Czytaj więcej: Sprzedawcy prądu i gazu - postępowanie Prezesa UOKiK
- Szczegóły
- Autor: Monika Czerwińska-Babiarz
- Kategoria: Rzecznik Konsumentów
Fundacja Konsumentów i FoodRentgen i opublikowały dziś (z opóźnieniem spowodowanym przez kryzys koronawirusowy) kolejny raport dotyczący zawartości pozostałości glifosatu w kaszach z polskich sklepów – tym razem jaglanych. Jaglanki zbadano dwukrotnie w ponad 4-miesięcznym odstępie czasu. Na wyniki zareagowali też producenci. Sieć Biedronka wycofała kilka partii kaszy jaglanej jeszcze przed opublikowaniem raportu, to samo zapowiedziała firma Kupiec. W lutym GIS zapowiadał, że planuje w 2020r
- Szczegóły
- Autor: Monika Czerwińska-Babiarz
- Kategoria: Rzecznik Konsumentów
- Prezes UOKiK Tomasz Chróstny wszczął postępowanie wyjaśniające dotyczące działalności spółki Szybka Gotówka.
- Konsumenci skarżą się na zawyżone opłaty i rolowanie pożyczek.
- UOKiK radzi, na co zwrócić uwagę przed zaciągnięciem chwilówki.
Wypowiedź Prezesa UOKiK Tomasza Chróstnego
Do Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów wpływają skargi na platformę pożyczkową Szybka Gotówka. Oferuje ona krótkoterminowe pożyczki przez internet. Skargi dotyczą głównie automatycznego refinansowania
- Szczegóły
- Autor: Monika Czerwińska-Babiarz
- Kategoria: Rzecznik Konsumentów
- Prezes UOKiK kontynuuje otwarte 9 kwietnia postępowanie wyjaśniające w zakresie udzielanych przez banki tzw. wakacji kredytowych, w których weryfikuje m.in. prawidłowość naliczania i informowania konsumentów o rzeczywistych kosztach skorzystania z odroczenia spłaty kredytu czy zasad rozpatrywania reklamacji.
- Santander Bank Polska zadeklarował, że nie będzie uznawać aneksów jako potwierdzenia zadłużenia, zaś BNP Paribas zmodyfikował treść zawieranych porozumień – działania te uznajemy za