- Szczegóły
- Autor: Monika Czerwińska-Babiarz
- Kategoria: Rzecznik Konsumentów

- Przedstawiciele Telekomunikacji Stacjonarnej wprowadzali konsumentów w błąd i nie zostawiali im kompletnych umów.
- Spółka bezprawnie pobierała opłaty: aktywacyjną i wyrównawczą.
- Za praktyki naruszające zbiorowe interesy konsumentów Prezes UOKiK Tomasz Chróstny nałożył na Telekomunikację Stacjonarną ponad 320 tys. zł kary.
Telekomunikacja Stacjonarna (obecnie w likwidacji) już po raz drugi w ciągu 7 miesięcy została ukarana przez Prezesa Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów. W grudniu 2019 r. za stosowanie klauzul niedozwolonych, a w lipcu 2020 r. za naruszanie zbiorowych interesów konsumentów.
- Otrzymaliśmy wiele skarg na Telekomunikację Stacjonarną, która za cel swoich praktyk obierała przede wszystkim seniorów. Nieetyczne i
Czytaj więcej: Telekomunikacja Stacjonarna z karą ponad 320 tys. zł
- Szczegóły
- Autor: Monika Czerwińska-Babiarz
- Kategoria: Rzecznik Konsumentów

- Czy plastikowa zabawka jest bezpieczna?
- Pracownicy Inspekcji Handlowej sprawdzali, czy w zabawkach nie jest przekroczone dopuszczalne stężenie ftalanów.
- Rodzicu, obejrzyj film i zobacz, na co zwracać uwagę, wybierając zabawki.
Pobierz raport – sprawdź co zakwestionowali inspektorzy Inspekcji Handlowej.
Obejrzyj film i dowiedz się jak wybrać zabawkę:
Pobierz film (wersja z lektorem)
Pobierz film (wersja z napisami)
Źródło: Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów
- Szczegóły
- Autor: Monika Czerwińska-Babiarz
- Kategoria: Rzecznik Konsumentów

- 15 lipca rusza ogólnopolska kampania społeczna Prezesa UOKiK.
- Urząd ostrzega przed oszustami i ryzykiem utraty pieniędzy.
- Duży, szybki zysk bez ryzyka? Rzekome leki lub tajemnicze urządzenia medyczne? Konsumencie, uważaj! Możesz wpaść w pułapkę!
- Nie daj się nabrać lub oszukać: „Sprawdzaj, czytaj, pytaj!”
Kampania Prezesa Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów ma zwrócić uwagę społeczeństwa na nasilone zagrożenie nieuczciwymi praktykami rynkowymi i oszustwami w związku z obecną
Czytaj więcej: UOKiK rusza z kampanią "Sprawdzaj, czytaj, pytaj!"
- Szczegóły
- Autor: Monika Czerwińska-Babiarz
- Kategoria: Rzecznik Konsumentów

Prezes UOKiK Tomasz Chróstny wydał 4 decyzje wobec Idea Bank, nałożył na bank kary w łącznej wysokości ponad 17,2 mln zł oraz nakazał wypłacić po 38 tys. zł rekompensaty konsumentom, którzy nabyli certyfikaty inwestycyjne emitowane przez Lartiq (dawniej Trigon).
Prezes Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów Tomasz Chróstny wydał 4 decyzje wobec Idea Bank. Trzy z nich dotyczą naruszania praw konsumentów przy oferowaniu skomplikowanych produktów finansowych: certyfikatów inwestycyjnych
Czytaj więcej: Kary dla Idea Bank, rekompensaty dla konsumentów - decyzje Prezesa UOKiK
- Szczegóły
- Autor: Monika Czerwińska-Babiarz
- Kategoria: Rzecznik Konsumentów

- 14 największych banków stosuje zwrot pobranych części opłat w przypadku wcześniejszej spłaty kredytu konsumenckiego z zastosowaniem metody liniowej, postulowanej przez Prezesa UOKiK.
- Wejdź na finanse.uokik.gov.pl i sprawdź na kalkulatorze UOKiK orientacyjną kwotę zwrotu.
Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów już w 2016 r. wydał stanowisko, zgodnie z którym instytucja finansowa powinna rozliczyć się z klientem w przypadku wcześniejszej spłaty kredytu konsumenckiego. Co więcej, we
Czytaj więcej: Kredytobiorcy odzyskają co najmniej 1,5 mld złotych - efekty działań UOKiK