- Szczegóły
- Autor: Monika Czerwińska-Babiarz
- Kategoria: Rzecznik Konsumentów

- Planujesz zakup roweru?
- Inspekcja Handlowa na początku 2020 roku skontrolowała bezpieczeństwo rowerów dla trzech grup wiekowych.
- Konsumencie, przeczytaj raport z kontroli i zapoznaj się z naszymi poradami.
Pobierz raport – sprawdź, co zakwestionowali inspektorzy Inspekcji Handlowej.
Źródło: Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów
- Szczegóły
- Autor: Monika Czerwińska-Babiarz
- Kategoria: Rzecznik Konsumentów

- Z informacji posiadanych przez UOKiK wynika, że może dochodzić do nieprawidłowości na rynku świadczenia usług pomocy prawnej, których dopuszczają się kancelarie adwokackie i radcowskie.
- Niepokojące skargi dotyczą m.in. braku możliwości oszacowania wynagrodzenia kancelarii, zastrzegania na jej rzecz całości uzyskanych na rzecz konsumenta korzyści.
- Prezes UOKiK Tomasz Chróstny wszczął postępowanie wyjaśniające wobec 15 kancelarii.
Postępowanie wyjaśniające zostało wszczęte 20 lipca i
- Szczegóły
- Autor: Monika Czerwińska-Babiarz
- Kategoria: Rzecznik Konsumentów

- Zgodnie z prawem Unii Europejskiej wszystkie urządzenia AGD oraz źródła światła (żarówki) muszą być zaopatrzone w etykietę energetyczną.
- Pod koniec 2019 roku Inspekcja Handlowa sprawdziła, czy dostawcy i sprzedawcy prawidłowo sporządzają i uwidaczniają te oznaczenia na oprawach oświetleniowych, czyli np. lampkach biurkowych, żyrandolach.
- Nieprawidłowości dotyczyły ponad 20 procent skontrolowanych produktów.
Pobierz raport – sprawdź co zakwestionowali inspektorzy Inspekcji
Czytaj więcej: Etykiety energetyczne lamp, żyrandoli - kontrola IH
- Szczegóły
- Autor: Monika Czerwińska-Babiarz
- Kategoria: Rzecznik Konsumentów

- W 2019 roku Inspekcja Handlowa skontrolowała deskorolki, hulajnogi i rowery elektryczne.
- Była to pierwsza kontrola tego rodzaju sprzętu.
- Nieprawidłowości dotyczyły prawie 88 procent sprawdzonych produktów.
Pobierz raport – sprawdź co zakwestionowali inspektorzy Inspekcji Handlowej.
Źródło: Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów
- Szczegóły
- Autor: Monika Czerwińska-Babiarz
- Kategoria: Rzecznik Konsumentów

- Prezes UOKiK Tomasz Chróstny wydał decyzję, w której zobowiązał UPC do zmiany praktyk sprzedażowych stosowanych w związku z zawieraniem umów na odległość (podczas rozmowy telefonicznej lub przez stronę internetową).
- Aby doszło do zawarcia lub zmiany umowy, której warunki ustalono podczas rozmowy telefonicznej, konsumenci będą musieli wyraźnie potwierdzić taką chęć – to efekt decyzji Prezesa UOKiK.
- Ponadto UPC Polska zaoferuje osobom, które składały reklamację, jedną z wybranych usług