- Szczegóły
- Autor: Monika Czerwińska-Babiarz
- Kategoria: Rzecznik Konsumentów
- Comfort Med+ wprowadzał konsumentów w błąd, przekazując zaproszenia na pokazy i podczas prezentacji produktów. Naruszał też ich prawa w zakresie odstąpienia od umowy.
- Prezes UOKiK Tomasz Chróstny nałożył na Comfort Med+ 3,5 mln zł kary i nakazał natychmiastowe zaniechanie nieuczciwych praktyk.
- Konsumencie, masz prawo w ciągu 14 dni odstąpić od umowy zawartej na pokazie, a w razie problemów – skorzystać z bezpłatnej pomocy prawnej.
Spółka Comfort Med+ z Wysogotowa na dużą skalę organizuje pokazy handlowe w całej Polsce. Sprzedaje na nich m.in. urządzenia masujące, naczynia, odkurzacze. O nieprawidłowościach zawiadomił UOKiK Wojewódzki Inspektor Inspekcji Handlowej z Łodzi. Skargi zgłaszali też konsumenci.
- Zebrany
Czytaj więcej: 3,5 mln zł kary dla Comfort Med+. Łamanie praw konsumentów na pokazach handlowych
- Szczegóły
- Autor: Monika Czerwińska-Babiarz
- Kategoria: Rzecznik Konsumentów
- Zmiana stóp procentowych powinna każdorazowo wpływać na zmianę oprocentowania kredytów opartych o np. WIBOR.
- Niedopuszczalne jest ustanowienie dolnego limitu oprocentowania kredytów o zmiennej stopie procentowej z naruszeniem interesów konsumentów.
- Z sygnałów, które otrzymuje UOKiK wynika, że niektóre banki obniżają oprocentowanie kredytów jedynie do określonego w umowie poziomu.
Oprocentowanie kredytów hipotecznych jest pochodną stopy procentowej ustalanej przez przed Radę Polityki
Czytaj więcej: Niskie stopy procentowe a oprocentowanie bez zmian?
- Szczegóły
- Autor: Monika Czerwińska-Babiarz
- Kategoria: Rzecznik Konsumentów
- Prezes UOKiK Tomasz Chróstny ostrzega konsumentów przed lokowaniem pieniędzy w weksle inwestycyjne wystawiane przez Fundusz Hipoteczny Yanok.
- Działanie FH Yanok może narazić konsumentów na poważne straty finansowe - z pieniędzy przekazanych przez konsumentów podmiot udziela pożyczek m.in. przedsiębiorcom posiadającym obniżoną zdolność kredytową i zalegającym ze spłatą zadłużenia instytucjom finansowym.
Prezes Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów Tomasz Chróstny
Czytaj więcej: Weksle inwestycyjne - ostrzeżenie Prezesa UOKiK
- Szczegóły
- Autor: Monika Czerwińska-Babiarz
- Kategoria: Rzecznik Konsumentów
- Spółka Lartiq (dawniej Trigon) wprowadzała konsumentów w błąd, oferując fundusze inwestycyjne.
- Konsumenci byli zapewniani o „pełnym zabezpieczeniu kapitału” i nieinformowani o ryzyku związanym z gwarancjami spółki GetBack.
- Prezes UOKiK Tomasz Chróstny nałożył na Lartiq ponad 7,2 mln zł kary.
Spółka Lartiq (wcześniej Trigon) naruszała prawa konsumentów poprzez zamieszczanie nierzetelnych informacji w prezentacjach produktowych i innych dokumentach wykorzystywanych przy emitowaniu
- Szczegóły
- Autor: Monika Czerwińska-Babiarz
- Kategoria: Rzecznik Konsumentów
- Inspekcja Handlowa skontrolowała urządzenia do pielęgnacji paznokci - głównie lampy UV do manicure hybrydowego i frezarki.
- Zakwestionowała 42 proc. z nich.
- Pobierz raport i zapoznaj się z wynikami kontroli.
Pobierz raport – sprawdź co zakwestionowali inspektorzy Inspekcji Handlowej.
Źródło: Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów