- Szczegóły
- Autor: Monika Czerwińska-Babiarz
- Kategoria: Rzecznik Konsumentów
Światowy Dzień Konsumenta po raz pierwszy zainicjowany został w 1983 roku, aby upamiętnić ważne wystąpienie Prezydenta USA Johna Fitzgeralda Kennedy’ego. W 1962 roku w Kongresie Stanów Zjednoczonych Ameryki John Kennedy przedstawił projekt ustawy o ochronie praw konsumenta. Sformułowane zostały wówczas 4 podstawowe prawa konsumentów: do informacji, wyboru, bezpieczeństwa i reprezentacji. Z ust Prezydenta padło też znane stwierdzenie: „Konsumenci to my wszyscy”. W Polsce ten dzień (15 marca) obchodzony jest oficjalnie od 2000 roku.
Na co powinniśmy zwrócić uwagę zawierając Umowy konsumenckie aby uniknąć kłopotów oraz gdzie znaleźć pomoc w przypadku problemów z przedsiębiorcą (sprzedawcą/usługodawcą).
Zanim podpiszemy Umowę powinniśmy
Czytaj więcej: Światowy Dzień Konsumenta i podstawowe prawa każdego Konsumenta
- Szczegóły
- Autor: Monika Czerwińska-Babiarz
- Kategoria: Rzecznik Konsumentów
15 marca obchodzimy Światowy Dzień Konsumenta.
„Surfuję, sprawdzam, kupuję. Bezpieczny konsument w sieci” pod takim hasłem Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów obchodzi w tym roku Światowy Dzień Konsumenta. Będziemy go świętować przez cały tydzień.
Wejdź na portal konsument.edu.pl, który przygotowaliśmy wspólnie z Fundacją ProPublika i sprawdź, czy uda ci się uniknąć czyhających w sieci pułapek.
Masz problem konsumencki? Skorzystaj z bezpłatnych porad online udzielanych podczas
- Szczegóły
- Autor: Monika Czerwińska-Babiarz
- Kategoria: Rzecznik Konsumentów
Szanowni Państwo,
z okazji Światowego Dnia Konsumenta zapraszamy na bezpłatną konferencję on-line „Konsument w dobie COVID-19”, która odbędzie się już 15 marca w godz. 10.00-14.00.
Jak pandemia koronawirusa wpłynęła na konsumentów? Gdzie szukać pomocy prawnej i jak „sprawdzać firmy” podczas zakupów on-linie?
Z okazji obchodzonego 15 marca Światowego Dnia Praw Konsumenta, ERIF Biuro Informacji Gospodarczej i Stowarzyszenie Aquila zapraszają na
Czytaj więcej: Bezpłatna konferencja on-line „Konsument w dobie COVID-19”
- Szczegóły
- Autor: Monika Czerwińska-Babiarz
- Kategoria: Rzecznik Konsumentów
W dniach 11-15 stycznia 2021 r. biuro rzecznika będzie nieczynne. Możliwy jest jednak kontakt z rzecznikiem za pośrednictwem poczty elektronicznej
- Szczegóły
- Autor: Monika Czerwińska-Babiarz
- Kategoria: Rzecznik Konsumentów
Szanowni Państwo,
w dniach 01-07.12.2020 r. rzecznik konsumentów udziela porad i informacji pod numerem telefonu: + 48 534 999 500 oraz drogą elektroniczną: e-mail:
- Kary w wysokości ponad 60 mln zł dla BNP Paribas, Millennium i Santander Bank - decyzje Prezesa Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów
- Kontrole kotłów na paliwo stałe
- Baterie i akumulatory - kontrola Inspekcji Handlowej
- Kontrola bezpieczeństwa mebli - komody szufladowe
- Jakość i oznakowanie odzieży - kontrole Inspekcji Handlowej w 2019 roku