- Szczegóły
- Autor: Monika Czerwińska-Babiarz
- Kategoria: Rzecznik Konsumentów
Już w przyszłym roku widzowie będą korzystać z drugiej generacji telewizji naziemnej – DVB-T2.
Prezes UOKiK przyłączył się do kampanii informacyjnej organizowanej przez Instytut Łączności - #GotowiNaDVBT2.
Podpowiadamy, jak przygotować się na nową jakość telewizji.
Od 1 lipca 2022 roku odbiorcy telewizji naziemnej będą korzystać z nowego standardu nadawania sygnału - DVB-T2/HEVC. Zmiany systemu realizowane będą etapowo w całej Polsce z podziałem na województwa. Po 30 czerwca 2022 roku odbiór sygnału telewizji będzie możliwy tylko w systemie DVB-T2.
Nowy system zapewnia nowe możliwości i korzyści dla konsumentów. Widzowie zyskają wyższą jakość obrazu i dźwięku oraz większy wybór kanałów. Jednakże dalsze korzystanie z telewizji
Czytaj więcej: dvb-t2 - nowy standard telewizji naziemnej od 1 lipca 2022 roku
- Szczegóły
- Autor: Monika Czerwińska-Babiarz
- Kategoria: Rzecznik Konsumentów
Prezes UOKiK Tomasz Chróstny wszczął postępowanie wobec litewskiej spółki VINTED prowadzącej serwis, który umożliwia sprzedaż ubrań on-line.
Zarzuty dotyczą braku ważnych informacji dla konsumentów, dzięki którym mogliby oni uniknąć niekorzystnych dla siebie finansowo decyzji.
Przedsiębiorcy grozi kara do 10 proc. rocznego obrotu.
Spółka VINTED UAB z Wilna prowadzi serwis Vinted.pl, na którym konsumenci mogą wystawiać na sprzedaż i kupować przedmioty, głównie ubrania i dodatki. Do UOKiK
- Szczegóły
- Autor: Monika Czerwińska-Babiarz
- Kategoria: Rzecznik Konsumentów
- Uczysz w szkole? Prowadzisz zajęcia dla młodzieży? Być może jesteś rodzicem? Wykorzystaj bezpłatne, nowoczesne narzędzie edukacyjne konsument.edu.pl.
- To symulator portalu społecznościowego, w którym w bezpieczny sposób pokazujemy, jakie triki stosują oszuści.
- Phishing, „this is not scam”, dropshipping czy inwestycje alternatywne – jeśli poruszasz się w tych tematach po omacku – ten portal jest dla ciebie!
Kupiłeś coś w sklepie internetowym, zapłaciłeś i nie otrzymałeś produktu? Dałeś się
Czytaj więcej: UOKIK dla nauczycieli – portal konsument.edu.pl
- Szczegóły
- Autor: Monika Czerwińska-Babiarz
- Kategoria: Rzecznik Konsumentów
Pozasądowe rozstrzyganie sporów konsumenckich (ADR) to szybszy, tańszy i wygodniejszy sposób dochodzenia swoich praw.
ADR (ang. Alternative Dispute Resolution) – to pozasądowe rozstrzyganie sporów konsumenckich. Nie jest prowadzone przez sąd powszechny tylko przez upoważnione do tego podmioty takie jak Prezes Urzędu Komunikacji Elektronicznej czy Koordynator do spraw negocjacji działający przy Prezesie Urzędu Regulacji Energetyki. W podmiotach sektorowych możesz polubownie rozwiązać
Czytaj więcej: Polubowne rozstrzyganie sporów konsumenckich – przypomnienie zasad ADR
- Szczegóły
- Autor: Monika Czerwińska-Babiarz
- Kategoria: Rzecznik Konsumentów
Prezes UOKiK Tomasz Chróstny wszczął postępowanie przeciwko T-Mobile Polska.
UOKiK otrzymywał skargi na płatne serwisy aktywowane z wykorzystaniem usługi direct billing – wielu konsumentów skarży się na przypadkowe uruchomienie płatnych serwisów podczas przeglądania internetu, np. przez kliknięcie w reklamę.
Za naruszenie zbiorowych interesów konsumentów grozi kara do 10 proc. obrotu.
Do UOKiK docierało wiele sygnałów na dodatkowo płatne serwisy, takie jak Wizzgames, Gameland (gry), Zaplium