rzecznik-banner

Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów i Europejskie Centrum Konsumenckie w ramach wspólnej akcji #NaUrlopie radzą, jak sprostać wakacyjnym problemom w podróży!

Do końca lipca - w każdą środę w mediach społecznościowych ECK i UOKIK będą pojawiać się porady urlopowe dla konsumentów!

Dowiesz się z nich m.in. że:

  • Zastrzeżenia, co do jakości hotelu należy zgłosić od razu na miejscu - zbierz dowody – zrób zdjęcia lub nagraj filmy. Złóż pisemną reklamację – do menedżera lub właściciela!
  • „Ostatni dostępny pokój w tej cenie” na jednym portalu nie musi oznaczać, że inny pośrednik w swojej ofercie nie posiada podobnych pokoi, w równie atrakcyjnych cenach.
  • W przypadku opóźnienia lotu o więcej niż 2 godziny linia lotnicza powinna Ci zapewnić posiłek i wodę.
  • Uszkodzenie lub opóźnienie bagażu musisz zgłosić na lotnisku i zachować raport PIR – w innym wypadku przewoźnik może odrzucić Twoją reklamację.
  • Należy dokładnie obejrzeć wynajmowany samochód, również wewnątrz – wszelkie usterki wpisz do protokołu odbioru i poproś pracownika wypożyczalni o podpis.
  • Jeżeli biuro podróży podniesie cenę wycieczki o więcej niż 8 proc. w stosunku do ceny początkowej – możesz odstąpić od umowy i zażądać zwrotu zaliczki.
  • Podróżując ze zwierzęciem domowym – musisz sprawdzić restrykcje wjazdowe do danego kraju i upewnić się, czy Twój pupil nie podlega kwarantannie.

Obserwuj nas w mediach społecznościowych i dowiedz się więcej już dzisiaj!

Pomoc w rozwiązaniu sporu

Problem z polskim przedsiębiorcą:

  • 801 440 220 lub 22 290 89 16 – infolinia konsumencka
  • E-mail: Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.

Problem z przedsiębiorcą z innego kraju UE, Norwegii, Islandii lub Wielkiej Brytanii:

Źródło: https://uokik.gov.pl/komentarze_wyjasnienia_i_stanowiska.php?news_id=18613

2012-2022 Starostwo Powiatowe w Skarżysku-Kamiennej.