Paliwo premium w cenie zwykłego. Świetnie! Niestety, za brak jasnej informacji Prezes UOKiK stawia zarzuty Shell Polska.
Jeżeli przedsiębiorca informuje konsumentów o obniżonej cenie paliwa, to powinien wskazać najniższa cenę z 30 dni przed obniżką.
To kolejne działanie Urzędu sprawdzające wykonanie przepisów dyrektywy Omnibus.
[Warszawa, 11 marca 2024 r.] Wątpliwości UOKiK wzbudziła promocja „Wtorki i czwartki z Shell V-Power”, zgodnie z którą w wymienione dni kierowcy mogli zatankować paliwo w obniżonej cenie. Niestety, ani w materiałach marketingowych, ani na terenie stacji nie pojawiała się informacja o najniższej cenie paliwa, która obowiązywała w okresie 30 dni przed wprowadzeniem obniżek. Tym samym konsumenci nie mogli ocenić, czy promocja jest dla nich korzystna. Prezes Urzędu postawił firmie zarzuty naruszania zbiorowych interesów konsumentów.
- Właściwe oznaczenie promocji i spełnienie wymogów informacyjnych wynikających z dyrektywy Omnibus obowiązuje również stacje paliwowe. Już rok przypominamy rynkowi o nowym prawie. W przypadku Shell zakwestionowaliśmy brak jasnych informacji na temat ceny paliwa, która obowiązywała przed wprowadzeniem przez sieć obniżek w wyznaczone dni. Okazje i obniżki paliw powinny być rzetelnie komunikowane, ponieważ kupujący chcą wiedzieć jakie są faktyczne warunki promocji – mówi Prezes UOKiK Tomasz Chróstny.
Przedsiębiorców, którzy chcą się dowiedzieć więcej na temat prawidłowego oznaczania obniżek, zachęcamy do lektury Wyjaśnień Prezesa UOKiK oraz obejrzenia webinaru „O cenie na przecenie – dla przedsiębiorców”.
Źródło: https://uokik.gov.pl/zle-oznaczona-promocja-paliw-na-shell-polska-zarzuty-urzedu