Zarząd Powiatu Skarżyskiego zaprasza organizacje pozarządowe działające na terenie powiatu jak również pracowników jednostek samorządowych zajmujących się współpracą z trzecim sektorem, na szkolenie w zakresie przekazywania i rozliczania dotacji w trybie ustawy o działalności pożytku publicznego i o wolontariacie oraz przepisów wykonawczych „Zmiana druków ofert, umów i sprawozdań.”
Szkolenie odbędzie się 7 czerwca o godz. 9.00 w Sali Herbowej Starostwa Powiatowego w Skarżysku-Kamiennej (ul. Konarskiego 20). Udział w szkoleniu jest bezpłatny. Prowadzącym będzie P. Artur Gluziński, wykładowca akademicki, doświadczony szkoleniowiec, autor książki "Ustawa o działalności pożytku publicznego i o wolontariacie".
W programie szkolenia:
- Procedura otwartego konkursu ofert- ogłoszenie konkursu i elementy niezbędne i fakultatywne.
- Omówienie elementów druku oferty:
- jak przygotować ofertę : opis działań, potrzeb i rezultatów, wskaźniki i mierzenie rezultatów,
- zasady konstrukcji budżetu zadania,
- Umowa realizacji zadania publicznego:
- zasady i terminy ponoszenia wydatków, przesuwania między pozycjami/kategoriami kosztorysu,
- przekazywanie środków jednorazowym przelewem i transzami,
- prowadzenie dokumentacji związanej z zadaniem- księgowość, opis faktur i zasady odpowiedzialności za nie prowadzenie księgowości,
- rozliczenie wkładu osobowego i rzeczowego,
- procedura zwrotu dotacji,
- inne wymogi wprowadzone przez umowę,
- załączniki do umowy.
- Sprawozdanie z realizacji zadania:
- Elementy sprawozdania,
- Sprawozdanie częściowe i końcowe,
- Rozliczenie części merytorycznej i finansowej,
- Rozliczenie rezultatów
- Złączniki do sprawozdania,
- Omówienie procedury oraz druków oferty i sprawozdania stosowanych do trybu art. 19 a- małych grantów.
Po zakończonym szkoleniu o godz. 11.00 odbędzie się spotkanie warsztatowe P. Artura Gluzińskiego z pracownikami Jednostek Samorządu Terytorialnego.