Blisko stu pracowników Starostwa Powiatowego w Skarżysku-Kamiennej wzięło udział w szkoleniach w ramach partnerskiego projektu „As w samorządzie”. Obok powiatu skarżyskiego uczestniczyły w nim także powiaty konecki i starachowicki, a liderem projektu była Akademia Przedsiębiorczości w Starachowicach.
Wczoraj w Hotelu „Promień” w Skarżysku-Kamiennej odbyła się konferencja podsumowująca projekt szkoleniowy „As w samorządzie”. Jego realizacja rozpoczęła się w lutym ubiegłego roku i przez blisko półtora roku urzędnicy ze Starostwa Powiatowego w Skarżysku-Kamiennej, Końskich i Starachowicach mieli okazję podnosić swoje kompetencje biorąc udział w szeregu specjalistycznych szkoleń. Wśród urzędników starostwa w Skarżysku-Kamiennej największym zainteresowaniem cieszyły się szkolenia w zakresie Kodeksu Postepowania Administracyjnego i zasad tworzenia prawa w JST oraz te, które dotyczyły obsługi klienta, etyki urzędniczej, monitoringu, ewaluacji strategii i rozwoju powiatu, a także szkolenia z zakresu finansów i zamówień publicznych. Z myślą o kadrze kierowniczej przewidziano szkolenia z zakresu zarządzania zasobami ludzkimi oraz zarządzania jakością w urzędach. W sumie w szkoleniach wzięło udział blisko stu pracowników starostwa. O efektach przedsięwzięcia rozmawiano wczoraj na konferencji podsumowującej projekt „As w samorządzie”. Wzięli w niej udział przedstawiciele wszystkich trzech starostw oraz osoby reprezentujące Akademię Przedsiębiorczości na czele z jej prezesem Michałem Zatorskim. Starostwo Powiatowe w Skarżysku-Kamiennej reprezentowali starosta skarżyski Michał Jędrys oraz sekretarz powiatu Małgorzata Łakomiec. Starosta podsumował korzyści, jakie odniósł nasz urząd biorąc udział w projekcie. Mówił m.in. o tym, że dzięki warsztatom doradczym ulepszone zostało funkcjonowanie strony Biuletynu Informacji Publicznej starostwa, a także opracowano nowy system monitorowania i ewaluacji strategii rozwoju powiatu. - Mam nadzieję, że zdobyta wiedza będzie wykorzystywana w codziennej praktyce. Jeśli tak się stanie, poprawi to wizerunek urzędu, przyspieszy i usprawni działanie biurokratycznej machiny, zbliży obie strony urzędowych relacji. Wierzę, że ten projekt pozwoli klientom urzędu dostrzec w nas ludzi życzliwych, kompetentnych i naprawdę starających się pomóc – mówił starosta Michał Jędrys.