ministerstwo-rodziny-pracy-i-polityki-spolecznej_copy.png                                                      powiat-logo-herb.png                                               znaki_strona_www_copy_copy.png

    Dodatkowy nabór  do programu „Opieka Wytchnieniowa”– dla Jednostek Samorządu Terytorialnego - edycja 2025

PROGRAM FINANSOWANY ZE ŚRODKÓW FUNDUSZU SOLIDARNOŚCIOWEGO

Powiat Skarżyski informuje, iż w dniach od  31 marca do 4 kwietnia 2025 roku odbędzie się dodatkowy nabór osób chętnych do korzystania ze wsparcia w ramach Programu „Opieka wytchnieniowa” dla Jednostek Samorządu Terytorialnego-edycja 2025.

Nabór skierowany jest do członków rodzin lub opiekunów sprawujących bezpośrednią opiekę nad:

  • dziećmi od ukończenia 2. roku życia do ukończenia 16. roku życia posiadającymi orzeczenie o niepełnosprawności lub
  • osobami niepełnosprawnymi posiadającymi orzeczenie o znacznym stopniu niepełnosprawności albo orzeczenie traktowane na równi z orzeczeniem o znacznym stopniu niepełnosprawności.

Usługi opieki wytchnieniowej przysługują w przypadku zamieszkiwania członka rodziny lub opiekuna we wspólnym gospodarstwie domowym z osobą z niepełnosprawnością, która wymaga stałej opieki w zakresie potrzeb życia codziennego.

Liczba miejsc:

a) w ramach pobytu dziennego za uprzednią zgodą powiatu w miejscu zamieszkania osoby z niepełnosprawnością:

- 2 dzieci od ukończenia 2. roku życia do ukończenia 16. roku życia posiadających orzeczenie o niepełnosprawności,

- 12 osób niepełnosprawnych posiadających orzeczenie o znacznym stopniu niepełnosprawności;

b) w ramach pobytu całodobowego za uprzednią zgodą powiatu w miejscu zamieszkania osoby z niepełnosprawnością:

- 2 dzieci od ukończenia 2. roku życia do ukończenia 16. roku życia posiadających orzeczenie o niepełnosprawności,

- 10 osób niepełnosprawnych posiadających orzeczenie o znacznym stopniu niepełnosprawności.

Osoby korzystające z opieki wytchnieniowej nie ponoszą odpłatności za usługę.

Osoby zainteresowane uzyskaniem wsparcia i spełniające kryteria określone w Programie proszone są  o złożenie w Biurze Obsługi Interesanta w Starostwie Powiatowym w Skarżysku-Kamiennej ul. Konarskiego 20  następujących dokumentów:

  1. Karta zgłoszenia do Programu „Opieka wytchnieniowa” dla Jednostek Samorządu Terytorialnego– edycja 2025.
  2. Kopia aktualnego orzeczenia o  niepełnosprawności lub stopniu niepełnosprawności podpisana za zgodność z oryginałem przez uczestnika Programu.
  3. Oświadczenie uczestnika programu.
  4. Klauzula informacyjna o przetwarzaniu danych osobowych przez Powiat Skarżyski.

Wymagane dokumenty rekrutacyjne winny być własnoręcznie podpisane i złożone w zaklejonych kopertach z dopiskiem: „Nabór do Programu: „Opieka wytchnieniowa” dla Jednostek Samorządu Terytorialnego – edycja 2025” w terminie od dnia 31 marca 2025 r. do dnia 4 kwietnia 2025 r. Dokumenty będą rejestrowane według kolejności zgłoszeń.

Przyznanie usługi opieki wytchnieniowej odbywać się będzie na podstawie prawidłowo wypełnionych dokumentów zgodnie z Regulaminem naboru do Programu „Opieka wytchnieniowa” dla Jednostek Samorządu Terytorialnego” – edycja 2025.

UWAGA! Złożenie dokumentów rekrutacyjnych nie jest równoznaczne z przyznaniem usługi opieki wytchnieniowej !

Wszystkie osoby zainteresowane udziałem w Programie zobligowane są do zapoznania się z Regulaminem naboru do Programu „Opieka wytchnieniowa” dla Jednostek Samorządu Terytorialnego - edycja 2025.

Informację o przyznaniu usługi opieki wytchnieniowej lub o odmowie każda osoba, która złoży dokumenty rekrutacyjne otrzyma w formie pisemnej.

Szczegółowe informacje dotyczące Programu znajdą Państwo na stronie internetowej: https://niepelnosprawni.gov.pl/download/ogloszenie-ow-jst-2025-06.11.2024-1730903427.pdf

Pliki do pobrania:

  1. docxkarta.zgloszenia.do.programu.DOCX31.6 KB
  2. docxOswiadczenie.docx
  3. docxKlauzula-informacyjna-o-przetwarzaniu-danych-osobowych-przez-Powiat-Skarzyski.docx20.44 KB
  4. docxRegulamin.naboru.do.programu.Opieka.wytchnieniowa.2025.docx77.52 KB

2012-2025 Starostwo Powiatowe w Skarżysku-Kamiennej.