Starostwo Powiatowe w Skarżysku-Kamiennej po raz kolejny było certyfikowane na funkcjonowanie systemu zarządzania jakością PN-EN ISO 9001:2009. Pracownicy starostwa w styczniu br. przystąpili do odnowienia certyfikatu, nadanego po raz pierwszy w 2013 roku. Dotychczas starostwo było czterokrotnie oceniane i certyfikowane przez jednostką certyfikującą Certika Sp. z o. o. akredytowaną przez Polskie Centrum Akredytacji do prowadzenia certyfikacji systemów zarządzania jakością wg PN-EN ISO 9001:2009.
W styczniu firma Certika przeprowadziła piąty już audit certyfikujący. Audytorzy oceniali zgodność systemu zarządzania z wymaganiami norm, a także skuteczność w realizacji założonych celów, mierzonych wskaźnikami procesowymi. Sprawdzali, czy wprowadzone w urzędzie standardy zarządzania, wyznaczone normą, są stosowane i realizowane zgodnie z zasadą ciągłego doskonalenia, a proces realizacji usług publicznych przebiega prawidłowo.
Wsparcie kierownictwa starostwa, ułatwiające realizację założonych celów, mierzone wskaźnikami procesowymi, pozwoliło na uzyskanie pozytywnej weryfikacji pracy urzędu przez jednostkę certyfikującą. - sprawdziła się idea stworzenia sprawnego i funkcjonalnego urzędu, nastawionego na świadczenie mieszkańcom usług na jak najwyższym poziomie. A tym są przecież decyzje o wprowadzeniu w starostwie nowoczesnych, skutecznych i sprawdzonych metod zarządzania, zgodnych z normą ISO - podkreśla starosta Jerzy Żmijewski
System zarządzania jakością wdrożony w starostwie jest gwarancją jakości oferowanych usług. Ma na celu zapewnienie sprawnej i profesjonalnej realizacji zadań, "wyjście" w stronę mieszkańców, a także gromadzenie i wykorzystanie wiedzy o ich potrzebach oraz oczekiwaniach, tak aby - w ramach powierzonych obowiązków - na bieżąco odpowiadać na potrzeby klienta.
Jako kolejny przykład dbałości o jakość usług świadczonych w starostwie możemy podać trwające obecnie prace remontowe w Wydziale Komunikacji i Transportu, mające na celu m.in. wyposażenie wydziału w elektroniczny system kolejkowy. System będzie się składał z biletomatu, który będzie ulokowany w holu starostwa, przed wejściem do Wydziału Komunikacji. źródło: http://www.q-ms.pl
Klient na dotykowym ekranie będzie mógł wybrać kategorię sprawy, którą chce załatwić, następnie automat przydzieli go do konkretnego stanowiska, wydając właściwy bilet. Osoba zainteresowana będzie oczekiwać na swoją kolejność wygodnej i przestronnej poczekalni, a następnie zostanie zaproszona komunikatem głosowym do odpowiedniego stanowiska i poinformowana wizualnie o numerze stanowiska.
Oprócz wydawania biletów, system umożliwi obserwowanie na monitorze LCD postępu kolejki. Dodatkowym udogodnieniem ma być internetowa rezerwacja kolejki, która będzie pozwalała umówić się na konkretny dzień i godzinę, z dwutygodniowym wyprzedzeniem. Aplikacja ta ma być dostępna na stronie internetowej starostwa powiatowego- elektroniczne systemy kolejkowe działają już w wielu starostwach, więc myślę, że i u nas ten system zda egzamin i usprawni obsługę klientów – mówi starosta Jerzy Żmijewski