W celu ciągłego doskonalenia jakości świadczonych usług i lepszego zaspokajania potrzeb Klientów urzędu podjęliśmy decyzję o aktualizacji funkcjonującego w Starostwie Powiatowym od 2012 roku Systemu Zarządzania Jakością na nową normę ISO 9001:2015.
System Zarządzania Jakością zgodny z nową normą ISO 9001:2015 jest skoncentrowany na planowaniu i zarządzaniu, uwzględnia przy tym wszystkie czynniki, które mogą mieć wpływ na realizację celów urzędu. Nowa norma wykorzystuje podejście procesowe oraz myślenie oparte na ryzyku i szansach, obejmuje systematyczne zarządzanie procesami oraz ich wzajemne oddziaływanie tak, aby osiągnąć zamierzone wyniki zgodne z Polityką Jakości i celami strategicznymi Starostwa Powiatowego w Skarżysku –Kamiennej.
Zdobycie Certyfikatu Zarządzania Jakością, opartego na nowej normie to duży sukces. Udowodniliśmy, że potrafimy świadczyć usługi na wysokim poziomie, solidnie i rzetelnie
Certyfikat jakości to najlepsza wizytówka dla urzędu, potwierdzająca wysoki poziom świadczonych tutaj usług. To nagroda za kompetentną, sprawną i zgodną z najwyższymi standardami pracę urzędników – mówiła prof. Marzena Dymek-Maciejewska z firmy Certika gratulując pracownikom uzyskania certyfikatu. Przeprowadzone audity potwierdziły, że w Starostwie Powiatowym ustanowiono i wdrożono wszystkie ważne mechanizmy doskonalenia w Systemie Zarządzania Jakością zgodne z nową normą.
Wdrożony system zapewni dalsze podnoszenie sprawności funkcjonowania urzędu m.in. poprzez: skrócenie czasu realizowania usług, poprawę realizowanych procesów, poprawę przepływu informacji - wpływ na to będzie mieć profesjonalna i przyjazna obsługa klientów.